X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: אלי אלון]
"מחנה פליטים" במזבלה חירייה
למרגלות הדרומיים של הר הזבל חירייה על שטח פתוח "ירוק" סמוך מאוד לגדת נחל שפירים צצה לה בחודשים האחרונים, מזבלה פתוחה לחומרי בניין, גרוטאות וכיוצא באלה, הנראית למרחוק ומהווה פגיעה מהותית בחזות הסביבה ובירוק מדוע לא נשמע קולם של "הירוקים" בעניין זה?

בשקט, בשקט, וללא פרסום תקשורתי, נפתחה ופועלת בחודשים האחרונים, למרגלות הר הזבל הדרומי של חירייה (כיום שם המתחם הכולל פארק אריאל שרון) מזבלה חדשה פתוחה (לא מקורה) לחומרי פסולת בניין גרוטאות. המזבלה, הוקמה על-פני שטח ירוק פתוח סמוך לגדה הצפונית של נחל שפירים, נראית מרחוק ומזכירה במראה שלה סוג של מחנה פליטים.
פגיעה מהותית בחזות הסביבה ובטבע
סיירתי לא מכבר במקום. דחפורים עובדים במלוא המרץ שעות רבות ביממה לפזר הגרוטאות וחומרי פסולת הבניין על-פני השטח כדי לדחוס חומרי פסולת נוספים. במקום מתחיל להיווצר הר של פסולת בניין. סביב המזבלה החדשה פזורים גרוטאות, פסולת חומרי בטון מכולות שככל הנראה באמצעותן מובאת הפסולת. יש כאן פגיעה מהותית בחזות הסביבה וכן פגיעה בטבע ובירוק. למה שותקים הארגונים "הירוקים"? למה לא נשמע קולם?
קורא אני לאנשי ארגוני הטבע והסביבה למיניהם בעלי הרכבים הצמודים שחלקם וודאי ספונים במשרדיהם הממוזגים לצאת לכמה שעות מהמשרדים לקחת את הרכבים הצמודים שלהם ולהגיע למקום ולמחות על הפגיעה המשמעותית בחזות הסביבתית ובירוק. אל תשכחו אנשי הארגונים "הירוקים" שעם ישראל מממן חלק מתקציבכם ואת המנגנונים של הארגונים שלכם במטרה שתגנו על הסביבה ועל הירוק.
הצד המזרחי של חירייה הופך לאזור תעשיה
את מיחזור פסולת חומרי הבניין במזבלת חירייה מפעיל איגוד ערים אזור דן לתברואה. גורם בכיר באיגוד אומר לי, כי הוא מעריך כי המזבלה החדשה שנפתחה מדרום להר הזבל ונושקת לגדת נחל שפירים לא תישאר במקומה זה והיא עתידה לעבור לשטח שלמרגלות הצפוניים של הר חירייה לכיוון צומת מסובים.
כאילו אין די בכך. בשטח מרגלות הצד המזרחי של הר חירייה (לכיוון כביש גהה) מוקמים במרץ מזה כבר חודשים רבים, שורה של מבנים גדולים מקורים שמיועדים בעיקרם למיחזור פסולת לסוגיה ואט אט הופך שטח זה לקבל צורה וצביון של אזור תעשיה קטן שעומד, כמו שזה נראה, להתרחב אני מבין את חשיבות מיחזור פסולת מבחינה סביבתית ואת התועלת הכלכלית שמפיקים מכך גופים וחברות פרטיות העוסקים בתחום זה, ויש לאזן בן שמירה על הטבע והנוף הפתוח לבין התועלת הכלכלית והרצון לשפר את הרווחים הכספיים ממיחזור הפסולת.
חשוב לא להקיף בצורה מסיבית את הר חירייה ואת השטח הירוק שלמרגלותיו במזבלות פתוחות או מקורות. הדבר פוגע בנוף הירוק ובחזות הסביבתית. מי שיש לו עין רגישה לנושא מבחין בכך מייד.
איגוד ערים אזור דן לתברואה הוא גוף הקשור לרשויות המקומיות ולמעשה הוא חלק בלתי נפרד ממנו, ומן הסתם ייתכן שקל לאיגוד זה יותר מאשר גופים אחרים לקבל אישורים על תוכניות בנייה בוועדות התכנון הבנייה המקומיות, ועל כן חשוב שהגורמים הירוקים יגבירו הפיקוח על איגוד זה ולא יהססו להתנגד לתוכניות בנייה או פיתוח, אם הם סבורים כי תוכניות אלה פוגעות בטבע בנוף.

תאריך:  28/05/2015   |   עודכן:  28/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל רוזן
כותרת דבריו "לפתוח את ארון הקודש" הזכירה לי אסוציאטיבית מה שסח באזניי הרב ש"ז אוירבך זצ"ל: "לא כתוב בשום מקום שאסור להכניס חתולים לארון הקודש. זה שכל ישר!"
ראובן לייב
גם בשבוע השלישי של שידור תוכנית הריאליטי - אין בה, עדיין, שום סימנים של יצירתיות לשמה    היא פשוט רדודה, נעדרת כל "אקשן", וסובבת סחור-סחור סביב עצמה כל העת
יצחק מאיר
דעת ובדיחות הדעת באנקדוטה התלמודית    האם יכול אדם "עָצֵ֑ל", מילה נרדפת ל"סכל" - שאינו עושה את הטוב מפני שהוא טוב אלא מפני שהוא אנוס על-פי הדיבור או החוק או המלך, לראות בלהקה העושה את הטוב לה מעין ברירה או בחירה - מופת?
אברהם הללי
בפרשה זו דִּבֵּר ה' אל משה ואמר לו: דבר אל אהרן ואל בניו לאמור כה תברכו את בני ישראל. אמר להם: יברכך ה' וישמרך: יאר ה' פניו אליך ויחנך: ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום    המשכן הוא בסך-הכל מבנה עראי שאלמלא שרתה בו רוח האלוהים, כפי שאמור להיות, לא הייתה לו כל משמעות למבנה זה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: איפה הזכות לחיים וביטחון לתושבי יו"ש?    החולם והלוחם - בוז'י הלוחמני הלוטש עיניו לכיסא ראש הממשלה    איפה היו הח"כים בדיון על עובדי דימונה?    מועדון הפורום ותרבות הסמוך    די לכתות - הכתובת רשומה על הקיר    בקטנה - ולקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il