X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חג הפסח כבר מעבר לפינה ורבים מאתנו מתכננים לצאת לחופשה בארץ או בחו"ל. מהן הסכנות העיקריות שאורבות לנו בתור נופשים ואיך נימנע מהן?
▪  ▪  ▪
לגבות את המידע טרם היציאה לחופשה [צילום: AP]

בשנים האחרונות מתקבלים יותר ויותר דיווחים על האקרים שמצליחים לנצל נופשים בבתי מלון ובאתרי נופש ולגנוב פרטים אישיים כמו סיסמאות, מספרי אשראי ועוד. אז רגע לפני חופשת הפסח המתקרבת הכנו לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על המידע האישי שלכם גם בחופשה.
1. בצעו עידכונים - אם אתם מתכננים לקחת מחשב נייד איתכם לחופשה, מומלץ לוודא שמערכת ההפעלה ותוכנת האבטחה שלכם מעודכנות. עידכון מערכת ההפעלה ימנע ניצול של פרצות אבטחה מוכרות על-ידי האקרים, ותוכנת אבטחה מעודכנת תמנע חדירה של איומים כמו וירוסים או תוכנות זדוניות אחרות.
2. הכינו גיבוי - זה בטח לא נעים לאבד את הסמארטפון או את המחשב הנייד שלנו, אבל צריך לזכור שמכשיר תמיד אפשר להחליף - אפילו אם זה לא נעים בכיס. אבל בניגוד למכשיר עצמו, למידע שנמצא על המכשיר אין תחליף - במיוחד אם אין לכם גיבוי. לפני שאתם יוצאים לחופשה הכינו גיבוי של המידע. ניתן להשתמש בשירות גיבוי מקוון או לגבות את המידע לכונן חיצוני - כך שגם אם המכשיר ילך לאיבוד או ייגנב, לא תאלצו לוותר גם על הקבצים החשובים שלכם.
3. הגדירו סיסמה - חשוב לזכור שמכשירים כמו סמארטפון או טאבלט יכולים להסגיר הרבה מאוד מידע אישי על אודותינו. בין אם המכשיר שלכם אבד או נגנב, האדם שעכשיו מחזיק בו יכול בקלות להיכנס לחשבון הפייסבוק שלכם, לקרוא את האימיילים שלכם ועוד. אחד הדברים שאתם יכולים לעשות הוא לנעול את המכשיר שלכם עם סיסמה כאשר הוא לא בשימוש. ניתן כמובן גם להשתמש במנגנוני נעילה אחרים כמו ציור של תבנית על גבי המסך, פתיחת נעילה על-ידי סריקת פנים או טביעת אצבע במכשירים תומכים.
4. השתמשו בספקי אינטרנט מוכרים - בשנים האחרונות התרבו הדיווחים על ניצול של תיירים על-ידי התחזות לשירות האינטרנט החינמי של המלון בו הם ביקרו, או שבגלל חוסר מודעות למחירי החבילות התיירים העדיפו להשתמש באינטרנט אלחוטי חינמי שנפרץ על-ידי האקרים. ההמלצה שלנו היא לעשות סקר שוק לפני הנסיעה ולבדוק האם חברת סלולר ישראלית יכולה להציע לכם חבילה משתלמת ליעד המבוקש, כך שתוכלו להימנע משימוש ברשתות אינטרנט לא מאובטחות.
אם בכל זאת בחרתם להשתמש ברשת האינטרנט של המלון, עליכם לשים לב להודעות חשודות המבקשות מכם להוריד "תוכנה מיוחדת" על-מנת להתחבר לשירות.
5. הימנעו מתשלומים מקוונים - חופשה, בעיקר בחו"ל, זו הזדמנות נהדרת לשופינג. אבל אם החלטתם לרכוש משהו דווקא באינטרנט ולא בחנות, עשו זאת עם חיבור מאובטח בלבד ולעולם לא באמצעות רשת חינמית כזו או אחרת. מומלץ גם לעבור על פירוט עסקות האשראי בתום החופשה, על-מנת לוודא שלא נמצאים חיובים חשודים שלא אתם ביצעתם. אם נתקלתם בכזה - צרו קשר מיד עם חברת האשראי שלכם.

תאריך:  30/03/2015   |   עודכן:  30/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סלולר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך תשמרו על המידע האישי שלכם בפסח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ליאורה קוזלובסקי
יפעת גדות
איציק וולף
חברת החשמל הודיעה כי לא תנתק עד לאחר חג הפסח לקוחות ביתיים שלא שילמו את חשבונותיהם
יפעת גדות
רוצים לטעום זנים חדשים של פירות וירקות?    רוצים לראות תצוגה מרהיבה של זני פרחים ייחודיים ומגוונים?    כל אלה ועוד ביום הפתוח להיכרות עם המחקר והפיתוח החקלאים    הכניסה כמובן חינם, והציבור מוזמן לבוא, לטעום, להכיר פיתוחים חדשים וללמוד
איתן קלינסקי
ב"שבת הגדול", השבת של טרם היותנו מסובים לשולחן הסדר - בין מיתולוגיה להיסטוריה - אני מייחל לתת ביטוי לחברה, בה לא תהיינה יותר "פָּרוֹת הַבָּשָׁן הָעוֹשְׁקוֹת דַּלִּים הָרוֹצְצוֹת אֶבְיוֹנִים" ולא תהיה חברה המפריטה עצמה לדעת
רשימות נוספות
מכונת 10 המכות של הטכניון  /  יפעת גדות
חזרת ביתית אמיתית של מעדני מיקי  /  גלית יצחק-אוגנוב
כניסה חינם ל-40 מוזאונים ואתרים  /  יפעת גדות
קושיה לפסח   /  אריה גל
מאגדה להגדה   /  חניאל פרבר
גם לגינה מגיע סדר  /  דניאל פציפיצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il