X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מישהו שם לב לחרפה שבדברי יצחק הרצוג? על נאומו של יושב-ראש מפלגת העבודה וראש האופוזיציה בליל השבעת הממשלה
▪  ▪  ▪
אי-אפשר להאמין לו. הרצוג [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
"מההדר הבית"רי לא השארת רגב על רגב", אמר הרצוג, וירה בכינון ישיר אל שרת התרבות. זאת הרוח הנושבת בשמאל, התנשאות ריקה שריח גזענות עולה ממנה

1. חשוב להתעכב על נאומו של יצחק הרצוג בליל השבעת הממשלה. שלא בטובתו, נמתח קו בין דבריו לבין נאום הקמעות של יאיר גרבוז. כל מילה שהרצוג הטיח בנתניהו ש"קנה שלטון בשקר" הופנתה גם כלפי בוחריו ו"שותפיו הטבעיים". אחר כך יזהיר שלא לפגוע בישראל החופשית והדמוקרטית. בסדר.
כמה מיץ אפשר לסחוט מדברי נתניהו על "המצביעים הערבים"? הרצוג: "היסטריה, הסתה, מדנים, הפליית בני אדם רק בשל דתם". את זה אומר מי ששותפתו להנהגה, ציפי לבני, אמרה כי "המחנה הציוני" מונע מ"החשש שנתניהו מוביל אותנו למדינה ערבית" וכו'. מי פה מתייחס לערבים כאיום הגדול על ישראל? לעומתה, נתניהו דיבר על "המצביעים הערבים" - המשתייכים לרשימה הערבית המבקשת לשנות את זהותה של ישראל ולכן חיוני להתמודד איתם. בקלפי. היכן ראית "אפליה על בסיס דתי"? אגב, הרצוג הצהיר שיוביל "אופוזיציה שלעולם לא תהיה נגד מדינת ישראל" - האם דבריו מייצגים גם את הרשימה הערבית המאוחדת?
2. "מההדר הבית"רי לא השארת רגב על רגב" אמר הרצוג, וירה בכינון ישיר אל שרת התרבות מירי רגב. זאת הרוח הנושבת במחנה השמאל, התנשאות ריקה שריח גזענות עולה ממנה. אז רגב מחאה כפיים והביאה דגל, קטעים, "בהמה שכמוה" ניבל פיו בגסות גברי בנאי, ובייש את מורשת הגששים. מישהו שם לב לחרפה הזאת בדברי הרצוג? לא נשמעה מחאה מצד ארגוני הנשים, כשם שלא נשמעה דייה כלפי הסקסיזם הבזוי של יוסף פריצקי ביחס לשרת המשפטים איילת שקד. התנהגות דומה נרשמה פעם מצד ח"כ אחמד טיבי כשכינה את ח"כ אנסטסיה מיכאלי "אנסטסיה השופכת". גם אם דמן של נשות הימין (ושרה נתניהו בראשן) מותר בקרב השמאל, מדוע הימין שותק?! זה לא רק גברי בנאי; זה יצחק הרצוג!
3. "תנועתי (העבודה) היא התנועה שהכריזה על הקמת המדינה". באחת ייחס הרצוג - ובעצם ניכס - את הכרזת המדינה למפלגת העבודה. הרצוג יודע מה משמעותו של "שליח ציבור" - באותו יום שישי הרה-גורל, דוד בן-גוריון לא עמד שם כנציג מפלגה כלשהי, אלא כמנהיג העם היהודי לדורותיו ורק מכוח העם כולו הכריז על חידוש מלכות ישראל השלישית. בכל זאת בחר הרצוג לומר את הדברים החמורים הללו. עוד אמר: "אני עומד בראש תנועת העבודה שאיחדה את ירושלים בירתנו הנצחית". שוב ניכס למפלגתו את שחרור ירושלים. בשדות הקרב של מלחמת העצמאות וששת הימים לא נלחמו ונפלו רק מצביעי מפא"י.
