X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השתלטות על חשבונות מדיה חברתית ותיבת הדואר האלקטרוני, מחשב איטי ופרסומות טורדניות – אלה הם רק חלק מהסימנים שעלולים להצביע שמישהו השתלט לכם על המחשב ללא ידיעתכם איך נמנעים ומה עושים אם נדבקתם?
▪  ▪  ▪
תוכנה זדונית [צילום: AP]

בימים האחרונים התפרסמו דיווחים רבים על מבצע אכיפה של האינטרפול שהצליח להפיל רשת מחשבים "זומביים" המונה מאות אלפי מחשבים. אך רשתות מחשבים דומות וגדולות ממנה עדיין פועלות באין מפריע. רשתות המחשבים האלה מכונות "בוטנט" ואותם מאות אלפי מחשבים המרכיבים אותה עלולים להיות המחשב הביתי של כל אחד ואחת מאיתנו.
בוטנט הוא כינוי לרשת מחשבים הנגועים בתוכנה זדונית שמעניקה לתוקף שליטה על המחשב הנגוע. מחשבים אלה מכונים לעיתים קרובות "בוטים" (מהמילה "בוט" שהוא קיצור ל"רובוט") או "זומבים" והתוקף השולט בהם מכונה ה"בוט מאסטר". אותה תוכנה זדונית מאפשרת לתוקף לעשות עם המחשב הנגוע כמעט כל דבר שהוא רוצה, ובשליטה מרחוק.
איך הבוטנט מתפשטת?
כאשר אנחנו גולשים ברשת, אנחנו לעיתים קרובות נתקלים בתוכנות או כלים שימושיים ומורידים אותם למחשב שלנו. אבל לפעמים תוכנה שנראית לגיטימית במבט ראשון, עלולה להיות למעשה תוכנה זדונית המכונה "סוס טרויאני". את הסוסים הטרויאנים האלו אנחנו יכולים למצוא ברשתות החברתיות, בהודעות ספאם, באתרים זדוניים ועוד.
לאחר שהתוקף הדביק מספר רב של מחשבים הוא יכול להשתמש בהם כדי לבצע כל מיני סוגים של הונאות - תרמיות פיננסיות, הפצת תוכנות זדוניות, גניבת זהויות, שליחת כמויות אדירות של דואר זבל, אחסון תוכן לא חוקי ואפילו הפלתם של אתרים באמצעות מתקפות ממוקדות - כפי שנוהגים לעשות ארגונים פרו פלשתינים כאשר הם מפילים אתרים ישראלים.
איך נגן על המחשב שלנו?
1. ברוב המקרים הקפדה על כללי הגלישה הבטוחה יכולה למנוע את ההדבקה הראשונית באותו סוס טרויאני שמשעבד את המחשב שלנו לבוטנט. מומלץ במיוחד להקפיד לא ללחוץ על קישורים חשודים או לפתוח קבצים מצורפים לתכתובות אימייל, שאינכם יודעים בוודאות מה מקורם.
2. הקפידו על שימוש בסיסמאות מורכבות וייחודיות בכל אחד מהחשבונות המקוונים שלכם. סיסמה מורכבת היא כזו שכוללת שילוב אקראי של אותיות גדולות וקטנות (באנגלית), ספרות וסמלים.
3. כמו-כן, כאשר אתם מורידים תכנים או תוכנות חדשות מהאינטרנט, עליכם לוודא שמקור ההורדה אמין ושלא מדובר באתר מפוקפק כלשהו.
4. ודאו שכל התוכנות שמותקנות לכם על המחשב מעודכנות לגרסה העדכנית ביותר. עידכונים אלה חוסמים פרצות אבטחה ידועות שלרוב נמצאות בשימוש התוקף כדי להדביק את המחשב שלכם.
5. מומלץ להגן על המחשב שלנו באמצעות פתרון אבטחה שכולל חומת אש, שמסוגלת לסנן את תעבורת המידע בין המחשב שלנו לאינטרנט וכך לזהות פעילות חשודה.

תאריך:  15/04/2015   |   עודכן:  15/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
על-פי מפקדי האוכלוסייה העות'מאנים מהמאה ה-16 הייתה הארץ דלת אוכלוסין, מוזנחת ושוממה ומספר תושביה לא עלה על כ-120,000. לאחר חיסול ממלכת החשמונאים ב-6 לסה"נ הארץ הייתה בשליטת כובשים זרים, רומים, ביזאנטים, ערבים, צלבנים, ממלוכים, עות'מאנים ובריטים במשך כ-2,000 שנים
אילת לוי-מילינבסקי
גם עומס קל ומתון לאורך שעות מרובות, נותן לבסוף אותותיו בהופעת כאבי צוואר, לעיתים עם הקרנה לידיים, ובכאבים בגב העליון או התחתון
צבי מגן, שרה פיינברג, אילן שקלרסקי
נוצר רושם שרוסיה מזהה הזדמנות למלא תפקיד פעיל יותר מאשר בעבר בתהליך המדיני, וזאת כחלק מהמאמץ לקידום האינטרסים הגיאופוליטיים שלה באזור. בראיית מוסקבה, ביכולתה לקדם את הדיאלוג בין ישראל לפלשתינים בהתבסס על היחסים הטובים בינה לבין שני הצדדים
ד"ר דניאל מדר
קפסולות קפה חדשות, שעשויות מחומרים מתקדמים וניתנים למיחזור, יכולות להפוך בעיה סביבתית למשאב
חיים נוי
"רכבות הילדים" - מחזה מרטיט ומשחק קורע לב - בית צבי    העלילה מתרחשת במקביל בשתי תקופות - בהווה ובעבר ועל המתרחש בבית המשפחה היהודית בגרמניה והאירועים בבית משפחת האומנה הבריטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il