X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
גבר חבוש כיפה הציע לי להצטרף לשולחנו, הסכמתי כמובן פתחנו בשיחה, איך לא?
▪  ▪  ▪
מבט מהפרובינציה אל מגדלי יו [צילום: שיה מלכין]

מתחם ג'י, הקניון בשטחי מגדלי יו המתרבים ונוסקים אל על בשנים האחרונות, מתעורר מתרדמתו בעיקר בימי שישי ובערבי חג. רוב דיירי המגדלים וגם התושבים החיים "בפרובינציה" במגדלי פנקס, או בבבלי, קופצים לשם, להשלים את קניותיהם לסוף השבוע. השכונה עמוסה במסעדות פופולריות, מרכז מסחרי סולידי, סופרמרקט מגוון, חנות יינות המאפשרת טעימות בימי שישי וכן בוטיקי מותגים וגם כמה סניפים של חברות יותר "עממיות" ואיך לא, חנות ספרים קטנה ומטריפה.
תורים רבים נשרכים ליד המסעדות וגם לקניית תבשילים מוכנים לאלו העצלנים (שאני נמנית עליהם מידי פעם) או לאלה שאורחים בלתי צפויים הגיעו לארוחת שבת.
היום, יום שישי הקצר לאחר יום העצמאות, אני מארחת את המשפחה וגם אני "חוטאת" בבחירת מעדנים מסליה ורביבה... כאשר הושלמה המשימה, חשקה נפשי בקפה הפוך "על רגל אחת" והמקום האידיאלי הוא "הקיוסק" בקומה השנייה, שם אפשר להזמין סנדוויצ'ים קלילים עם משקאות קרים כחמים. הנהלת הקניון העמידה שולחנות קטנים וכסאות מסביב למעקות הקומה השנייה וכך אפשר לשבת חינם עם הטעימות שנקנו בדוכן ולהשקיף על הנוף האנושי...
עם ספל הקפה בידי תרו עיניי לשולחן פנוי, אך כמו בכל יום שישי בית הקפה היה עמוס לעייפה ואני הייתי בדרכי החוצה. לפתע גבר חבוש כיפה הציע לי להצטרף לשולחנו. הסכמתי. כמובן פתחנו בשיחה, איך לא? הוא התחיל בצרפתית והבין מיד ששפה זו עילגת בפי ונותרה עם שאריות של זיכרונותיי מבית ספר התיכון... עברנו לעברית, ודווקא השפה הייתה שגורה בפיו.
נוגע ללב
"אז אתה לא מאותם הצרפתים הרבים שהגיעו לאחרונה לישראל והתמקמו במגדלים" שאלתי. לא, ענה לי. "אני למעשה מבלגיה, וכבר מספר שנים בארץ". הסתבר שהוא גר "בפרובינציה"... במגדלים אחרים ברחוב ויצמן מול בית החייל... לא קשה היה לדובב אותו, והוא פתח בווידוי אישי, נוגע ללב.
הוריו נולדו בפולין. בפרוץ המלחמה ברחו תחילה לבלגיה ומשם לדרום צרפת. כאשר טבעת הנאצים החלה להתהדק, עברו לפורטוגל ולאחר שגם במקום זה לא הרגישו בטוח, עלו על אוניה והפליגו לקובה. הוא נולד בהוואנה, שם שהה עם משפחתו עד לסיום המלחמה, בהיותו בן ארבע. הוריו החליטו לחזור לבלגיה והחלו לעסוק ביהלומים, תעשיה שהקהילה היהודית השתלטה עליה. והנה, בשנים האחרונות, האנטישמיות גברה גם שם, והוא החליט לעלות ארצה עם משפחתו. כאן, המשיך לעבוד בתחום היהלומים, והיום, למרות שכבר יצא לפנסיה, עדיין, במזג אוויר טוב, צועד הוא מפנקס עד הבורסה ועוסק במישור זה בקטנה...
אשתו עוסקת בנדל"ן בעיקר בהשכרת דירות בתל אביב, שניקנו על-ידי צרפתים "ליתר ביטחון" ועדיין לא הגיעו להחלטה הסופית, לגור בארץ.
חשתי שלא הצד העסקי מעניין אותו אלא החיבור לישראל. כאדם מסורתי הוא חש התעלות וקשר מיוחד לארץ הקודש, אוהב את תושביה ונהנה להיות בחברתם גם אם אינו מכיר אותם ורק צופה בהם משולחנו בבית הקפה.
יכולתי לשבת בחברתו עוד זמן רב אך זמני אץ לי. הודיתי לו על הזמנתו להצטרף לשולחנו ונפרדתי ממנו באיחולי הצלחה. הוא הביע תקווה שנשמור על קשר.
עוד סיפור אחד מיני רבים, על קצה המזלג, או על ספל קפה במקרה שלי, על היהודי הנודד בשורה של ארצות: פולין, בלגיה, דרום צרפת, פורטוגל, הוואנה קובה, עד הסופית והמרכזית ישראל.

תאריך:  27/04/2015   |   עודכן:  27/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קודש ביום חול
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
G
Stuart  |  27/04/15 11:38
2
A short encounter
ya'akov  |  1/05/15 03:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
אישיות בעלת יכולת הישרדות נפשית גבוהה בתנאים מלחיצים, אינטליגנטית ברמה גבוהה מאוד ומחשבתה מהירה ומעמיקה במיוחד
ראובן לייב
שלטונות-ארגנטינה חושפים את עצמם לדו-פרצופיות מופגנת ביחסם החיובי ליהודים המקומיים וביחסם השלילי למדינת ישראל. אין זאת כי אם בשל כוחה והשפעתה הרבה של הקהילה היהודית בארגנטינה הם איפשרו ליהודים מקומיים לתפוס עמדות-מפתח בצמרת המדינה, בעוד יחסו של המשטר המקומי לישראל הוא עויין. כתבה חמישית בסדרה
יבשם עזגד
"ביקשתי לבנות היכל לאנושות האידיאלית. הדרך הטובה ביותר להבעת רעיונות חדשים עוברת בין שורותיו של סיפור בדיוני, והמקום הטבעי של מציאות כזו הוא, כמובן, בעתיד" (אדוארד בלאמי, מחבר הספר "מבט לאחור 2000-1887")
עמוס ידלין
הסכם קביל עם אירן יהיה חייב להרחיקה מרחק של שנתיים-שלוש לפחות מפצצה, ונכון שבעת הזו מדיניותה של ישראל תתמקד בראש ובראשונה בשיפור הפרמטרים של ההסכם הצפוי. במקביל, על ישראל לפעול מול ארה"ב לקידום הסכמות, תוכנית פעולה מתואמת ואולי אף לעגן הבנות בהסכם פורמלי, שייתן מענה לתרחישים הבעייתיים ולסיכונים שיהיו גלומים בפריצה אירנית לגרעין - עם הסכם או בלעדיו
מוטי רביד
האנושות אוכלת את עצמה למוות    תהליך ההשמנה מתון יותר באירופה המערבית, בולט יותר במזרח אירופה, במזרח התיכון והרחוק    שיעור ההיארעות של סוכרת בחצי האי ערב הוא הגבוה בעולם    כיום, למעלה ממחצית חולי הסוכרת בעולם חיים בסין ובהודו    כמו במאפיינים אחרים, גם ביחס להשמנה וסוכרת, ישראל מתנהגת בדומה למערב אירופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il