X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ארוחה במסעדה בארץ הפמפס היא תמיד חגיגה לקיבה באיכות ובשפע בלתי-נדלה. מעדנים של גורמה מוצעים לא רק במסעדות הצמרת, אלא גם בכל מסעדה עממית. כתבה רביעית בסדרה
▪  ▪  ▪
מנגל בארגנטינה [צילום: מרים קהן]

בשר על האש, המוכר אצלנו יותר כ"מנגל", רחוק מלהיות המצאה ישראלית. מקורו בארגנטינה, ארץ הבשר מספר אחת בעולם. בארץ הפמפס מכינים אותו בשלל ואריאציות ומגוון טעמים. מלבד האסדו, ששמו מהלך לפניו בקרב הקרניבורים הישראלים, מצויים עשרות אופני-הכנה נוספים לבשר הצלוי נוסח ארגנטינה. וכך, למשל,מוג'חאס ולומו, מטמברה וצ'וריסו הינם רק קומץ קטן ממגוון הבשרים על האש של בית היוצר הארגנטינאי.
בית המקדש הבשרי של ארגנטינה ממוקם במתחם פוארטו-מאדרו - הוא נחשב גם למתחם המגורים היוקרתי של בואנוס-איירס. המתחם הזה מאוכלס ברובו במסעדות-צמרת, בסגנון של "אכול כפי יכולתך", כשמעדני הבשר צועדים, כמובן, בראש הסולם הקולינרי. מדי יום נוהרים למסעדות האלה לא רק תושבים מקומיים, שיכולים להרשות לעצמם ליהנות מארוחה של שחיתות - אלא גם המוני תיירים, כמונו למשל, המנצלים עד תום את כוחו של הדולר כאן אל מול מטבע הפזו המקומי העלוב.
ארוחה דשנה
המסעדות המומלצות ביותר במתחם פוארטו-מאדרו הן פורטוניו, ביסטקה, פרולויה, רודיסיו וציגה לה ואקה..פירושה העברי של זו האחרונה הוא "לך בעקבות הפרה", ויש בו כדי לסמל, בעצם, גם את מה שכל מסעדה ארגנטינאית יכולה להציע.. בכל אותן מסעדות מוצעת ארוחה דשנה במזנון חופשי, ללא הגבלה, סביב שולחנות עטורי מפות צחורות, במחירים מצחיקים, הנעים סביב ה-20 דולר לנפש. היא כוללת כל מה שניתן לאכול: בשרים ודגים, פסטות ופשטידות, ירקות וסלטים, וגם מבחר עצום של קינוחים - רק תבוא ותיקח. בסיומה של כל ארוחה מוגשת לאורח כוסית-לימונצ'לו, כמשקה הבית, על חשבון הברון.
עולם ומלואו
מסעדות עממיות יותר זרועות בכל פינת רחוב. בכולן מוגשות ארוחות בנות שלוש מנות, בכמות ובאיכות שאין למעלה ממנה, במחיר של 8 עד 10 דולר לנפש. חרף היותן מסעדות עממיות - הן לעולם לא יביישו את הפירמה. רבות מהן אפילו מתחרות, בהצלחה יתרה, במעדני הגורמה של מסעדות הצמרת, רק שאופן הגשת המאכלים בהן הוא צנוע יותר. כאלה, למשל, הן מסעדות "נזרין", "אל סלמון" או "אסקלריטה", שבמרכז בואנוס-איירס. זו האחרונה, שבה מוגש מדי יום תפריט משתנה, נתגלתה כחביבה ביותר בעינינו. התוספות הנלוות בה למעדני הבשר הן פצצה של בריאות: מחית של דלעת או תרד.
הקינוחים הם עולם ומלואו בפני עצמו: יש פנקיק-תפוחים עם רום, סלט-פירות טרי, המתחדש בכל רגע; מרקחת-מרנג, מגוון של עוגות ורקיקים, גלידות על בסיס של חלב וסורבה, אגסים ביין, תאנים ממולאים, מוס-שוקולד, קרם קרמל וקרם ברולה, פנה-קוטה; תפוח ממולא, צלוי על האש, המכיל אגוזים ומרקחת-פירות, ופודינג של לחם המטריף בטעמו.
לעת ערב אוכלים כולם אמפנדות, שכמו הפאלאפל אצלנו הן נחשבות למאכל הלאומי של ארגנטינה. המדובר בבצקיות אפויות בתור והממולאות בבשר, בעוף, או בירקות, וטעם כולן - שפתיים ישק.

תאריך:  26/04/2015   |   עודכן:  26/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
חברת שראל הוקמה ב-1995 בהחלטת ממשלה כדי לאפשר לבתי החולים לרכוש דרכה במרוכז ובמחירים זולים תרופות וציוד רפואי    בפועל - החברה שמתנהלת באופן בזבזני מוכרת לבתי החולים במחירים הגבוהים ב-10%-17% יותר מהמחירים בשוק
יואב יצחק
קבוצת ברן דיווחה על שורה של הצעות לפרויקטים בסרי לנקה בהיקף כספי מצרפי העולה על 100 מיליון אירו    הפרויקטים הוקפאו בחודשים האחרונים עם קריסת הממשלה בסרי לנקה בגלל חקירות שנפתחו בחשד לשחיתות שבה חשודה גם קבוצת ברן    למרות זאת, קבוצת ברן נמנעה ממסירת דיווח לרשויות בישראל
אורנה ליברמן
רומן שמציג את ההיסטוריה של התפתחות המינים ומסביר את סודות ההישרדות בעולם מנוכר שהסכנות בו נובעות מפנים ומחוץ
טובה ספרא
פוטין אינו חוזר בו ונסוג, גם אם שמו "הטוב" נפגע. בוחר בדרכו למרות כל הקשיים בדרך, בלי לייפות את דבריו. אומר לכל אחד מהצדדים את מה שהוא רוצה לשמוע. זו גם הסיבה לחזרה של המלחמה הקרה עם ארה"ב והעולם המערבי    הימנעו מלקחת על עצמכם התחייבויות חדשות עד סוף החודש
יוני בן-מנחם
הרשימה הערבית המשותפת פרסמה הודעה לקראת יום העצמאות ה-67 המתארת אותו כיום הנכבה והבטחה כי הערבים לא ישכחו ולא יסלחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il