X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מופע הגזענות הדוחה של ענת וקסמן הוא רק חוליה אחת בשרשרת הארוכה שניפק השמאל. קדמו לו דודו טופז, אחינועם ניני, תיקי דיין, יאיר גרבוז ואלונה קמחי - אם להזכיר רק כמה מהם. עכשיו כבר החל שלב ההתגוננות הנלעג, ובקרוב יסתיים הריטואל כאשר וקסמן תהפוך לקדושה המעונה, הזקוקה להגנה דחופה
▪  ▪  ▪
"גזענית אני לא!". וקסמן [צילום: שוש מיימון]
"חצי עם רקוב". ניני [צילום: יח"צ]

"צ'חצ'חים". טופז [צילום: חינוכית 23]

"מנשקי מזוזות". גרבוז [צילום: בוצ'צ'ו]

אין חדש תחת שמש הגזענות של השמאל. רשימת המגדפים רק הולכת ומתארכת. ואם נדמה שבעקבות תוצאות הבחירות האחרונות הזרם העכור רק התגבר - הרושם הזה נכון בהחלט

וקסמן כמשל
דרור אידר
ענת וקסמן אמרה את שאמרה למיקרופון של דני קושמרו בתסכולה ובכעסה; לא קיבלה את השוקולד שהובטח לה בבחירות ולכן קיללה
לרשימה המלאה

