X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים מהגולשים שכותבים נגד הלינצ'טרנט במנהל בלשכת האוכלוסין שהתאבד עושים דברים כאלה בעצמם מן הראוי שבמקום למרק את המצפון הפייסבוקי שלהם, יבדקו את עצמם ויפסיקו לדרוש דרישות לא ריאליות
▪  ▪  ▪
לא את הכל צריך לבלוע [אריאל רוניס שהתאבד בעקבות השיימינג שעשו נגדו ברשת / צילום: מתוך דף הפייסבוק]
איזה גולש ילך ויבדוק האם המנהל אומנם התגזען לפני שהוא מפרסם את דעותיו? והאם אותם צקצקנים לא מבינים שאנשים רוצים לפרסם את דעותיהם על אירועים אקטואליים, כולל זה, כמה שיותר מהר? או, במילים אחרות: איפה אתם חיים?

הואשם בפייסבוק בגזענות והתאבד
איציק וולף
אריאל רוניס, מנהל בכיר ברשות האוכלוסין, הואשם בשבוע שעבר בגזענות על-ידי גיורת אמריקנית שחורת עור בפוסט שהפך לויראלי * "כל פעילותי במשך כל שנות חיי נעלמה כלא הייתה ובמחי יד, או באבחת הבל פה של מי שנדרשה לעמוד בתור כמו כולם, פגה. היו שלום"
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  השוק הסיטונאי: רב הנסתר על הגלוי
  מה עשיתם למען שוויון לנשים?
  השאלה שהטרידה את בן-גוריון: האם המחשב יוכל לעבור את האדם?
  הודעה נשלחה למשפחה
  הסטארט-אפיסט הציוני הראשון

אירועי פייסבוק (Facebook) הם כמו תופעה קיצונית של מזג אוויר חורפי: הסערה מגיעה, גורמת לנזקים משמעותיים וחולפת כעבור כמה ימים.
התיאור הזה נכון גם לאירועים הווירטואליים, בין אם זה לינצ'טרנט [לינץ' תקשורתי ברשת האינטרנט] בענת וקסמן כי אמרה משהו שלא מוצא חן בעיני מישהו (יותר נכון מישהם, הרבה מישהם) ובין אם זה לינצ'טרנט באריאל רוניס, אותו מנהל בלשכת האוכלוסין שהתאבד בסוף השבוע הארוך שעברנו ופירט על אודות השיימינג שעשו נגדו ברשת. זאת, לאחר שאישה שחומת עור שהגיעה ללשכה באחד מן הימים קיבלה ממנו ומעמיתיו, לטענתה, טיפול לא נאות מלווה במידה רבה של גזענות.
אלא שבניגוד למזג האוויר, מיד אחרי שאירועים כמו המקרה המצער של רוניס קורים, קמה לה עדת צקצקנים, שמתגוללת על אותם גולשים שהפיצו את הפוסט, חלקם בליווי הערה עוקצנית או אפילו קללה. הם לא רק מצקצקים אלא גם דרושים דרישות לא ריאליות: "תבדקו לפני שאתם מפרסמים", זו האמירה הנפוצה החדשה, שבאה לצד האמירות הרגילות במקרים מעין אלה - בעיקר תלונות על תרבות הפייסבוק הקלוקלת, על כך שהתבהמנו ועד כמה הולך ופוחת הדור. נגיד.
לא, הטור הזה לא בא לסנגר על אלה שפותחים את הג'ורה שלהם על כל אחד שלא בא להם טוב או ממטירים "ברכות" במקרים שנדמה שהם ראויים לגנאי (אבל לא לאותן "ברכות"). לאלה מגיעים כל הגינוי והסלידה ממעשיהם. אלא שהצקצקנות שמגיעה מיד לאחריה צודקת בטיעוניה במידה מאוד חלקית. במקרים רבים היא צבועה ובמקרה של הדרישה לבדוק לפני שכותבים משהו על אירוע מסוים או לוחצים על Share מעידה על אי-הבנה בסיסית של עולם הרשת. איזה גולש ממוצע ילך ויבדוק האם המנהל אומנם סרח והתגזען לפני שהוא מפרסם את דעותיו, או "דעותיו?" אלו כלים בדיוק יש לו כדי לעשות זאת? והאם אותם צקצקנים לא מבינים שאנשים רוצים לפרסם את דעותיהם על אירועים אקטואליים, כולל זה, ורוצים לפרסם אותן כמה שיותר מהר? או, במילים אחרות: איפה אתם חיים?
