X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כמה דוגמאות לתחומים הנוגעים לגרעין האירני שבהם ישראל יכולה להתחיל להציג בפני כל אויביה מה היא מסוגלת לעולל - מבלי לאשר שאלה מעשי ידיה
▪  ▪  ▪
הכור בבושהר. די בתקיפה נקודתית [צילום: AP]

ההגדה של פסח מספרת, כמעשה של שיגרה, כי בכול דור ודור מציל אותנו הקב"ה מידם של האויבים שהתקבצו סביבנו כדי לכלותנו. השנה, בעקבות חתימת הסכם ההבנות בין אירן למעצמות, הסכם שיירשם בדפי ההיסטוריה כמועד הולדתה של האימפריה האירנית הגרעינית, נראה כי אין לנו אפשרות להמשיך לסמוך רק על אלוהים. עכשיו צריך להיות ברור לישראל שאם ידנו המסייעת לא תצטרף לכוח השמימי המושיע, גם האל הטוב לבדו לא יוכל להביא לנו את הישועה בקרב העתידי הצפוי לנו נגד כול מבקשי נפשנו. וזו בדיוק השעה שבה חייבת ישראל לגבש מדיניות אסטרטגית התקפית וחשאית, שבעקבותיה יוכל העולם להתחיל להבין, אף אם בדרך עקיפה, כי לישראל הקטנה יש יכולות מדהימות לסייע לעצמה, ולא רק בנתיב של תקיפה אווירית נגד אתרי הגרעין האירניים שזכו לחותמת "כשרות" אמריקנית.
הנה דוגמאות אחדות לתחומים שבהם ישראל יכולה להתחיל להציג בפני כול אויביה מה היא מסוגלת לעולל - מבלי לאשר שאלה מעשי ידיה - תחת הסיסמה של "המוסד": בתחבולות תעשה לך מלחמה ותשועה ברוב יועץ.
כל מי שמצוי בהיסטוריה של תעשיית הגרעין האירנית חייב לדעת, כי דווקא אתר הכור לייצור חשמל בעיר בושהר שעל הגדה המערבית של המפרץ הפרסי, הנחשב כפחות "בעייתי", הוא המסוכן ביותר לאירן ולשכנותיה במפרץ הפרסי. הכור הזה טעון בפגמים טכנולוגיים רבים שעלולים להתפרץ במקרה של "אירוע חריג" - מתקפה עוינת או רעידת אדמה. מבחינתה של ישראל הפגמים האלה הם יתרון אסטרטגי.
את היתרון הזה פשוט להבהיר. אם כוח תקיפה ישראלי - אווירי או ימי - יפגע בכור, ייגרם לאירן נזק אקולוגי וכלכלי חמור שיבהיר לכול העולם עד כמה אוויליים האיומים בהשמדת ישראל שמערכת השלטון האירני משגרת לאוויר העולם. כדי לייצר נזק מן הסוג הזה אין צורך בתקיפה רחבת היקף. די שצוללת מסוג "דולפין", כמו "תנין" או "רהב", תגיח אל חופי בושהר ותנחית בחשאי צוללנים שיחבלו במערכת הקירור של הכור שאותה ניתן לאתר בכול צילום לוויני. חבלה כזו תגרום תוך זמן קצר לביקוע כול מערכות הכור, להפסקות חשמל מאסיביות בכול רחבי אירן, לפגיעה בתשתיות אלקטרוניות ואפילו לאובדן יכולת השליטה השלטונית. וכמו בצ'רנוביל תהיה אירן חייבת לפנות לשנים רבות מאוד את כמיליון תושבי עיר המחוז בושהר.
יעד נוסף שצי המעמקים הישראלי יכול לפגוע בו הוא אתר הענק של מסופי הנפט בנדר עבאס או דומיו, במבוא המפרץ הפרסי. הפגיעה במטרה כזו אינה צריכה להתבצע בידי יחידת קומנדו ימי. לכך מספיקים טילי שיוט המשוגרים ממעמקים כדי שאי-אפשר יהיה לזהות מנין יצאו לדרך.

פעימה אלקטרומגנטית

תחום רב-נזק אחר הוא "הפעימה האלקטרומגנטית". המשמעות המעשית של "פעימה" כזו היא: כתוצאה מפיצוץ גרעיני בגובה רב מעל פני כדור הארץ נוצר גל חשמלי בלתי נראה, הדומה במהירות הופעתו לברק, ושעוצמתו העזה מסוגלת לשבש לחלוטין את כל אמצעי התקשורת האלקטרוניים במדינה שאליה מכוונת הפעימה.
על האופציה הזו, שאינה כרוכה בסיכון חייהם של טייסים או אנשי קומנדו ימי ישראלים בדרך אל יעד אירני, דיווח העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס", המסתמך על חוות דעת מקצועית של מומחי ביטחון אמריקנים, המעריכים כי בשיטה התקפית כזו מסוגלת ישראל לשגר את הרפובליקה האיסלאמית של אירן "בחזרה לתקופת האבן".
כדי להבין את עוצמתה ההרסנית של "הפעימה" ראוי לפרט את מהות הנזקים שהיא מסוגלת לגרום, ואלה הם: הפעימה תשתק לחלוטין את רשת החשמל של אירן (ייצור חשמל וחלוקתו), אספקת מים, מזון, דלק, כל שירותי התובלה, עסקות פיננסיות, הסחר הבינלאומי, שירותי המערכת הבנקאית, שירותי חרום והצלה, חיסול כול שירותי הממשל, כולל התקשורת הצבאית. לא יוכלו להתבצע שידורי רדיו וטלוויזיה, כול מערכות הטלפונים הסלולריים, והרשימה של נושאי הנזק ארוכה. המשמעות המעשית של "הפעימה" פשוטה: התמוטטות כלכלית וחברתית של המדינה המותקפת.

