X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דוח האיומים של חברת ESET לחודש אפריל: עלייה במספר ההדבקות בתוספי דפדפן זדוניים בישראל, אתר מתחזה ל-PirateBay מנסה לגנוב את פרטי חשבון הבנק שלכם, ועוד מתקפה של אנונימוס על האינטרנט הישראלי מסתיימת בלא כלום
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/Bebeto Matthews]

לא נוכל לסכם את חודש אפריל מבלי להתייחס ל"מתקפת הסייבר" של אנונימוס שאיימה להביא עלינו את ה"שואה הדיגיטלית" - שתשתק לחלוטין את רשת האינטרנט של ישראל והסתיימה, כצפוי, בפגיעה קלה וזמנית בכמה אתרים שוליים.
מרבית האתרים שנפגעו היו אתרים קטנים של אמנים ועמותות שלא השכילו להגן על האתר שלהם מבעוד מועד. אתרים אלה הושחתו ונשתלו בהם מסרים פרו-פלשתינים. בנוסף, פרסמו ההאקרים רשימות של סיסמאות לכתובות דואר אלקטרוני ומספרי כרטיסי אשראי ישראלים, אך בדיקה העלתה שרוב הנתונים הם נתונים ישנים שכבר פורסמו בעבר ורובם כבר לא רלוונטיים.
אתרי WordPress על הכוונת
אם בבעלותכם אתר בפלטפורמת WordPress כדאי מאוד שתוודאו שהוא מעודכן. לשכת החקירות הפדרלית (FBI) פרסמה החודש אזהרה לפיה האקרים תומכי דאעש מנצלים פרצות אבטחה בפלטפורמת WordPress על-מנת לפרוץ לאתרים ולהציף אותם בתכנים ותמונות של תמיכה בארגון הטרור המוסלמי.
ב-FBI טוענים שהתקיפות הן רנדומליות, ולא מכוונות למגדר מסוים, ושאותם האקרים לא עושים מאמץ מיוחד כדי לפרוץ לאותם אתרים, אלא פשוט מנצלים פרצות מוכרות בפלטפורמת ה-WordPress - להן כבר פורסם תיקון לפני מספר חודשים.
כדי להימנע מהמתקפה הזו יש לוודא שהאתר שלכם, וכל ההרחבות שהתקנתם לו, מעודכנים לגרסאות החדשות ביותר, ושאתם פועלים לפי הנחיות האבטחה של WordPress כפי שהן מתוארות כאן.
גם משתפי הקבצים על הכוונת
בחודש האחרון דיווחנו על עלייה מטרידה במספר הגולשים בישראל שנפגעים מתוספי דפדפן זדוניים שמופצים, בעיקר, באתרים לצפייה ישירה. ברוב המקרים הגולשים מתבקשים להתקין את התוסף על-מנת לצפות בתוכן המבוקש, אך למעשה הם מתקינים תוסף שמרגל אחר הרגלי הגלישה שלהם ועלול לאסוף גם מידע נוסף כמו סיסמאות, נתונים פיננסיים ועוד.
איום נוסף שנחשף החודש היה אתר מתחזה לאתר ההורדות הפופולרי PirateBay. כזכור, אתר שיתוף הקבצים הפופולרי נסגר בדצמבר האחרון לאחר פשיטה של משטרת שוודיה, אך מאז אותה פשיטה מפורסמת הספיקו לקום מספר אתרים שהחליפו אותו ואף הוקמה יוזמה המכונה The Open Bay שמאפשרת לכל אחד ליצור מעין עותק של אתר השיתוף הוותיק.
האתר המתחזה ל-PirateBay הוא אחד מאותם אתרים שהוקמו במסגרת אותה יוזמה, אך התגלה שהוא מנצל פרצה בתוכנת הפלאש, המותקנת במחשב, על-מנת להדביק את הגולשים בנוזקה מסוג סוס טרויאני שאוספת נתונים וסיסמאות לשירותים פיננסיים מקוונים כמו אתר הבנק שלכם, מספר האשראי, סיסמת PayPal ועוד. על-מנת להימנע מההונאה הזו מומלץ לוודא שתוכנת הפלאש מעודכנת וכן להימנע מלהוריד קבצים ממקורות לא מוכרים.

תאריך:  04/05/2015   |   עודכן:  04/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואל גוז'נסקי, קובי מיכאל
האינטרס האמור להנחות חתירה ישראלית להגיע לנוסח מותאם ומוסכם של היוזמה הערבית נותר בעינו. נוסח זה עשוי להפוך להיגיון המארגן של מערכת אזורית יציבה יותר, המכילה גם הסדר מוסכם לסוגיה הפלשתינית
אשר בן-חיים
אם מדובר בעבודה גדולה עדיף לסגור את כל הפרטים, גם הקטנים ביותר, בחוזה, כל זאת על-מנת למנוע מכם תוספת כספית בעתיד
אלי אלון
דומה כי רק מעטים יודעים כי הדרך המוליכה אל בנין האופרה ותיאטרון הקאמרי מכיוון ספריית "בית אריאלה", נקראת "משעול יוסף שמידט", על שמו של החזן והזמר היהודי הדגול יוזף (יוסף) שמידט
יוסף כהן-אלרן
איני נוהג ואולי גם איני יודע כיצד לכתוב על ספרי ילדים, ומאלה יש הרבה וגווניהם מרובים    עם זאת החלטתי לחרוג ולכתוב דברים על ספרה של ורדה גנזך, "מסעו של גרגיר חול" בשל המיוחדות שבו: ציורי ילדים שהובאו אל הספר בהשראתו, ומשמשים איורים אותנטיים לרוחבם של הדפים
חיים נוי
"נשמה צוענית" - מחזמר על צוענים, יהודים ונדודים - סוחף ומהנה - תיאטרון היידישפיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il