X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חמאס לאן? [איור: "אלשרק אלאווסט"]
ייבוש מעיינות הרוע
מדי יום מתגלים ברחובות עירק גופותיהם של סונים שנרצחו, על-פי נתוני המשטרה, בגלל שמותיהם. שלושת אלפים בני אדם הנושאים את השם עומר, החליף השני אחרי הנביא, הגישו בקשות למשרד הפנים להחלפת שמותיהם על-מנת שיוכלו להמשיך לחיות
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

כי בלי אויב אי-אפשר
"מיהו האויב עכשיו? זוהי שאלה חשובה לכל אומה ולכל מדינה בכל הזמנים שהתשובה עליה תקבע את סולם העדיפויות שיש לפעול למימושן ותבהיר ברורות מיהם האויבים, מיהם היריבים ומיהם הידידים".
כך פותח את מאמרו ד"ר סובחי ג'נדור בעיתון "אלביאן" - איחוד האמירויות (19.3.15), שזהו סיכומו:
  • הבעיה החמורה של האומה הערבית היא לא רק העדר קונסנזוס על זהותו של האויב עכשיו, אלא גם על היות האומה הערבית מורכבת ממדינות שונות שלא רק שאין ביניהן הסכמה או תיאום, אלא שהן אף מתנהלות ביניהן מלחמות.
  • במחצית הראשונה של המאה ה-20, האויב המושבע והברור של הערבים היה האימפריאליזם האירופי ששלט ברוב מדינות ערב. אך ברבע השלישי של המאה ה-20 אויבם המשותף של הערבים היה ישראל. לכן, לא היה צורך בדיון בנושא האויב הראשון של הערבים.
  • ברבע האחרון של המאה ה-20, ועם החתימה על הסכמי השלום עם מצרים וירדן, המצב השתנה תכלית שינוי: ברית-המועצות נפלה, נוסדה הרפובליקה האיסלאמית באירן והמלחמה הקרה, שלה הייתה השפעה ניכרת על הבעיה הפלשתינית, הסתיימה.
העולם נכנס למאה ה-21 בלי קביעה מוחלטת מיהו עתה האויב. לא עוד הקפיטליזם ולא הקומוניזם. האויב החדש של המערב הוא ארגונים קיצוניים הפועלים בשם האיסלאם.
  • ב-11 בספטמבר 2001 קבע המערב מיהו האויב החדש והיפנה אצבע מאשימה כלפי "הטרור האיסלאמי". ואילו המזרח מתקשה לקבוע מיהו אויבו בימים אלה. חלק מהערבים רואים בטרור את אויבם המושבע, וחלק אחר מצביע על ישראל.
האזור עומד בפני שינויים דרסטיים במרוצת השנה הבאה - שינויים הקשורים באירן, בארגוני הטרור ובישראל. מכאן נובע הצורך שהאומה הערבית תקבע מיהו אויבה האמיתי.
רפורמה בשלושה צעדים
הקיצוניות הדתית אינה מקרה או אירוע מזדמן בתולדות העמים. היא תולדה של מעיינות הניתנים לאבחון וטיפול. כך טוען הוגה הדעות המרוקני סעיד נאשיד (עיתון "אלערב" 23.3.15). נאשיד מציע רפורמה לייבוש מעיינות-הטרור שמתבססת על שלושה עקרונות:
  • תמורות וחידושים בהטפה הדתית, ובמיוחד בדרשות התפילה בימי שישי. יש לנפות מן ההטפות הדתיות את רגשות השנאה, ההסתה, הנקם והגזענות. תמורות אלו כרוכות בשינוי גישתם של האימאמים והדרשנים בתפילות יום השישי. כמו-כן נדרש חינוך על ערכים של שוויון, זכויות האדם וכיבוד הדעה האחרת.
  • חידושים בתוכניות הלימוד ובחינוך, במיוחד בשיעורי הדת וטיהורם מן האפליה הדתית, העדתית והגזעית. הדברים נאמרים נוכח המציאות השוררת בחלק ממדינות האיסלאם שבהן מחנכים את הילדים על ערכי ההסתה נגד שאר הדתות - הנוצרים, היהודים והבודהיסטים.
  • החלת העיקרון של כיבוד החוק. על כל פסקי ההלכה לכבד את החוק שהוא הערובה לחיים משותפים לבני כל הדתות.
בכך אפשר יהיה לייבש את מעיינות הרוע.