עוד לא התפוגגו אדי הסירחון ממופע הגזענות התורן של השמאל, וכבר החל - כרגיל במקרים אלו - שלב ההתגוננות הנלעג, שהוא שלב הביניים, שלאחריו יגיע שלב ההיתממות, והריטואל המצחין כולו יסתיים - שוב על-פי הלו"ז המקובל - כאשר רוב אמצעי התקשורת יאמצו אל חיקם את המרטיר התורן.
רק ביום ראשון הפיצה השחקנית ענת וקסמן את ההסבר המבחיל שלה לתבוסה האלקטוראלית של השמאל בבחירות, וכבר למחרת נזעקו אתרי "ואללה תרבות" (תרבות? למה לא איכות הסביבה?) ו-ynet, לנסות להקטין את הלהבות. "אימא שלי עירקית" - בישר ynet לקוראיו על הגילוי האתני שנועד להפריך את אשמת הגזענות.
"דיברתי מתוך כאב אמיתי. אני בת ללוחם אצ"ל נכה צה"ל (באתר ynet ובערוץ 2 אמש, מישהם שאינם בקיאים במיוחד בתולדות ארגוני המחתרות, קבעו שהאב היה בלח"י - י.ר.). אני דור עשירי למשפחה ירושלמית. גזענית אני לא!" - התגוננה וקסמן, רגע לפני שתהפוך לקדושה שמיטב הפובליציסטים בהארץ ובידיעות אחרונות, יתאמצו לחלץ מציפורני כנופיות הימין; אלה שהטילו לאחרונה אימתם על כל קווי התעופה לישראל וממנה, בשל תאוותם חסרת הרסן להשיג שוקולד בגובה של 30 אלף רגל.
ראשית, ברכות לענת וקסמן, שבחרה להזכיר את אצ"ל (רה"ת של ארגון צבאי לאומי, למען בני הדור הצעיר שמערכת החינוך לבטח לא השכילה אותם במידע זה - י.ר.), בלי לציין כי מדובר באחד מארגוני ה"פורשים" הנרדפים, שם התואר שהודבק לארגון בידי הנהגת הישוב הנאורה, נציגת הצד הפוליטי הנכון.
שנית, ממתי יש השפעה למוצא המזרחי על תקינות התבטאותו של האמן/אמנית?
ניני, דיין וטופז
הנה למשל, הזמרת אחינועם ניני, לא הייתה מרוצה בעליל מנצחונו ב-96' של נתניהו (כן, ההוא עם המבטא האמריקני, שכל כך הוציא מדעתה את וקסמן) על נביא השלום שמעון פרס. במקום לנפק תגובה מבולבלת למדי, ולתאר את מצביעי הליכוד כמי ש"יצאו מהחורים"), סיכמה ניני ב-96' בפשטות: "מי שניצח היה חצי העם הרקוב"!
גם ניני לא החלה בהכפשה גורפת של היריב הפוליטי. ב-30 באפריל 1999, נערך בשפיים כנס אמנים (כן, שוב הגענו למיטב נאורינו), ואחת הנואמות בו הייתה השחקנית תיקי דיין, שכינתה את תומכי נתניהו "אספסוף מהשוק. עם אחר".
גם לתיקי דיין לא שמורה זכות ראשונים בשרשרת הגידופים, חלקם גזעניים, כלפי מי שהאג'נדה הפוליטית שלהם מוקצה מחמת מיאוס. הרי לא שכחנו את דודו טופז, שב-27 ביוני 1981, הנחה עצרת של המערך בכיכר מלכי ישראל, שם כינה את מצביעי הליכוד "צ'חצ'חים".
אבל לא פחות חשובה מתוכנו של המכנה הרעיוני המשותף לכל ההתבטאויות הדוחות הללו, היא העובדה כיצד הגיב קהל השומעים להן. טופז נשא דברים בעצרת המונים של המערך, שקיבל את "נאום הצ'חצ'חים" בתשואות סוערות. רק אחרי ספירת הקולות, החלו הפרשנים הפוליטיים (ה"אוביקטיביים", מיותר לציין), לתקוף את טופז לא על תוכן דבריו (שכונו מאז "פליטת פה") אלא על כך שבגללו ניצח מנחם בגין...
ועוד אחד - גרבוז
תופעה דומה התרחשה בעצרת הגדולה של השמאל בכיכר רבין, ב-7 במרס, עשרה ימים לפני הבחירות לכנסת. האמן יאיר גרבוז לא היסס להכניס תחת כפיפה אחת "עובדי אלילים, מנשקי מזוזות, משתטחים על קברי צדיקים, אנסים, מושחתים ונהנתנים חזיריים".
"אמרו לנו שכל אלה הם קומץ" - תהה גרבוז, אספן כל הרעות החולות שירדו על מדינת ישראל - "אז הם הפכו לרוב השולט בנו"? איש בקהל הרב שהיה בכיכר לא מחה או צייץ. דבריו של הוגה הדעות הדגול הזה התקבלו באופן טבעי, בהסכמה כללית.
תיקי דיין התנצלה על שהשוותה את מצביעי הליכוד ל"אספסוף", אך לא חזרה בה מהמילים "עם אחר". בדומה לענת וקסמן התגוננה שהיא בעצם "פרענקית" (הוריה ממוצא סורי); אחינועם ניני הכחישה כי דיברה על "חצי העם הרקוב"; יאיר גרבוז סירב להתנצל על דבריו, גם אחרי שבשמאל הבינו איזה נזק אלקטוראלי הם יגרמו.
רשימה הולכת ומתארכת
האמת היא כמובן פשוטה הרבה יותר: אין חדש תחת שמש הגזענות של השמאל. רשימת המגדפים רק הולכת ומתארכת. ואם נדמה שבעקבות תוצאות הבחירות האחרונות הזרם העכור רק התגבר - הרושם הזה נכון בהחלט. לא רק שכשלון ה"מחנה הציוני" על עשרות עמותות הפלא שלו (להיכן נעלמו כולן מאז?), ניפץ חלום שטופח ברוב אמצעי התקשורת, אלא שגם יקירת אגף האמנים הנאור, מרצ, הצטמקה.
מה הפלא שכבר למחרת פרסום התוצאות המדכאות, נפתח ברז הנוזל העכור. הסופרת אלונה קמחי, חברת מרצ, כנראה לא קראה מעולם את כתבי אגתה כריסטי. מי שכונתה "מלכת ספרות הפשע" חיבבה מאוד את השימוש ברעל הסטריכנין בעלילותיה. אבל לקמחי הייתה העדפה טוקסולוגית שונה. בסטטוס שפרסמה (ומאוחר יותר מיהרה להסירו), הציעה למצביעי הליכוד: "תשתו ציאניד ניאנדרטלים מזוינים. ניצחתם. רק המוות יציל אתכם מעצמכם".
בידיעות אחרונות מוכה ההלם, כתב בעל הטור רענן שקד כי "נתניהו הוא הדבר שמסרב ללכת. הווירוס המחליש את מערכות הגוף מבפנים עד להתמוטטות". מוזר שנוני מוזס לא יודע איזה כשרון רפואי בתחום הווירולוגיה מסתתר אצלו במערכת.
לזכותו של שקד ייאמר, כי הוא עקבי בתיעובו את מנהיגי הליכוד. כאשר שימש ככתב המקומון התל אביבי של מעריב בניו-יורק, סיפר להמוני קוראיו עד כמה הוא שונא את שרון. טוב, הוא לא היה יכול לנחש שהיום היה סופג כרטיס צהוב.

