X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל "תחטוף מנה" בכל מקרה, גם אם לא תנקוף אצבע מלכתחילה, וכדאי מאוד להיערך לכך. שר ביטחון המצווח "אירן מפלצת" לא יועיל כאן הרבה, אך ממשלת אחדות (כן, בוז'י חמוש במעילי עור) עם עמוס ידלין נראית חסרת תחליף
▪  ▪  ▪
אובמה. עכשיו כולם צודקים [צילום: AP]

במאמרו תחת הכותרת "אלף נורות אזהרה אדומות" בעיתון הארץ מנתח ארי שביט את הראיון שנתן הנשיא האמריקני ברק אובמה לתום פרידמן מעיתון "הניו-יורק טיימס", בהצביעו על המשפט החשוב ביותר בראיון: "אירן לא תרכוש נשק גרעיני במהלך כהונתי", כלומר לפני ינואר 2017.
המצחיק הוא שכעת כולם צודקים:
צודק אובמה באומרו כי עכשיו, בעת שאירן כשלושה חודשים לפני "פריצה" לנשק גרעיני, לא ניתן להשיג "הסכם" טוב יותר. אך מי איפשר את גרירת הרגליים ונתן מטרייה דיפלומטית לאירנים (כמו גם פינוקי תקשורת) כדי להביאם הלום?
צודקים האירנים הרואים את אחיהם השיעים מטופלים ב"הסרת שיער" (כולל גבות וצוואר) על-ידי מוסלמים מוטרפים. אך האם לשם הכנעת כמה מג'נונים מתאסלמים מאנגליה ונורווגיה נדרש נשק גרעיני, והאם יצליחו להשתלט על היצר שידחוף אותם לניסוי ("מדעי" כמובן, במסגרת המותרת על-פי "ההסכם") להוכחת הטענה ש"ישראל היא מדינה של פצצה אחת"?
צודקת ישראל שחייבת לזכור כי "בעלת ברית היסטורית" הטילה בעבר אמברגו נשק, בעוד שלמומחיה הצבאיים לא היה ספק כי כל היהודים הולכים להישחט ולהיות מושלכים לים. זה בדיוק מה שהיה מתרחש, כמובן, אלמלא קומרד סטלין היה מחליט להפוך את הקערה (האנגלו-אמריקנית) על פיה בבעיטה ושיגר לז'ידים 40 אלף רובים צ'כיים (סימני אס.אס. היו עדיין מוטבעים בקת)...
צודקים הסעודים המרגישים מאוימים. אך מי הפך את יצוא האימאמים הסונים הוואהבים לענף תעשייתי עיקרי של סעודיה? מי אחראי להתהוות "אל-קאעידה" וגרורותיה? האם לא צודקים האמריקנים המבקשים לגוון את ההימור (להוסיף לאורוות סוסי-המרוץ הערביים גם סוסים שיעיים)?
אפשר להמשיך ולקשקש "מי צודק" עד "זמן קריאת שמע של שחרית" (ולהראות באותה מידה שהוא גם טועה). אך את מי זה צריך לעניין - את מי שיתאייד בפיצוץ גרעיני? את מי שהולך לקבל "אוניית מטען" פלוטונים בנמל אשדוד (שתהפוך את אזור המרכז לפוקושימה)? את התימנים הנשחטים בעדן? את משפחות הצוערים השיעיים שקבורים בתיכרית?
צודק אובמה כי כעת לא ניתן להשיג "הסכם" טוב יותר, אך האם באמת אין מוצא? בתוך זמן קצר הדבר דווקא עשוי להתאפשר.
מצב הנראה כלקוח מתוך הסרט "כלבי אשמורת" לא יימשך לזמן רב. לאו-דווקא ישראל תהיה הראשונה לאבד עשתונות ולהגיב. יש די מטוסי אף-16 למצרים, סעודיה, נסיכויות המפרץ ועוד, כדי לנסות להחזיר את "שיחות הגרעין" למשבצת מס' 1.
אולי טרנטינו יכול היה לתת פתרונות, ליצור סרט שבו יתברר מי ימצמץ ראשון...אך האם חובה שהתרחיש יסתיים כמו ב"כלבי אשמורת" (או "המלט'", לחובבי הז'אנר הקלאסי יותר)?
לאו-דווקא!
אסור לשכוח כי יש לנו די "זוכי פרס נובל לשלום" כדי להרגיע את המצב ולהפוך את המטח הראשון לדֶמוֹ (הדגמה) בלבד. אחרי "דמו" שכזה, אין ספק שהשיחות יהיו תכליתיות ואולי אף קצרות.
ישראל "תחטוף מנה" בכל מקרה, גם אם לא תנקוף אצבע מלכתחילה, וכדאי מאוד להיערך לכך. שר ביטחון המצווח "אירן מפלצת" לא יועיל כאן הרבה, אך ממשלת אחדות (כן, בוז'י חמוש במעילי עור) עם עמוס ידלין נראית חסרת תחליף. אישית, אני מעדיף את עשיית אנשי "חצרים" (שמקימיו הם בוגרי "הריאלי", בית ספרי) על העניבות של מיני אקוניסים-דנונים...יאירק'ה לפיד יוכל לפרוק את האמביציה להילחם בראש אופוזיציה שתכלול בעיקר את חד"ש-טיבי.

* איציק סיבוש הוא מוסמך בבקרת תהליכים ובמנהל עסקים, העוסק בניתוח מערכות ומחבר הספר "שיחות עם קאפו", ובגרסתו האנגלית "Dialogs with a Kapo".
תאריך:  24/04/2015   |   עודכן:  24/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלבי אשמורת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם ממשלת אחדות תחטוף
אהרון שחר  |  24/04/15 20:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
מנשה שאול
המערב, ובראשו ארצות-הברית, מגיש לאירן קרש הצלה על-ידי הגעה להסכם המסגרת בסוגיית הגרעין. זאת, במקום להמשיך בעיצומים ולהחליש את כוחה של אירן לעמוד מול המתקפה הסונית נגדה
מרדכי קידר
צחוק עשה שר ההיסטוריה שבשנת 2000 העניק פרס נובל לשלום לג'ימי קארטר הנשיא האמריקני הדמוקרטי שאיפשר את עליית ח'ומייני לשלטון, וב-2009 פרס נובל לשלום לברק אובמה הדמוקרטי שעומד לאפשר אירן גרעינית
מחלקה ראשונה
רק לפני כעשרה ימים התקבלה ההחלטה בקרמלין לחמש את אירן וזכתה לביקורות רבות    כעת מצהירה מוסקבה שמדובר בהחלטה עקרונית ולא בהחלטה עובר לעשייתה
איציק וולף
נשיא ארצות הברית מעוניין בשיקום היחסים עם ראש ממשלת ישראל, בין היתר בשל החשש משחיקת היתרון היחסי של המפלגה הדמוקרטית בקרב יהודי ארצות הברית    נתניהו יוזמן רק לאחר תום המו"מ עם אירן מחשש שינצל את המעמד לסתירת עמדותיו של אובמה
עופר וולפסון
שר החוץ הרוסי אומר כי ההסרה המוחלטת של הסנקציות נגד אירן תועיל מאוד לאינטרסים של הכלכלה הרוסית    "אין שום איסור של מועצת הביטחון של האו"ם על יצוא נפט וגז אירניים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il