X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הנשיא בשאר אסד נערך להגנה על שטחים חיוניים לעדה העלאווית בסוריה למרות מצבו הקשה, בשאר אסד עדיין נהנה מתמיכתה המלאה של אירן
▪  ▪  ▪
לא העם הסורי יחרוץ את גורלו. אסד [צילום: AP/Remy de la Mauviniere]

כדאי לשים לב לדברים שאמר מנהיג חיזבאללה, שייח' חסן נסראללה, בנאומו הטלוויזיוני ב-23 במאי לציון מלוא 15 שנים לנסיגת צה"ל מדרום לבנון; בהתייחסו למצב בסוריה אמר נסראללה:
"אנחנו נלחמים לצד אחינו הסורים, לצד הצבא והעם, לצד ההתנגדות העממית, בדמשק וחלב ודיר א-זור ואלקציר ואלחסכה ואדלב... אנחנו נמצאים היום במקומות רבים ונהיה בכל מקום בסוריה שהמערכה תחייב אותנו להיות בה... אנחנו נמשיך להילחם באזור קלמון הסורי הגובל עם לבנון כדי שהצבא הסורי וכוחות ההגנה שלו יוכלו לאבטח באופן מלא את הגבול הסורי-לבנוני".
בדבריו מאשר השייח' נסראללה כי ארגונו נמצא למעשה בכל זירות הקרבות בסוריה, לצד הצבא הסורי, וכי ההנחיות שהוא מקבל מאירן הן לסייע לשמור על שלטונו של בשאר אסד בכל מקום שהמערכה תחייב זאת.
במצב לא טוב
על-פי מקורות שונים, מצבו של נשיא סוריה בשאר אסד הינו בכי רע. לאחר ארבע שנים של לחימה עיקשת, בשאר אסד שולט באופן מלא רק על 22 אחוזים משטחה הגאוגרפי של סוריה, ארגון דאעש שולט על 50 אחוזים מהשטח ועל השאר שולטים ארגוני אופוזיציה סורים אחרים.
רבים כבר הספידו את שלטונו של בשאר אסד, אך הוא הצליח להחזיק מעמד על כסאו בסיוען של אירן ובן בריתה ארגון חיזבאללה. עם זאת, הנשיא בשאר אסד מבין כי הוא מנהל קרב הישרדות וכי גם במקרה הטוב לא יוכל להחזיר לעצמו את השליטה על כל חלקי סוריה.
ההבטחה של אובמה
ב-2 ביוני יתכנסו בפריז שרי החוץ של ארצות הברית, צרפת, בריטניה, גרמניה, איטליה וספרד כדי לדון במצב בסוריה; גם רוסיה תוזמן למפגש.
הנשיא אובמה הבטיח למנהיגי המפרץ במפגש האחרון שלו עימם בקמפ דייוויד, כי "לבשאר אסד לא יהיה חלק בעתידה של סוריה". אם יעמוד הנשיא אובמה בהבטחתו, הרי שארצות הברית נערכת למעשה לחלוקתה של סוריה ומציאת פתרון פוליטי מוסכם נוכח המצב שנוצר בשטח.
אולם כפי שנראים הדברים, לאירן אין שום כוונה לוותר על מה שמכונה "ציר ההתנגדות" שהיא עומדת בראשו והכולל את סוריה וחיזבאללה. לפיכך, הנשיא אסד נערך "לצמצם נזקים" ולחזק את שליטתו באזורים שבהם יש לו השפעה חזקה מדמשק מערבה לעבר רכס הרי הקלמון החוצץ בין סוריה ללבנון, באזור העיר חמצ וברצועת החוף הסורי.
גורל אסד - לאירן
העיתון "ראי אליום" דיווח ב-24 במאי כי מאהר אל-אסד, אחיו של הנשיא, נמצא כבר כמה שבועות בעיר לאד'קיה וכי יש "פעילות במשפחת אסד והעדה העלאווית" לקראת התבצרות בערים שבהן יש ריכוזים גדולים של העדה העלאווית המהווה כ-11 אחוזים מהאוכלוסייה בסוריה.
פרשנים ערבים מעריכים כי "הקווים האדומים" של הנשיא בשאר אסד הם:
  • שליטה על עיר הבירה דמשק.
  • שליטה על הערים חמצ וחמאת.
  • שליטה על רצועת החוף הסורית והערים לאד'קיה וטרטוס.
  • שליטה על ציר ביירות-דמשק.
  • שליטה על ציר חמצ-דמשק.
למרות התדרדרות המצב הפוליטי והצבאי בסוריה, בשאר אסד יישאר בשלטון כל עוד הוא זוכה לתמיכתה של אירן ושלוחיה. אירן היא זו שתקבע את גורלו ולא העם הסורי.
ההערכה בעולם הערבי היא שאירן הורתה לבשאר אסד להחזיק מעמד לפחות עד לחתימת הסכם הקבע עם המעצמות בנושא הגרעין המתוכננת לסוף החודש הבא וההודעה על הסרת הסנקציות. לא מן הנמנע שאירן מתכננת להגביר את מעורבותה הצבאית בסוריה כדי לסייע לבשאר אסד במלחמתו נגד המורדים ברגע שתגיע להסכם סופי עם המעצמות.

תאריך:  26/05/2015   |   עודכן:  26/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בשאר אסד  חסן נסראללה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גבי סיבוני, ע"ג
הארגון נערך היטב לסבב המלחמתי הבא, משקם ובונה מחדש ובמרץ את כוחו ותשתיותיו הצבאיות    הערכות: חמאס שוקד על שכלול והעצמת דוקטרינת הלחימה שלו תוך הפנמה ויישום של הלקחים אותם הוא מפיק מאז שהפסקת האש, שסיימה את המערכה של קיץ 2014, נכנסה לתוקף
אלי אלון
"גן מנשה" במערבה של כפר סבא שהוקם בשנות ה-30 הוא פנינת טבע בוטנית והיסטורית קסומה    סיפורו של גן נוי ייחודי שדומה כי רוב הציבור אינו יודע כלל על קיומו ומעולם לא ביקר בו
איתמר לוין
צירוף מקרים או סימנים ראשונים לתופעה חמורה? אצל שני שופטים בבית משפט השלום בירושלים, בתוך שעתיים, לא התייצבו עורכי דין למרות שקיבלו זימון    השופטים חייבים לשרש התנהגות כזו בטרם תהפוך למגיפה בה יהיה קשה להילחם
יבשם עזגד
ג'ון נאש כינה את עצמו בכינויי כבוד כ"נסיך השלום", "רגלו השמאלית של אלוהים" ו"קיסר אנטארקטיקה"    שלום אחרון לאיש שהפליא בנפלאות התבונה
מגזין המזרח הקרוב
בהתחשב בשסעים העדתיים הקיימים בארץ הארזים, באלימות המשתוללת בסוריה, ובמתיחות המתמשכת בין סעודיה לאירן, אי-אפשר לדעת עד כמה הדלק מן המלחמה בתימן יבעיר את המדורה הלבנונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il