להמשיך את חיסול המדענים

שיטת היזק אחרת היא פגיעת מוות במדעני גרעין. דוגמה טובה לתוצאות פעולה בתחום זה ניתן למצוא בפרסומים שונים על מלחמת החיסולים החשאית המתנהלת בין ישראל לאירן. לפי פרסומים אלה חוסלו עד כה כתריסר מדענים אירניים. אחד מהם הוא, למשל, פרופסור מסעוד עלי מוחמדי מאוניברסיטת טהרן, שמצא את מותו בפתח ביתו באמצעות הפעלת מטען נפץ שהוטמן באופנוע שחנה ליד רכבו.
הדרך לאתר את מומחי הגרעין האלה שעיסוקם הוא מוות ולאו-דווקא מדע, פשוטה ביותר. עיון באתר האנגלי של אוניברסיטת טהרן מוביל את כול מי שרוצה לרשימה מדויקת של אנשי הסגל האקדמי ותחומי התמחותם. תוך זמן קצר ביותר אפשר לחבר רשימה של העוסקים בתחומים הרלוונטיים ולהכין רשימת חיסול של כול אלה שהיעלמותם מעולם החיים תביא "תועלת". וזו רק דוגמה לאפשרויות המבצעיות הפתוחות בתחום "הפרסונלי" שמטרתן המשנית היא לזרוע בהלת-פחד בקהילייה המדעית העוסקת בטיפוח האופציה לחיסול ישראל. אחד מנתיבי השגת המידע לאיתור העוסקים בתכנון חיסולה של ישראל היא מערכת הביון הלווינית המתקדמת שמפעילה ישראל במסגרת יחידת המודיעין שלה 9900.
במהלך השנים למד העולם להכיר ולהוקיר את היכולות המדעיות המרשימות של הראש היהודי שהמציא וממציא פטנטים לתועלת האדם, בכול תחום. עכשיו צריכה קהיליית המדע המתקדם הזו להמציא לנו פטנטים חשאיים שייעודם יהיה לשמור מכול משמר על המולדת, בנתיב ההגנתי וגם בנתיב ההתקפי.

תאריך:  06/04/2015   |   עודכן:  06/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתחבולות תפגע ישראל במבקשי נפשה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
לו היינו מדינה נורמלית
מגיב ותיק  |  6/04/15 02:56
2
נזקים שכאלה יביאו לכך
אחד העם 89  |  6/04/15 04:00
3
בסדר ל"ת
יולו  |  6/04/15 06:27
4
זו לא ההתמודדות המלאה
איל  |  6/04/15 07:43
5
הכותב אוויל מושלם. ל"ת
ורד, מודיעין  |  6/04/15 07:46
6
תגובות הזויות
חג שמח  |  6/04/15 07:52
 
- חג שמח לחג שמח. אתה קולט
מועדים לשמחה.  |  6/04/15 17:43
7
מה מטרת המאמר?
סתם אחד  |  6/04/15 08:00
8
בעייה פשוטה יותר
אחד תם  |  6/04/15 08:04
9
אם פה ליד בית מקדשנו
מיקיפ  |  6/04/15 09:21
10
בתחבולות תעשה לך מלחמה
קורא  |  6/04/15 09:53
11
רקורד כשלונות
אהרון שחר  |  7/04/15 09:23
12
יש כמה בעיות
דניאל143   |  7/04/15 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
שר הביטחון תוקף את שש המעצמות על הסכם הגרעין שאליו הגיעו עם אירן    "הישג אירני עצום וטעות היסטורית של המערב"
יוני בן-מנחם
חתימת הסכם המסגרת בין אירן למעצמות אינה מגבילה את שאיפות ההתפשטות האירניות במזרח התיכון    ההסכם יוצר תקדים מסוכן שבו עלולה ישראל להידרש להסכים לפיקוח בינלאומי על הכור הגרעיני בדימונה
איציק וולף
ראש הממשלה בבליץ תקשורתי ברשתות חדשות אמריקניות נגד הסכם הגרעין עם אירן    "ההסכם לא כולל את הפסקת תוכנית הטילים הבליסטים המיודעת אליכם"    "לא הייתי מהמר על פיקוח בגלל הנוהג האירני לרמות"
גיא דויטש
בהסכם עם אירן לא הוטל איסור על הפסקת המחקר והפיתוח של צנטריפוגות חדישות במתקן בפורדו. המשך הפעלתן של צנטריפוגות מתקדמות יקדם את אירן לפצצה גרעינית. אם ביום פקודה, האירנים יחליטו להפר את ההסכם ולייצר נשק גרעיני - מרווח הזמן שיהיה לעולם לעצור זאת יהיה קטן
צ'לו רוזנברג
צריך לשנות את הגישה, לא לצייר את המציאות בשחור משחור, לא להתלהם ולא להזניח את האמצעי הטוב ביותר הקיים: שיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב של אובמה. זהו אינטרס ישראלי חיוני, לכן יש להתעלות מעל לכל שיקול זר ולפעול במלוא הקיטור למען הגעה להסכם טוב עבור ישראל בסוף יוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il