בכל מקרה, הלוואי שאפשר היה להאמין להרצוג. אבל רק לפני שנתיים וחצי, בראיון לידיעות אחרונות, אמר דברים שהיום היה שמח להסתירם: "אני רואה את ירושלים כמשמשת שתי בירות פוליטיות: במזרח ירושלים, בירת המדינה הפלשתינית; ובמערב העיר, בירת המדינה היהודית. ככה אני רואה את המוצא". הוא נשאל האם ירושלים תישאר כולה עדיין בטריטוריה ישראלית והשיב: "אני לא יורד לדקויות ולא מנהל כאן מו"מ. הכותל יישאר בידי ישראל. לגבי השאר, צריך להיות יצירתיים". מחנה ציוני, אבל בלי ציון.
4. לבסוף קרא הרצוג לנתניהו ללמוד מבן-גוריון שהכריז על הקמת המדינה נגד כל הסיכויים המדיניים והצבאיים והפוליטיים - ולשנות את "ההווה והעתיד ולחולל היסטוריה". הוא התכוון ל"מהלך מדיני" ולהקמת מדינה פלשתינית שתהיה מבוא לח'ליפות איסלאמית במרחק יריקה מלב הארץ. בדיוק הפוך: לו רץ נתניהו ל"מהלך מדיני" כזה, היה העולם מוחא לו כפיים, כולל התקשורת הישראלית ומפלגת העבודה. אבל דווקא "בן ההיסטוריון" מבין שיש לו אחריות כלפי עתיד העם היהודי בארצו, ולא חוזר על הטעויות הפטאליות שסיכנו את קיומנו. כך רואים את הסכנה ובוחרים בתקוות החיים. כדאי שהרצוג ישנן את עצת אבטליון ב"אבות": "חכמים היזהרו בדבריכם".

פורסם במקור: ישראל היום (ב', 18.5.15)
תאריך:  18/05/2015   |   עודכן:  18/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על הדר וחרפה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קשה להחליט מי יותר עלוב.
האמת,  |  18/05/15 09:51
2
חי נפשי- לא שמעתי את נאום הזבל
מדמוני אסף  |  18/05/15 12:01
3
ד"ר אידר סיים את רשימתו בפסוק:
שוטה ולא חכם  |  19/05/15 13:36
4
רגב על רגב
באום  |  19/05/15 18:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
לאחר תקופה בה היו צהובים זה לזה נראה כי בין גלעד ארדן לגדעון סער מתחילה ידידות, שעלולה להוביל לעימות חזיתי מול נתניהו
שמעון זיו
המפלגות האחרות לא למדו את הלקח וסחטו את לימון הדרישות עד סופו. את החרדים אחרי תקופת היובש על ספסלי האופוזיציה אני מבין, אבל את הבית היהודי איני מבין. מפלגה שפנטזה על 18 עד 20 מנדטים תוך שבשלבים מסוימים פנטזה על ראשות הממשלה והגיעה בקושי ל-8 מנדטים - מן הראוי שתעשה חשבון נפש
נסים גבאי
כמה חזק, וכמה מתאים למארג השרים הנהדרים המוצבים בראש השלטון בישראל. שר הצבעים לח|כ ארדן יכול להיות תפקיד חשוב מחד ומרתק מאין כמוהו. תראו כמה צבעים יש... אדום, לבן, סגול, תכלת, שחור, ירוק... ממש המון תעסוקה ועבודה
עמי דור-און
ב-26 במאי ימלאו למירי רגב 50. אין ספק שבשער שנת היובל השני לחייה מגיעה לה מתנה
יוני בן-מנחם
ממשלת הימין החדשה מתחילה את דרכה ברגל שמאל ואם לא תתעשת היא תתמוטט בתוך זמן קצר    נתניהו צריך למצוא את הדרך לייצב את הממשלה במהירות אך האחריות לגורלה מוטלת גם על שאר ראשי מפלגות הימין
רשימות נוספות
ארדן: רציתי לעשות שינוי אמיתי במשטרה  /  איציק וולף
הושבעה הממשלה ה-34 של ישראל  /  עידן יוסף
מודי'ס מזהירה לרגל השבעת ממשלת נתניהו  /  עדי בן ישראל
תוחלת חייהן של ממשלות צרות  /  אליקים העצני
מחלל שם שמים בפרהסיה  /  אליהו קאופמן
רציתם ביבי? קיבלתם  /  צ'לו רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il