X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מתאסלמים, מוטב מאוחר, לקחים ישנים וטובים וקרחון הזוהמה
▪  ▪  ▪
פרקליטות המדינה. מונעת חשיפה? [צילום: נועם שרביט]

מתקרנפים
מוחמד היה השם הנפוץ ביותר בין הילודים בבריטניה אשתקד, ולא ירחק היום שהממלכה המאוחדת תהפוך לחליפות מוסלמית.
בינתיים, הבריטים ממשיכים להתקרנף, ולהתאים את עצמם לפולשים המוסלמיים. הם הוציאו את לימודי השואה מתוכניות הלימודים - כיוון שאזכור השואה מרגיז את המוסלמים. כעת הגדילה לעשות הוצאת הספרים של אוניברסיטת אוקספורד - היוקרתית והגדולה בהוצאות האקדמיות בעולם - שהנחתה את הכותבים לא להזכיר בכתביהם חזיר ומוצריו, כיוון שזה מרגיז מוסלמים.
עוד מעט יתבקשו מחברים מחקרים אקדמיים לחבוש כאפייה וללבוש גלאבייה, כתנאי לפרסום ספריהם ואולי גם הסכמת אימאם / מולא / איאתולה למחקר.
זה מזכיר לי שבמלחמת המפרץ הראשונה הורה הפנטגון לחיילות ולקצינות האמריקניות, שיצאו מהבסיסים האמריקניים, ללבוש בגדים מסורתיים ערביים, כדי לא להרגיז את הסעודים. ההוראה עברה כמעט בשקט עד שלוטננט-קולונל בחיל-האוויר האמריקני לא הסכימה ללבוש רעלה, ועתרה לבית המשפט העליון האמריקני, שביטל את ההוראה.
כבוד מאוחר
שניהם קופחו עקב דעות קדומות ואפליה, ששררו בצבא האמריקני. כעת מתוקן העוול, וסרג'נט הנרי ג'ונסון השחור וסרג'נט ויליאם שימין היהודי - שלחמו במלחמת העולם הראשונה - יעוטרו בבית הלבן בתחילת חודש יוני במדליית הכבוד האמריקנית, העיטור הבכיר ביותר בכוחות המזוינים האמריקניים.
ג'ונסון ושימין עוטרו בצלבי השירות המצטיין - העיטור השני בחשיבותו בארצות-הברית - ובלב הארגמן על פציעתם. עתה החליט הפנטגון לשדרג את עיטוריהם למדליית הכבוד.
בחמישה-עשר במאי 1918 בליילה היה ג'ונסון בתורנות שמירה ליד סנט-מֶנֶהוּלד בצרפת. כוח גרמני פשט על הקווים של בעלות-הברית. ג'ונסון נפצע, ולמרות זאת המשיך ללחום, והדף את הכוח הגרמני הפושט. כשאזלה תחמושתו, השתמש בקת רובהו ובסכינו להכות בגרמנים. למרות שלא הייתה לו תחמושת, סיכל ג'ונסון הפצוע ניסיון גרמני לחטוף חייל אמריקני פצוע.
התגבורת הגיעה רק בבוקר, כשהגרמנים כבר נסוגו.
ג'ונסון היה ברג'ימנט חי"ר 369 של המשמר הלאומי של ניו-יורק - אחת היחידות השחורות היחידות בצבא האמריקני באותה העת - שסופח לכוחות הצרפתיים. הוא עוטר בצלב המלחמה הצרפתי עם כפות תמרים מוזהבות - מהעיטורים הבכירים בצרפת - על גבורתו באותו הליילה, אך לא זכה להוקרת ארצו. הוא נפטר כעשור אחרי המלחמה גלמוד, עני ושיכור, בגיל 32.
סרג'נט שימין מרג'ימנט החי"ר 47 בדיוויזיה 4 חילץ בשבעה באוגוסט 1918 חברים לנשק פצועים, למרות אש כבדה, שנורתה עליו. זה היה בחפרות על נהר וֶל ליד באזוֹש בצרפת. לאחר שהקצינים והמש"קים של מחלקתו נפצעו ונהרגו, תפס שימין בן התשע-עשרה את הפיקוד על המחלקה, ופיקד עליה יומיים, עד שצלף גרמני פגע בראשו. שימין שרד את הפציעה, ונפטר בשנת 1973.
לאחר שהקצינים והמש"קים של מחלקתו נפצעו ונהרגו, תפס שימין בן התשע-עשרה את הפיקוד על המחלקה, ופיקד עליה יומיים, עד שצלף גרמני פגע בראשו. שימין שרד את הפציעה, ונפטר בשנת 1973.
משל
קראתי בעניין רב את ההשוואה, שעשה דוד אסף בבלוגו, "עונג שבת", לתרגומים שונים של משל העורב והתרנגולת של קרילוב.
מצא חן בעיניי הבית האחרון במשל בתרגומה העכשווי של חגית בנזימן (הוצאת כרמל):
"מי שאינו שותף לקרב
בו משתתפים כל חבריו,
מי שמוכן - כמו העורב -
להתיידד עם האויב
אל יתפלא אם יתברר
שלא נשאר לו אף חבר
ושאויבו - כשיום יבוא -
יהיה מוכן להקריבו".
נעלם
נעלם תיק רגיש, שחקרה הפרקליטות. בלשון נקייה - בוער. מעניין מה היה בו, ולמי היה כדאי להסתירו, כמה ולמה?
שי ניצן, פרקליט המדינה, הביא עמו את שיטותיו הבריוניות הנפסדות, ואלה נוספו על צרותינו בפרקליטות, שמזמן השתחררה מכל רסן, ומשלה את עצמה, שהיא כל-יכולה.
קשה להתעלם מההרגשה, שפרקליט המדינה, המשטרה והרועץ המשפטי מנסים למנוע חשיפת כל קרחון הזוהמה, שאך קצהו התגלה בפרשת רונאל פישר.