התעשיה היא המפתח
הערבים הם אומה שאינה יוצרת בתחום התעשיה, אך צורכת את התוצרת של אומות אחרות. לכן, היא בבחינת עול על הזולת. אומה כזאת, שנכנעת לתאוותיה ומותרותיה המופקות על-ידי אחרים, אינה ראוייה להתקיים. זוהי המסקנה שאליה מגיע סופר סעודי שפרסם מאמר בעילום שם בעיתון "אלווטן" (25.3.15):
"ההיסטוריה מתעדת את הישגי האומה הערבית. הישגים אלה מצטמצמים לתחום המלחמות, הפשיטות, הכיבושים והשלל שממנו נהנו והתקיימו. האומה הערבית לא תרמה לקידום התעשיה במדינות שכבשה.
"ואילו המערב הלך בנתיבי התעשיה והייצור, שהעניקו לו את הקידמה, הכוח והשליטה. הייתה זו התעשיה ששינתה את מהלך ההיסטוריה והמריצה את התבונה האנושית לקראת החידוש, ההמצאה והיצירה.
"הערבים כשלו, כי הם הזניחו את התעשיה. לשיטתם של ערבים רבים, התעשיה מעידה על מעמד נמוך בחברה. אין זה ברור כיצד יוכלו הערבים להתקדם, לשפר את מצבם ולהשיג את המדינות המפותחות, כשאינם יוצרים וצורכים את מוצריהם של האחרים".
שמם הוא פשעם
גל של שינוי שמות פוקד את העולם בימים אלה. בטיוואן מחליפים שמות בתקווה שהמזל יאיר להם פנים, ואילו המהגרים הערבים למדינות אירופה החלו, אחרי המתקפה על בנייני התאומים בספטמבר 2001, להחליף את שמותיהם המזהים אותם כמוסלמים,
למרות שאין קשר כלשהו בין מהות האדם לשמו, הפך השם בחלק ממדינות ערב עדות מובהקת לשייכותו העדתית והפוליטית של האזרח. כך למשל, בעירק שמו של אדם יכול להביאר לחיסולו. אנשים ששמם אבו-בכר, עומר, עות'מאן וספיאן הם מטרה לחיסול על-ידי המיליציות השיעיות הפועלות בהשראת אירן. זאת, משום ששמות אלה מעידים על הח'ליפים הסוניים שרדפו את עלי אבי השיעים ושללו ממנו את הח'ליפות הראשונה אחרי הנביא מוחמד.
מדי יום מתגלים ברחובות עירק גופותיהם של סונים שנרצחו, על-פי נתוני המשטרה, בגלל שמותיהם. שלושת אלפים בני אדם הנושאים את השם עומר, החליף השני אחרי הנביא, הגישו בקשות למשרד הפנים להחלפת שמותיהם על-מנת שיוכלו להמשיך לחיות.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  09/04/2015   |   עודכן:  09/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ייבוש מעיינות הרוע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לקרוא לכלב בשמו
אהרון שחר  |  9/04/15 16:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עופר וולפסון
אירן שיגרה משחתת וכלי שיט אחר לאזור שליד תימן בזמן שארה"ב החישה מצידה את אספקת הנשק לקואליציה בראשות סעודיה הנלחמת במורדים במדינה    גנרל אירני: "מטרת הכוחות לשמור על הנתיבים הימיים באזור"
ד"ר טל פבל
מעבר לתמיכה לה זוכה המשטר הסורי מצד בעלות בריתו המסורתיות, אירן וחיזבאללה, בשדה הקרב הפיזי, קבוצת האקרים בשם "הצבא הסורי האלקטרוני" החלה לפעול ב-2011 כדי לפגוע ביריביו של משטר אסד בעולם. בנוסף לאתרים וחשבונות מדיה חברתית של מספר רב של גופי תקשורת מערביים וערביים, שם לו הארגון למטרה, ואף הצליח מספר פעמים, לפגוע באתרים ממשלתיים במזה"ת ובמערב
אבישי אפרגון
פתיחת המתקפה האווירית המשולבת של 10 ממדינות ערב, בהן מצרים וסעודיה, על הכוחות הפרו-אירניים בתימן, מהווה שיא חדש בעימות הפנים ערבי-מוסלמי. סקירה מרתקת של האירועים בתימן, הקואליציה מול דאעש, הלחימה בסוריה ועוד
יוני בן-מנחם
המתקפה האווירית על מעוזי המורדים החות'ים בתימן מיצתה את עצמה וסעודיה צריכה להחליט האם לעבור למתקפה קרקעית. אירן תומכת בפתרון מדיני למשבר בתימן ומבקשת מסולטנות עומאן לתווך במשבר
עופר וולפסון
אחד מהטרוריסטים שטבחו ב-148 אנשים במכללה בקניה זוהה כבנו בוגר בית הספר למשפטים של פקיד בממשלת קנייה    הגילוי מדגיש את החשש משלהוב הצעירים במדינה לבצע פיגועי טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il