X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העם אמר את דברו, לא פעם ולא פעמיים, כבר עשרות שנים מאז אוסלו מה השמאל הישראלי צריך להסיק מכך? אציג זאת כנאום ראש הממשלה לאומה
▪  ▪  ▪
רק [לא] ביבי [צילום: AP]

מניעת אלימות
אזרחי ישראל, דבריו של גרבוז ושל שמאלנים אחרים קשים ופוגעניים ואכן הם חטפו חיצי ביקורת עזים. האמוציות עזות לכל הצדדים ומומלץ לכל אחד מאתנו לספור עד עשר לפני שהוא מוציא מפיו מילים שהוא עלול להצטער עליהן.
מכל מקום אלימות היא מחוץ למשחק! שיהיה ברור: מי שפועל באלימות אינו מייצג אותי או את המחנה שלי, הוא סתם חוליגן עלוב שיש להענישו ביד קשה מאוד.
כדאי לזכור שהפעלת אלימות משיגה בדרך כלל בדיוק את התוצאה ההפוכה. אילו רבין לא היה נרצח סביר שבעצמו היה מפסיק את אוסלו. הירצחו הפכה את אוסלו למשנתו. אלימות אף פעם לא הועילה, היא מעולם לא השיגה את מטרתה, בסופו של דבר תמיד מצטערים עליה וקורבנותיה הופכים להיות גיבורים.
יש דרך אחרת להתמודד עם דברי השמאל ומיד אדגים אותה בפניכם. מי שיודע להשתמש במוחו ובפיו מוזמן, ומי שלא שיתאפק ויפנה את הבמה למי שכן יודע.
קריסת השמאל
אזרחים יקרים, אני כמובן שותף לשמחתנו אך גם מבין את אכזבת ותסכול המפסידים. חשוב להבין: קוסמים יש במקום אחר. אני לא ניצחתי כי אני קוסם או מכשף וגם לבוז'י אין פתרונות קסמים. מי שמשלה את עצמו שמהפך היה פותר פה את כל הבעיות, שוגה בדמיון מתוק.
אני לא כל כך גרוע כפי שאולי הצליחו להסית אתכם, סה"כ למדינת ישראל יש לא מעט דברים שהיא יכולה להתגאות בהם, פנינת חמד הבולטת בכל קנה מידה באזורנו. עובדה היא שאנחנו לא רואים המוני שמאלנים הממהרים להגר לעזה, גם הערבים שיש להם תלונות בלי סוף יודעים שאין להם מקום טוב יותר באזור.
חבל שתבזבזו את זמנכם בתחושות רעות מיותרות. קרה כאן דבר טוב ונכון, וכפי שרוב העם שותף לו גם אתם מוזמנים להצטרף ולהשתתף בשמחת המנצחים. מי כמוכם יודע ששלום עושים עם אויבים, אני לא אויב אבל לא זה מה שצריך להפריע לכם לעשות איתי שלום.
כעת אני מצפה מכם להתנהגות בוגרת. כפי ששלי יחימוביץ' יודעת לקבל בצורה מכובדת הפסד בתוך המפלגה ולהעביר את תמיכתה למנצח, על אחת כמה וכמה ניתן לצפות מכם לכבד את הדמוקרטיה ולעשות את אותו הדבר גם במישור הלאומי.
אתם בוודאי מגחכים, אבל הרשו לי להזכיר: החמאס הוא אויב, אש"ף הוא אויב, אני לא אויב. הוותיקים בוודאי זוכרים איך בקדנציה הראשונה שלי התבלבלתם בזיהוי האויב, הייתם בטוחים שערפאת הוא המושיע. המצב היום מזכיר מאוד את הבחירות אז. עשיתם כבר את הטעות הזאת, אין צורך לחזור עליה. חדלו לבזות את עצמכם: אני לא האויב!
עם כל הרצון הטוב שלא לזרות לכם מלח על הפצעים, לא נוכל להימלט מחשבון נפש. המחנה הנאור, החכם, השפוי, המוסרי, הצודק כביכול, הפך להיות כושל סדרתי. אפשרות אחת: העם טועה, צריך להחליף את העם. אפשרות אחרת, קצת יותר בוגרת, לעשות חושבים ולשאול את עצמכם: איפה טעינו?
אעזור לכם: אתם פשוט טועים. העם צודק! העם לא רץ לעשות שלום כי השלום לא כל כך מלהיב אותו. העולם דורש מישראל הוכחות בלי סוף לכך שאנחנו רוצים שלום, ומה שכחנו? את הצד השני. איזו סיבה יש לעם להשתכנע שברגע שנכנע לכל דרישות הפלשתינים כל המשקעים ייעלמו וכל הקיצונים ירוסנו?
הפלשתינים שכחו להוכיח זאת. מאז המחדל הנורא של אוסלו יש לנו כבר לא מעט ניסיון, כל מקום שברחנו ממנו הפך לזירת שיגור טילים. השלום עם ירדן ומצריים עדיין מחזיק מעמד, אבל הציבור הישראלי עדיין לא השתכנע שכך יהיה גם עם סוריה והפלשתינים.
טילים על נתב"ג
תודו או לא, אתם פשוט מתעלמים מן החשש הטבעי של הציבור לכך שכמו הסכם אוסלו גם ה"שלום" יביא עלינו נהרות של דם. העם מתקשה לראות איך טרנספר למאות אלפי מתנחלים יקל על מצוקת הדיור, איך ניקוי השטחים מיהודים יועיל למאבק בגזענות, איך "עליה" של מאות אלפי פליטים ערבים תמנע את השמדת המדינה, איך מדינה פלשתינית תמנע טילים על נתב"ג, ואתם לא טורחים בכלל להתייחס לחששות אלו.
יש לכם אמונות ותקוות, אתם רוצים שלום עכשיו ביד ומיד, אבל רוב העם לא מסתפק בתשוקות ילדותיות. לעם יש חששות מבוססים, ולכם יש דרך נפלאה להתמודד עמם: התעלמות.
אם אתם מסוגלים להתנהגות בוגרת ואחראית ובהחלט יש מקום לצפות זאת מכם, שכן שמעתי שהמנהיג שלכם הוא שקול ואחראי, הרי שמצופה מכם לכבד את ההליך הדמוקרטי, להשלים עם הפסדכם. העם אמר את דברו, העם רוצה מדיניות מסוימת, כבדו את רצונו.
באופן טבעי וילדותי אתם בוודאי רוצים להקל על הפסדכם על-ידי שמחה לאיד כאשר תראו את ממשלת הימין מתפתלת תחת לחץ העולם. נהגתם כך לא מעט פעמים, הכנסתם אותנו לבוץ אוסלו ומאז אתם נהנים לראות אותנו מתקשים לצאת מהביצה.
אבל עליכם להבין שיש דברים קצת יותר חשובים משמחה לאיד. המדינה נמצאת במצוקה וזה לא בדיוק הרעיון הכי אינטליגנטי לשבת ביציע וליהנות ממצוקתה. העם שהביא את אלברט איינשטיין לעולם יכול יותר מזה. כולנו בסירה אחת, זה לא רעיון כל כך מוצלח שחלק מנסים להוציא את המים בעזרת דליים, וחלק עסוקים בקדיחת חורים.
חברים, כאב ההפסד צורב, תבלעו את הרוק, שלבו ידיים, הצטרפו אלינו. אל תתאהבו במכחיש השואה, הוא עדיין אויב, ואני ראש הממשלה גם שלכם. המסורת לפיה חייבים אופוזיציה שתפריע לממשלה היא רק מסורת ולא חייבים להשתעבד אליה. אני מושיט לכם יד מתוך כבוד והערכה לכל חלקי העם, קבלו אותה ובמקום למשוך לשני הכיוונים כמו שני כלבים התופסים סמרטוט, פעם אחת לשם שינוי תאפשרו לעם להתנהל על-פי המדיניות בה הוא בחר.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  24/03/2015   |   עודכן:  24/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשבון הנפש של השמאל
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
מזל שביבי אמר את הדברים האלה
סניל  |  24/03/15 12:13
2
אין סיכוי שיקשיבו לך..תרבות...
יעקב עמר  |  24/03/15 12:41
3
חשבון נפש ללא תוחלת
י.ב.  |  24/03/15 12:47
4
אהרון -
אבנר צפוני  |  25/03/15 06:09
 
