X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל עניין ביזארי נתפס ברשת ומפומפם הלוך ופמפום, חצרוני, טיסת השוקולד, ענת וקסמן, הצל וכל כותרות ה-"צפו: משהו הזוי נעשה כאן לאחרונה"
▪  ▪  ▪
מצייצים [צילום: AP]

זאת הייתה שעת צהריים מנומנמת, איש גדול ממדים סחב את עצמו אך בקושי אל המדרכה הסלולה לאורך רחוב בורוכוב. גברת זילמן טיילה עם כלב הפודל שלה, שני חיילים קנו סיגריות בקיוסק שבפינה, שלושה נערים כדררו כדור בדרך למגרש ואדון חכימי סחב את הקניות מהאוטו לבית בסמוך ממש למה שעמד להתרחש מיד אחר כך. דמותו של האיש הגדול נעמדה ובמהירות שלשלה את מכנסייה רכנה ועשתה את הצרכים שלה באמצע הרחוב.
הסערה החלה בקטן, אדון חכימי צרח על האיש "מה אתה עושה!" ולאט-לאט הקיפו אותו מספר אנשים ההולך וגדל עם גודלה של הסקרנות. אך אותו אדם, ניסים שמו, לא התרגש יותר מידי והמשיך בשלו עד שסיים את ענייניו. "בושה וחרפה!" אמר מישהו. "אידיוט" ו"חוצפן" צעקו הרבה. והיו גם קללות גסות יותר וצעקות רמות יותר. והכי חשוב צילומים עם הסמארטפונים.
בתוך פחות משעתיים הסרטון שצילם אהוד, אחד הנערים עם הכדור הפך ללהיט ברשת. "צפו: עשה את צרכיו באמצע הרחוב", כותרות כל אתרי האינטרנט היו די דומות. בערב אחרי הידיעות הביטחוניות והפוליטיות ולאחר תחקיר מנומנם על רשת מזון מהיר, הסרטון הופיע גם במהדורה המרכזית. חברת כנסת ממרצ צייצה בטוויטר שזה בגלל הכיבוש ושזו התנהגות של "אדוני הארץ" והשר לביטחון פנים התראיין באחת הרשתות החרדיות ואמר שהוא ממליץ לפתוח בחקירה פלילית.
הרשת געשה. הפייסבוק והטוויטר החלו מתחרים בבדיחות וחידודים על המקרה, ובין השיטין החלו דיונים על הזכות של האדם על גופו. באחת מתוכניות הלילה הפופולריות הצליחו לראיין את ניסים. "לראשונה אצלנו", הם מיהרו לעלות גם לרשת, "ניסים גולשפחוב מדבר למה הוא החליט לעשות את זה באמצע הרחוב".
שובל של ציוצים
"זו זכותי!" הוא קבע. "יש לי חופש על גופי ויש חופש ביטוי ומי קבע שדווקא על עשיית צרכים יהיה כאן טאבו? אתם רוצים לתלות אותי בכיכר העיר? תתלו! אבל בשורת החופש כבר יצאה לדרך! אני אוהב את מדינת ישראל ולא מוכן שהיא תהיה אירן!"
המילה אירן הכתה הדים. ושוב שובל של ציוצים הפך בסוגיה. "שומרים על שפיות" דף הקורא להעמדתו לדין למען חינוך ילדנו, נפתח בפייסבוק, אחרים החלו בהפגנות תמיכה מול הבית של ניסים. היועץ המשפטי לממשלה הודיע שהוא יישב על המדוכה לבחון האם זה מקרה של פגיעה בציבור המצדיק חקירה פלילית והעמדה לדין. ואילו ניסים המשיך בשלו, בכל יום באותה שעה ובאותו מקום.
רחוב בורוכוב השקט הפך לשדה המערכה. מפגינים נגד מצד אחד ומפגינים בעד מצד שני ובתווך עיתונאים שמסקרים את האירוע. "למה ראש הממשלה לא מתערב?" צייץ ראש האופוזיציה. ועיתונאית אחת באתר חתרני כתבה מאמר על ההבניה ומשטור הגוף שלנו דרך עשיית הצרכים. היא אף הוסיפה שניסים גושלפחוב הוא לא פחות מפורץ דרך. אליה הצטרפו פרופסור מכובד וסופר חשוב שהשוו את ניסים למרטין לותר קינג ולמהטמה גנדי. לאט-לאט הצטרפו אל מיודענו עוד מספר אקטיביסטים שגם הניפו שלטים תוך כדי עשיית המעשה. "די לכיבוש של גופינו!" "להיות חופשי בארצנו" ועוד.