תאריך:  20/05/2015   |   עודכן:  20/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  שי ניצן / Shai Nitzan  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרחון הזוהמה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
פרופוגנדה זולה וגזענית.
מוחמד  |  20/05/15 12:42
 
- מה בין גזענות לשמירת צביון
מ. בן משה  |  20/05/15 21:03
 
- ההמצאה של יונסקו
אביתר בן-צדף  |  20/05/15 22:34
 
- קרנפים ויוג'ין יונסקו
מ.בן משה  |  21/05/15 00:55
 
- יונסקו היה רומני ל"ת
סימן טוב   |  22/05/15 12:28
2
לחשיפת קרחון הזוהמה
אהרון שחר  |  20/05/15 12:53
3
אביתר, דברים כדרבנות
מגיב ותיק  |  21/05/15 01:22
4
הכתבה "כבוד מאוחר" מאלפת
אדוה נוה  |  10/06/15 13:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
ynet חושף קטעים מחקירותיהם של פישר ודוד: בשנה שעברה דחה פישר את כל החשדות; דוד הודתה שידעה שהיא מעבירה לביטון חומר חסוי    עדת המדינה קיבלה מהרל"ש של ברונו שטיין מדים למסיבת פורים
יואב יצחק
בפגישה שהתקיימה הסכימו באי-כוחו של מלכה וראשי מח"ש: מלכה יגלה את כל הידוע לו על העבירות שביצעו קציני משטרה בכירים, ובהם: תנ"צ אפרים ברכה וברונו שטיין    אם תאומת עדותו גם בבדיקת פוליגרף, הוא יזכה להקלות משמעותיות    בפרשה מעורבים גורמים נוספים מרשויות חקירה אחרות
איתמר לוין
השופט כרמי מוסק: עילות המעצר בגין מסוכנות ושיבוש "קמות במלוא עוצמתן", אך החוק מחייב לבחון חלופות מעצר לפני החלטה על מעצר עד תום ההליכים
איתמר לוין
ידיעות אחרונות חושף חלקים מעדויותיהם של רות דוד, יאיר ביטון, האחים נחמיאס, יורם ברק ועדת המדינה    מזכירתו לשעבר של פישר תיארה בפירוט רב את תעשיית המידע הסודי ואת חלקה של דוד בפרשה
איתמר לוין
הפרקליטות יוצרת את הרושם, כאילו החשד לתשלום שוחד בידי פישר לדוד הגיע אליה רק לאחרונה - בעוד שהמידע מצוי בידי ניצן לפחות חצי שנה    את הפרשה הזאת צריך לחקור צוות נטול ניגודי עניינים בראשותו של שופט חוקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il