אחד הסממנים הבולטים בעידן של המדיה החברתית הוא המיידיות. לפרסם דברים כאן ועכשיו. אם מדובר בעיתונאים, שחלה עליהם החובה לבדוק האם מה שהם כותבים נכון לפני שהם מפרסמים - הייתי מקבל את הטענות. אבל מאחר שלא מדובר בעיתונאים אלא בגולש הממוצע, הטענות האלה מופרכות.
לכך מתווספת, אצל חלק מהצקצקנים, מידת הצביעות. מדוע? מפני שרבים מהם, כמו רבים מהגולשים באופן כללי, חטאו בכתיבת פוסט משתלח, תגובה לעגנית או אולי אפילו קללה. האם אותם צקצקנים אף פעם לא הביעו משהו שהוא מעבר להתנגדות לדעותיו של כותב אחר בוויכוח פוליטי בפייסבוק? לא השתלחו בשוטרים, עובדי ציבור או פוליטיקאים? לא ייתכן. כולנו חוטאים בכך, או יותר מחוטאים. ואם אדם כותב מדי פעם דעות כאלה ומצד שני מצקצק למה אחרים עושים את זה - הרי מדובר בצביעות.
לאלה אני כותב: טלו קורה מבין עיניכם. אתם מצקצקים על אחרים מדוע הם משתלחים מבלי לבדוק ברוניס ומשתפים 6,000 פעמים את הפוסט של האישה שטוענת נגדו? אל תעשו דברים דומים בעצמכם, אף פעם. שפרו את מידותיכם ואחר כך, או לפחות במקביל, תטיפו לאחרים.
מרבית טורי הדעה שמתפרסמים ויתפרסמו בתקשורת על הנושא יצקצקו בעצמם על האלימות ברשת, עד כמה היא נוראה וצריך למגר אותה - באמצעות חינוך, אכיפה או כל דבר אחר. הכל נכון. אלא שלצד זה, כדאי למגר גם את הצקצוק.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (25.5.15)
תאריך:  26/05/2015   |   עודכן:  26/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זמן הצקצקנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העולם אכזר
אהרון שחר  |  26/05/15 10:19
2
אחד מהשב"כ לא מתאבד סתם כך. ל"ת
סתם אחד  |  26/05/15 10:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ברנע
הגם שיש בספר כתב אשמה כנגד ההתנהלות הפלשתינית, מצויה גם ספרות מחקרית המציבה כתב אשמה נגד ישראל, ודומה שעדיין לא הגענו לשלב המחקר ההיסטורי הממצה כפי שהגענו אליו ביחס לתקופות אחרות - ביחס לסכסוך עם הפלשתינים מאז הסכמי אוסלו
ראובן לייב
ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, קובל על שעד עצם היום הזה לא הוקם מוזאון או ארכיון להנצחת זיכרם של אלפי המתנדבים היהודים למלחמת העצמאות של ישראל ושחירפו למענה את נפשם
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש מנסה לזעזע את סעודיה באמצעות סכסוכים בין השיעים לסונים בממלכה. הארגון מנסה לגייס אלפי מתנדבים ממדינות ערב העניות השונאות את סעודיה
עמי דור-און
כיצד הפכנו מעם סגולה לעם שאיבד את חזונו, ההולך בדרך אל תהום הנשייה, עם שאין פסוק הולם לומר עליו פרט לאמרה הידועה - "פני הדור כפני הכלב"?!
צ'לו רוזנברג
"במבט לאחור ניתן לקבוע כי הנסיגה מלבנון במאי 2000 הייתה בסך-הכל מהלך נכון, שעיצב מציאות טובה בהרבה מכל חלופה אחרת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il