- אבנר, אתה אדם חכם
אהרון שחר  |  25/03/15 12:02
 
- אהרון-
אבנר צפוני  |  25/03/15 16:15
 
- אפנר/אבנר ושחר.....
י.ש  |  25/03/15 22:36
 
- אני חושב שהסברתי את עצמי
אהרון שחר  |  25/03/15 23:48
 
- תרגיל לחידוד המוח....
י.ש  |  26/03/15 10:17
 
- אודה ואבוש
אהרון שחר  |  27/03/15 08:58
 
- יריב ראוי
אהרון שחר  |  25/03/15 23:17
 
- שמע לעצתי - וותר
יעקב עמר  |  25/03/15 22:33
 
- אני נהנה
אהרון שחר  |  25/03/15 23:36
 
- מצחיק שהסמול, שתמיד טען
בני בנקר  |  26/03/15 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
מרדכי ליפמן
מושא השנאה המרכזי של השמאל היום הוא בנימין נתניהו. כמי שמייצג את המנהיגות של הציבור הגדול, הרוב, הלא לבן. במחנה הציוני שכחו שהוא מושא תקוותיו של ציבור זה, וחשוב יותר, הוא השומר על כבודו, שנשחק במהלך השנים
יוני בן-מנחם
"חשבון הנפש" המתנהל היום בחלק מאמצעי התקשורת בעקבות תוצאות הבחירות הוא משחק מכור מראש. לפרשנים הבכירים העוסקים בו אין שום כוונה לשנות את דרכם, הציבור הוא שיקבע למה להאמין
זאב בן-יוסף
תוצאות הבחירות גורמות למחנה הלאומי שיכור הניצחון ופצוע קרבות מערכת הבחירות להתייחס בזלזול ובקושי-לב למחנה השמאל שהפסיד אבל אסור לשכוח שמדובר רק ביריבים פוליטיים ושכולנו שותפים לשאיפה לעתיד טוב יותר בישראל
עו"ד חיים שטנגר
השופט סלים ג'ובראן קבע: במציאות הנוכחית בה מרבית מכוני הסקרים וגופי התקשורת אינם נותנים ולו ביטוי חלקי בסקרים לרשימות שאינן עוברות אחוז החסימה, מתקיים חוסר שוויון מהותי
אהוד פרלסמן
הרעש וההמולה שליוו את פרסום תוצאות הבחירות האחרונות העלימו מעיני הציבור את תוצאתן העיקרית: הימין (ללא החרדים) מונה כבר חצי מהעם, ורושם שיא היסטורי, ואילו השמאל ספג את המכה הקשה בתולדותיו
רשימות נוספות
לא התכוונתי לפגוע בערביי ישראל  /  איציק וולף
הנשיא קורא לשנות את שיטת הממשל  /  עידן יוסף
דיווח: פרי יפרוש; שטרן ייכנס  /  עידן יוסף
המחדל של השמאל נמשך  /  רפי לאופרט
רק ביבי   /  ציפי לידר
הניאנדרטל השמאלני  /  שי זדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il