X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
במרוצת שלושה ימים רצופים (14, 15 ו-16 במאי) של סוף השבוע הזה יתקיים בתל אביב אירוע של בתים מבפנים, שבמרכזו יעמדו המוטיבים הגרמניים המאפיינים את בתי הבאוהאוס שנבנו בשעתם בעיר
▪  ▪  ▪
בתים מבפנים בת"א

אחד המיזמים המרכזיים, שיש בו כדי לתרום תרומה משמעותית לטיפוח נוסטלגיה של ממש בקרב תושבי תל אביב לעירם, הוא הפרויקט של "בתים מבפנים". הדברים אמורים באירוע מוביל של האדריכלות והארכיטקטורה בארץ.
סופשבוע מיוחד, שיוקדש כולו לבתים פתוחים בעיר תל אביב, יתקיים בסוף השבוע הזה (בין ה-14 ל-16 במאי), כשבמרוצת שלושת ימי השבוע ייערכו ברחבי העיר סיורים אינטנסיביים, בעלי היבט אדריכלי מובהק.
האירוע, בחסות עיריית תל אביב, ייערך בחינם לציבור הרחב. הוא יתקיים במסגרת שיתוף-פעולה עם מכון גתה, לרגל ציון שנת ה-50 לידידות הדיפלומטית בין גרמניה לבין ישראל. בין היתר תיחשף בו ההשפעה הרבה של התרבות הגרמנית על העיר תל אביב.
בן-יהודה שטראסה
לצורך העניין תקיים העירייה סיור מיוחד, שיתמקד במוטיבים הגרמניים המאפיינים את בתי הבאוהאוס התל אביביים מימים עברו. במסגרתו יוצגו סצנות מומחזות על הטמפלרים, שבמרכזן תעמוד הקמתה של חוות רוהאם בשרונה.
מסתבר כי בבתי הבאוהאוס של מרכז תל אביב קיימים עד היום תריסים, אריחי-קרמיקה ופריטים נוספים שיוצרו בגרמניה בשנות ה-30 ושהובאו ארצה בעקבות הסכם-העברה שנחתם בין הגרמנים לבין הסוכנות היהודית בארץ ישראל.
סיור אל מחוזות יהודי גרמניה ואוסטריה, שהתגוררו בתל אביב של שנות ה-30, יעבור בציר המרכזי של חיי הקהילה - הלא הוא רחוב בן יהודה - ויתחקה אחר אירועים היסטוריים ומוסדות-תרבות. בסיור יוסבר ויומחש כיצד שידרגו העולים ממרכז אירופה את תל אביב של אותם הימים.
סגנון ייחודי
הצצה לבית מקס ליבלינג, שברחוב אידלסון 29, תחשוף את השפעתם של האדריכלים, שהגיעו מגרמניה, על העיר הלבנה. תערוכות, מיצבים ודיונים יתקיימו בבית הזה, שנבנה ב-1939 ושתוכנן על-ידי האדריכל דב כרמי, חתן פרס ישראל. הבניין נחשב לדוגמה ומופת של סגנון הבאוהאוס ועתיד לעבור שימור על-ידי עיריית תל אביב.
מסתבר שהרוח האוונגרדית של הבאוהאוס התבססה על ערכי הסוציאליזם ודגלה בייצור המוני במחיר שווה לכל נפש. האמנות והעיצוב, שנתפסו כחלק אינטגרלי מחיי היומיום, סייעו לפיתוח סגנון ייחודי, כביטוי לסערות הפוליטיות של התקופה.
בתום תהליך ארוך ומורכב של שימור, שחזור ושיפוץ של מתחם המושבה שרונה, נפתחה לפני כשנה המושבה הטמפלרית לציבור הרחב. בכך הפך המתחם, ששימש במשך עשרות שנים כקריית הממשלה, לאחת האטרקציות המרכזיות בעיר. המזדמנים למקום בסוף השבוע יוכלו לעמוד על סיפור ההצלה של שרידי המושבה ועל הפיכתם ממבנים אפרוריים, מתפוררים ומוקפים גדרות, לבתים רבי-חן ולאטרקציה אדריכלית.

תאריך:  11/05/2015   |   עודכן:  11/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור ונטורה
לידיעת המעצבים, הבונים והמשפצים: לקראת הקיץ הלוהט שמתרגש עלינו, כדאי לכם לחשוב על גגות ירוקים. בצרפת זה כבר מחויב על-פי חוק
מרק הלר
הערך המוסף לישראל של קשרים חזקים ו/או גלויים יותר עם מדינות המפרץ אינו מובן מאליו, ויש יסוד סביר להאמין שהיתרונות הטמונים בהם יהיו מעטים מכדי להצדיק את חשבון הנפש והמתחים הפוליטיים הפנימיים שהגישה האזורית עתידה לעורר בזירה הפנים-ישראלית
צילה שיר-אל
תפקיד הנסיגה הוא להאיר על-ידי אירועים שונים בעיות שהיו תמיד, אך בזמן רגיל יש נטייה להתעלם מהן    בתהליך הנסיגה הבעיות שהודחקו או הקלקולים שלא הורגשו יוצאים החוצה
חיים נוי
"חיים פרטיים" - המחזה הנודע של נואל קווארד שוב מצחיק ומרגש - תיאטרון הספרייה    כבש כמעט כל במה אפשרית, הופק לסרט קולנוע ולסרטי טלוויזיה
שולמית קיסרי
"כלת הצאר" - אופרה משנת 1898 - מייצגת סיפור מלכותי מההיסטוריה הרוסית, כולל כל מבנה האופרה הקלסית. אופרה עמוסה כל טוב, משתרעת על פני כל האמנויות, המוזיקה, הכתיבה, הנגינה, המחול, התפאורה, התלבושות והתאורה. מכלול המעניק לעין, לאוזן, למוח וללב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il