שניים עשר חודשי מאסר בפועל נגזרו על ניסים גושלפחוב אחרי שהמדינה טולטלה הלוך וטלטול בדיונים כבדי משקל בעיתונות וברשתות החברתיות. גבולות השיח, חופש הביטוי, ימין שמאל, ניצחון הימין ועצמאות בית המשפט בישראל, הכל נקשר באותה פרשיית ניסים גושלפחוב.
סדרת הרצאות
רגע לפני שחרורו חשה אל תא הכלא עיתונאית בכירה והציגה ראיון בלעדי עם ניסים. הוצאת ספרים מהחשובות בישראל החתימה אותו על הוצאת ספרו אצלה. ניסים התראיין כמעט בכל במה וטען שהוא עוזב את הארץ החשוכה הזאת. הוא הוסיף וגילה שבגרמניה מחכה לו חברה בינלאומית שהחתימה אותו על סדרת הרצאות חובקת עולם.
כיום ניסים הוא מרצה מבוקש, ומרבה להציג את עמדותיו בכל נושא שיש, מבעיית הרעב באפריקה ועד הגרעין האירני. הוא מותח מידי פעם ביקורת על ישראל אך אומר שהוא לא שוכח שזה הבית שלו. לכל הרצאותיו הוא מקפיד להביא גליל איכותי של נייר טואלט ולעיתונאית בלגית אחת הוא לחש שתמיד יהיה זה נייר טואלט ישראלי. מאחת החברות האהובות עליו. אחרי הכל ניסים לא שוכח מהיכן הוא בא.
אם תרצו זה סיפור על כל ההתנהלות שלנו ושל התקשורת לאחרונה, כשלא ברור מי מכתיב את הקצב ומי נגרר. כל עניין ביזארי נתפס ברשת ומפומפם הלוך ופמפום, חצרוני, טיסת השוקולד, ענת וקסמן, הצל וכל כותרות ה-"צפו: משהו הזוי נעשה כאן לאחרונה". כשלא פעם נבחרי הציבור נגררים ואף מובילים בעשיית הפרובוקציות. כי אם אתה לא שם אתה לא קיים- יגיד לכם כל יועץ תקשורת זוטר. ומי שימצא כאן גם ביקורת על תופעות המאתגרות את הקודים השמרניים שלנו ביחס לגופנו, מיניותנו והתנהגותנו בפרהסיה, יהיה לי קשה להכחיש שאין בכך מאום.

עיתונאי ופובליציסט מחבר הספר "עזה כמוות אהבה"
תאריך:  04/05/2015   |   עודכן:  04/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפור על התקשורת וקצת עלינו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מרגיש ממש עלוב
אהרון שחר  |  4/05/15 13:08
2
הלעג של הכותב על התקשורת
כתבה מדוייקת  |  4/05/15 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
עיתון הארץ מכחיש את יציאת מצרים, מגחיך את מגילת העצמאות ומטיל עלינו אחריות לאומללותם של הפליטים במחנה ירמוכ בסוריה
רועי אורן
הגיע הזמן שמדינה דמוקרטית וליברלית כישראל תשלב לפחות אישה בפורום מקבלי ההחלטות
אבנר אביב
אירועי ואדי סאליב ב-1959 נחשבים נקודת ציון במאבק העדתי בישראל ולאחריהם מחאת "הפנתרים השחורים" בראשית שנות השבעים. האירועים הללו מסמלים אומנם מאבק מעמדי, אך יותר מכך הם העלו על סדר היום הציבורי את השסע העדתי
דביר מור
האם בני העדה האתיופית אכן סובלים מגזענות שעולה וגואה במדינת ישראל? האם יש מספיק נכונות מצידם להתערות בחברה הישראלית?
אברהם פכטר
עם החתימות על ההסכמים הקואליציוניים מתבררים גבולות ההבטחות, המחיר שישולם וכנראה גם גבולות הסחיטה המפלגתית. מי שבוכה ומצטער על הסחיטה, על המחיר הכבד, על הנסיגה לאחור הם אלה מבינינו שהצביעו בהמוניהם למפלגות הקטנות: כחלון, ליברמן, בנט, ש"ס, יהדות התורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il