X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כוחו של ארגון ג'בהת אל-נוצרה בסוריה מתחזק ומדינות המפרץ מנסות לשכנעו להתנתק מאל-קאעידה. המטרה היא לתת לארגון לגיטימציה ולהפנות אותו נגד דאעש
▪  ▪  ▪
[צילום: ENN]

ארגון ג'בהת אל-נוצרה בסוריה הופך לכוח חשוב במלחמה בסוריה, שיש לו הישגים בשדה הקרב והמצליח להביס בקרבות את חיילי בשאר אסד ואת לוחמי החיזבאללה.
מנהיג הארגון, אבו מחמד אלג'ולאני, הודיע בראיון מיוחד לערוץ אלג'זירה ב-27 במאי, כי "המערכה לא תסתיים (ברצועת) החוף הסורי וכי כוחותיו יגיעו לדמשק".
אלג'ולאני הזהיר את חיזבאללה מפני המשך הסיוע לבשאר אסד, "יש לנו כוחות נאמנים בתוך לבנון, אנחנו נביס אתכם בלבנון, גם בתוך הדאחיה (בבירות)".
כוחו המתחזק של ארגון "ג'בהת אל-נוצרה" בסוריה המשתייך לאל-קאעידה מתרחש במקביל להתחזקותו ולהישגיו של הארגון המתחרה שהינו ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש).
בין שני הארגונים יש תחרות עצומה שאף הגיעה לעימותים צבאיים ביניהם, למעשה מדובר בשני ארגוני טרור עם אידיאולוגיה איסלאמית קיצונית, ארגון דאעש הוא בעל אוריינטציה עירקית ורבים ממפקדיו היו קצינים לשעבר בצבא העירקי הבעת'י של סדאם חוסיין, ואילו ארגון "ג'בהת אל-נוצרה" הינו ארגון סורי במהותו המורכב מבני הכפרים והערים הסונים בסוריה השונאים את משטר הבעת' של בשאר אסד ופועלים להפילו.
אתר האינטרנט islamist-movments.com דיווח ב-5 במרס מפי מקורות בתוך ארגון "ג'בהת אל-נוצרה" כי מנהיגי הארגון בוחנים את האפשרות להתנתק מארגון אל-קאעידה "כדי להקים ישות חדשה". הרקע לכך הינו היחלשותו העולמית של ארגון אל-קאעידה ומחלוקות בין הנהגת "ג'בהת אל-נוצרה" לבין מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי.
אולם ישנה סיבה נוספת לא פחות חשובה. נראה כי הציר החדש הפועל נגד משטרו של בשאר אסד והמורכב מטורקיה-קטר ומסעודיה, זיהה את הפוטנציאל הגלום בארגון "ג'בהת אל-נוצרה" ורוצה להרוויח "שתי ציפורים במכה אחת", דהיינו להפוך את הארגון לכוח אופוזיציה לגיטימי סורי הפועל בסוריה וגם נלחם נגד ארגון הטרור ששמו דאעש.
על-פי מקורות במפרץ, קטר היא שמובילה את המהלך ומבטיחה לארגון "ג'בהת אל-נוצרה" מימון רב וסיוע בנשק בתמורה להינתקותו מאל-קאעידה. מה שמונע את ההודעה על הינתקותו מאל-קאעידה הינה מחלוקת פנימית בתוך הארגון. מדינות המפרץ חוששות מאפשרות שארגון "ג'בהת אל-נוצרה" יצטרף בשלב כלשהו לארגון דאעש ופועלות נמרצות כדי לקנות אותו בכסף ובנשק רב.
אם המהלך הזה יצליח, תרוויח הקואליציה המערבית הפועלת נגד דאעש, היא תצטרך להתמודד רק עם ארגון טרור אחד שהוא דאעש. במקרה כזה, "התמתנותו" של ארגון "ג'בהת אל-נוצרה", בכך שהתנתק מאל-קאעידה, תיזקף לזכותן של מדינות המפרץ ותעניק להן נקודות מול ארצות הברית.
אולם בהיבט הסורי יש לכך משמעות חשובה. אם אכן התהליך הזה יקרה, הרי שמדובר בכך שהפלג הסורי של אל-קאעידה החליט להיות עצמאי לקראת שחרורה של סוריה משלטונו של בשאר אסד, יהיה זה סימן נוסף שקיצו של אסד מתקרב.

תאריך:  28/05/2015   |   עודכן:  31/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ג'בהת אל-נוצרה יתנתק מאל-קאעידה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש מנסה לזעזע את סעודיה באמצעות סכסוכים בין השיעים לסונים בממלכה. הארגון מנסה לגייס אלפי מתנדבים ממדינות ערב העניות השונאות את סעודיה
איציק וולף
הטלוויזיה הסורית הרשמית דיווחה על טבח שביצעו אנשי המדינה האיסלאמית באזרחים תושבי תדמור
עמי דור-און
דובר דאעש: לארגון מיליארדי דולרים המופקדים בחשבונות של בנקים גדולים ברחבי העולם. כספים אלה יממנו את הרכש הגרעיני
עמי דור-און
בעיה חדשה מהווה איום אסטרטגי חמור הרבה יותר מעריפת ראשים    נייר עמדה שהכינו מומחי הגרעין של "הפדרציה של המדענים האמריקנים" מצביע על מספר "מקורות סכנה"
זאק גולד
עליית נוכחות הג'יהאד בחצי האי סיני גובה מחיר הולך וכבד מהאוכלוסייה המקומית ומהחברה השבטית באזור. במטרה להתמודד עם האתגר, התכנסו מנהיגי השבטים מכל חצי האי ב-10 במאי ודנו בתוכנית פעולה. אם כל ההמלצות של איגוד השבטים בסיני ייושמו במלואן, תהיה לכך השפעה חיובית בהרגעת השטח בסיני
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
אל ערביה: דאעש כבשו את כל תדמור  /  איציק וולף
פריטי דאעש הגיעו לנתב"ג  /  עופר וולפסון
קומנדו אמריקני חיסל בכיר דאעש בסוריה  /  עידן יוסף
כיבוש מתבקש  /  אריאל י. לוין
דאעש מתחזק בעירק, בסוריה ובמגרב  /  יוני בן-מנחם
מנהיגות קצרה  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il