X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תגידו לי רבותי הפוליטיקאים. השתגעתם או אולי הגעתי אני בטעות למסיבת התה של הכובען המשוגע ואפילו, באיחור מה? אין לכם במה לעסוק בימים טרופים אלה? כל מה שעומד בראש מעייניכם בתקופה סוערת וטרופה זו הוא הצרת ודחיקת רגליהם של שופטי בית משפט העליון? ומה עם העיסוק בענייני החול והיומיום? ומה עם הטבת מצבם הכלכלי של שכבות הביניים, שנדחקו בשנים האחרונות אל פתחי העוני?
▪  ▪  ▪
משה כחלון עם בנימין נתניהו. מצדיק את הבחירה בו [צילום: פלאש 90]

ככל שמתארכים ונמשכים המגעים הקואליציוניים בין מפלגת הליכוד לבין שאר המפלגות האמורות להקים הממשלה הבאה, למעט מפלגת כולנו - דומה, כי עניינו האישי והדווקני של היחיד ועניינה האישי והדווקני של המשפחה בישראל, כגרעין קיומי, חי ונושם, אינו מעניין, כלל וכלל, את מי העוסקים ובוחשים במלאכת הרכבת הקואליציה והקמת הממשלה הצפויה הבאה. הכל עסוקים בעניינים "גבוהים" הנישאים מעל לאמירי האילנות. אם אין עוסקים הם בסוגיה הפלשתינית ובענייני ביטחון, רחמנא ליצלן, עוסקים הם בניסיונות לגבש רוב קואליציוני שימנע מבית המשפט העליון לבטל חקיקת הכנסת, אלא ברוב של תשעה משופטי בית המשפט העליון. הגיעו הדברים כדי כך שאנשי הליכוד תבעו להכליל עניין זה בתוככי ההסכמים הקואליציוניים ואלמלא התעקשותו וסירובו של משה כחלון להכללה זו, היו הם מצליחים בכך.
תגידו לי רבותי הפוליטיקאים. השתגעתם או אולי הגעתי אני בטעות למסיבת התה של הכובען המשוגע ואפילו, באיחור מה? אין לכם במה לעסוק בימים טרופים אלה? כל מה שעומד בראש מעייניכםבתקופה סוערת וטרופה זו הוא הצרת ודחיקת רגליהם של שופטי בית משפט העליון? ומה עם העיסוק בענייני החול והיומיום? ומה עם הטבת מצבם הכלכלי של שכבות הביניים, שנדחקו בשנים האחרונות אל פתחי העוני? ומה עם הטבת מצבם של מאות ואלפי העניים והרעבים ובעיקר הילדים הרעבים שלא תמיד זוכה לארוחה חמה אחת, לפחות פעם ביום? הם מחוקים? אין צורך לדאוג להם, כלל?
אם בעבר מתחתי ביקורת על משה כחלון וראיתי בו פוליטיקאי יהיר, הרי שמח אני ברשימתי זו - לחזור בי מהרושם הרע שיצרה בי, עד כה, התנהלותו הציבורית של משה כחלון. משה כחלון אינו צדיק הדור והוא אינו אמור להיות צדיק הדור. הוא פוליטיקאי. ומפוליטיקאי מצפים אנו לקנה-מידה שונה מאשר מצדיק הדור. עם זאת, מצפים אנו מפוליטיקאי לקנה-מידה מינימלי של הגינות. משה כחלון עובר, בימים אלה, ובענק קנה-מידה מינימלי זה. התעקשותו של כחלון לקבל לידיו משרד אוצר בלתי מקוצץ, עם סמכויות רחבות, יחד עם מינהל התכנון, מאותתים על כוונותיו להביא לשינויים מבניים בתחומים של המדיניות הכלכלית הנוהגת ושנהגה, עד כה, בישראל. סירובו של כחלון להצר רגליהם של שופטי בית המשפט העליון, במסגרת המשא-ומתן עם אנשי הליכוד, מוסיפה עוד ועוד הדרת כבוד ליושרה שהוא משדר, בהתנהלותו השוטפת.
בואו ונזכיר למי ששכח, כי לפני למעלה משלוש שנים התחוללה בישראל מיני מהפכה חברתית, בדמות מחאת הדיור הציבורי. מחאת דיור ציבורי זו, "הצליחה" ממשלתו ה-33 של בנימין נתניהו להחניק, בעודה באיבה, בתמיכתו או ליתר בדיוק, בחדלונו של שר האוצר הקודם, יאיר לפיד. מי שהצטייר כתקווה הגדולה של מעמד הביניים ו"כמהפכן" התגלה כנאד עור יבש ומרוקן מכל טיפת מים ותקווה של שינוי. למעט הפרחת בלוני ניסוי פופולריים לאוויר, בדמות חוק מע"מ אפס, שטורפד בידי בנימין נתניהו, לא עשה יאיר לפיד, דבר וחצי דבר לטובת ציבור בוחריו. הוא אכזב אותם, באופן מוחלט.