תאריך:  14/04/2015   |   עודכן:  14/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כגודל התבוסה - גודל הגידופים
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 24 ]  כתוב תגובה 
1
שירבו כמותם בשמאל הגזען! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  14/04/15 13:24
2
תרומתי הצנועה השיר "אנשי הרוח"
א. וינשטיין  |  14/04/15 15:52
 
- אג'נדה
זאב לבן  |  15/04/15 06:55
3
שכחת את משפחת גפן האב והבן  ל"ת
מושיקו  |  14/04/15 19:13
4
קמיעות, לא מזוזות
דנינ  |  14/04/15 19:19
5
רק קומץ?!
מחלה אוטואימונית  |  14/04/15 20:01
6
כך מדברת הבת של טוביה?
מיכל מירושלים  |  14/04/15 20:47
 
- הטבח בחברון היה ב1929 כ 15 שנה ל"ת
אחרי סילוק העותמנ  |  16/04/15 20:22
7
סימן רע
וקו  |  14/04/15 21:24
8
כמו פלוץ .כך צריך להתייחס ל"ת
תחת שמאלני  |  14/04/15 21:35
9
ענת Waxman-אשת שעווה ל"ת
מאיר_5728  |  14/04/15 22:30
10
של הגפן החולה נפש ל"ת
למה נשמט ימח שמו   |  14/04/15 22:46
11
וקסמן מייצגת מיעוט זניח
רבקה שפק ליסק  |  14/04/15 23:18
 
- אינך שונה מענת וקסמן...
י.ש  |  15/04/15 00:32
 
- כה נכונים דבריך. זו השמאלנית
לי.ש.  |  15/04/15 06:54
12
מה אמרה הנבלה המסריחה וקסמן?
רספוטין  |  14/04/15 23:21
13
אוי נזכרתי. גם תיקי דיין
אקונומיקה אספסופו  |  14/04/15 23:29
14
וקסמן = גרבוז ממין נקבה ל"ת
יהודי מפוכח  |  14/04/15 23:33
15
תיקי דיין מסקנה
מושיקו  |  14/04/15 23:44
16
המהפך 1977- יצחק בן אהרון צעק
zzzzzzz  |  15/04/15 06:18
 
- מה בדיוק אמר בן אהרון
ישראל רוזנבלט  |  15/04/15 12:49
 
- תקרא את ויקפידיה
zzzzzzz  |  15/04/15 14:56
17
המהפך 1977- יצחק בן אהרון צעק
zzzzzzz  |  15/04/15 06:27
18
ימי מסע צלב הסיזון חלפו להם=מת
קורןנאוה טבריה  |  16/04/15 10:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם גורמן
כוונתו הברורה של נתניהו בשעה זו היא להקים ממשלה עם מפלגת העבודה, כולל לבני, כחלון והחרדים תוך ויתור גורף על העקרון היהודי והלאומי של שליטה יהודית וריבונות יהודית בכל ארץ ישראל
ציפי לידר
בשולי הכותרות: נעלם או ביים חטיפה? תלוי את מי שואלים    האיובים של ימינו    חלוצי החילוץ: חוּלצת - שילמת    תואר הכבוד סבתא - תשאלו את הגברת הראשונה    ח"כ וחִכּוֹ: אמרו את זה קודם    ולקינוח פסוקו
יעקב עמר
בעוד שהנכבה היא "אסון" 1948 ה"נכסא" היא אסון 1967. כשערבי אומר "נכסא" כוונתו היא למה שאצלנו קרוי "מלחמת ששת הימים". בעוד ש"נכבה" תורגמה לעברית כ"אסון" או "שואה", באורח פלא המילה הערבית "נכסא" מעולם לא תורגמה לעברית. ובכן קבלו את תרגומה: נסיגה זמנית
מתי דוד
זהו מפעל של תיעוד היסטורי, באמצעות הלב והרגש. רואים את המחנות והמשרפות, נוסף על המחברות והבחינות. ביקורים אלה מחלחלים לעורקים ולנימים
שמעון זיו
אנשי הרוח עלק הם אנשים כמוני וכמוך שמקצועם כתיבה ומשחק, עם יצרים, עם תאוות (לעיתים גם תאוות בצע), הם אינם פתוחים לדעות אחרות אלא לשלהם ולשכמותם בלבד. הם רוצים חופש ביטוי ושיסוי כל זמן שזה נוגע להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il