משה כחלון אינו מתכוון, כלל וכלל, לעבור זובור מבית-מדרשו של בנימין נתניהו - אותו זובור שטעמו הממושך והמר הטעים נתניהו, משך חודשים, שר האוצר הקודם בממשלתו, יאיר לפיד. אותו לפיד שרץ לבחירות האחרונות בסיסמה: "רק לא נתניהו". לכן, מכין לעצמו משה כחלון ארגז כלים משוכלל, בדמות מינהל התכנון ועוד כמה "כלי משנה" שימנעו מנתניהו ואנשיו מלחבל בתוכניותיו הכלכליות, משיקולים פוליטיים, נטו. לכן, עמד כחלון על רגליו האחוריות, פרש מניהול המשא- ומתן הקואליציוני ולא חזר אליו, עד שלא הבטיח העורף הפוליטי שלו, תוך מניעת סיכול תוכניותיו הכלכליות, בעודן באיבן?
ושאר המפלגות? מי מעוניין בכלל לשמוע על שאר המפלגות האמורות להרכיב הקואליציה העתידה. הן עסוקות בשלהן והעם עסוק בשלו. מרוב גועל, אין ציבור אזרחי המדינה מתעניין במשחק הפוליטי שלהן ושל הליכוד. העיניים נשואות עתה ויותר מתמיד אל כחלון שיממש התקווה החברתית והשליחות הציבורית, בה דגל הליכוד ההיסטורי מבית- מדרשו של מנחם בגין המנוח.
די לשמוע תגובת מפלגת הבית היהודי, לאחר שנודע לה שהצרת רגלי שופטי בית המשפט העליון לא תיכלל, כחלק בלתי נפרד, מההסכמים הקואליציוניים. יללות התסכול שפורסמו בתקשורת, נשמעו בסגנון: "מה יש לנו לעשות בקואליציה כזו?". עוד עלה המסר הבא מיללות הייאוש של אנשי הבית היהודי, לפיו: "אם החוק להצרת רגלי בית המשפט העליון אינם חלק מההסכמים הקואליציוניים ולא נותנים לנו תפקיד בכיר כמו שר הביטחון או תפקיד שר האוצר, אז מה יש לנו לעשות בכלל בקואליציה עם נתניהו?". אז שבו באופוציה. ממילא בבחירות הבאות לא יישאר מכם שריד ופליט, במתכונת זו שלכם.
הלו. הלו. אתם במפלגת הבית היהודי ושאר המפלגות שרואות ראש וראשונה רק עצמן במראה. אתם שומעים, בכלל, מה שאתם משמעים לציבור אזרחי המדינה? אתם מבינים - ולו רק לרגע - שנבחרתם כדי לשרת את אזרחי המדינה ולא את עצמכם בלבד.
יופי. יופי. כחלון. לך קדימה. אל תסתכל, לרגע, אחורה ואל תיבהל מבהלות השווא שמנסים להבהיל אותך. בלעדיך לא תקום קואליציה. הם לא יצליחו - לפחות לא, בשלב הזה להפריד ולקלף את הרצוג מציפי לבני. אין להם שום - שוב אלטרנטיבה קואליציונית, למעט קואליציה, יחד איתך - ובתנאים שלך. שריין עצמך ומבעוד מועד, בשריונים הרבה, כדי שהם יבינו שהם לא נבחרו למען עצמם, אלא על-ידינו ולמעננו אנו.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  22/04/2015   |   עודכן:  22/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולי תתייחסו קצת גם אלינו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני מסיק מהכתבה שאתה מתייחס
בני בנקר  |  25/04/15 09:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
הרב אליהו קאופמן
הליכוד חייב להבין כי המושג "כפר בלתי מוכר" שייך לחברה הפיאודאלית של חשכת ימי הביניים באירופה. הליכוד חייב לגנוז את חלומות הגירוש של ערביי הנגב - שחלקם אפילו שיכלו את בני משפחותיהם במסגרת "כוחות הביטחון" הישראלים
עידן יוסף
בין הליכוד לבית היהודי נטושה מחלוקת על התיק הבכיר שיינתן למפלגה    הליכוד בעד פסקת ההתגברות; כולנו: נתנגד לחקיקה שתאפשר חקיקת חוקים עוקפי בג"ץ
איציק וולף
כצפוי הגיע ראש הממשלה למשכן הנשיא וקיבל מנשיא המדינה ארכה של שבועיים נוספים להרכבת הממשלה ה-34    ריבלין: עם ישראל כולו משווע להקמתה של ממשלה
עידן יוסף
קובל על הכוונה למסור את המשרד לשירותי דת לידיה של ש"ס    הערכה: המאבק נועד לשמר את הנהגתו בסיעה    נתניהו צפוי לבקש הארכה מנשיא המדינה
יואב יצחק
אחרי ימים של בוקה ומבולקה במערכת הפוליטית ובמפלגות בשל הפרסום בערוץ 1, לפיו נתניהו והרצוג קיימו פגישה חשאית בניסיון להקים ממשלת אחדות, עולה מבדיקת News1: המדובר בפרסום שגוי. נתניהו והרצוג לא נפגשו. עכשיו ניתן לצפות מאילה חסון לתקן את הפרסום השגוי
רשימות נוספות
נתניהו הציע לדרעי: כלכלה או תחבורה  /  איציק וולף
ערוץ 1: נתניהו והרצוג נועדו בחשאי  /  עידן יוסף
נתניהו נועד עם כחלון: "התקדמות"  /  עידן יוסף
כחלון למשרד הדתות  /  מרדכי איזנברג
במקום להוקיר תודה  /  בעז שפירא
חשכת ימי הפוליטיקה הישראלית  /  צ'לו רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il