X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוכנית הגרעין לשלום של אירן [צילום: עיתון "אלערב"]
השבט נגד האימפריאליזם
העיתון "א-סיאסה" הכווייתי: "יש להכריז על חיילי צבא דרום-לבנון כפטריוטים לאומיים ולפעול למען החזרתם מישראל למולדתם"
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

נחשף פרצופו האמיתי
השבוע חוגגת ממשלת לבנון 15 שנה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון ב-25.5.2000. החגיגות מתקיימות ביוזמת חיזבאללה, שהפך את נסיגת צה"ל לניצחון אדיר שלו על ישראל. גם בעולם הערבי צבר חיזבאללה יוקרה וכבוד, בטענה כי לראשונה מאז 1948 רושמים הערבים לזכותם ניצחון של ממש על ישראל.
אבל לא לעולם חוסן...
הזמן נוקף, ודעת הקהל הערבית מתעוררת ומגלה את פרצופו האמיתי של חסן נסראללה, של הארגון שהוא עומד בראשו הפועל כסוכן של אירן. חיזבאללה הפך את דרום לבנון למושבה אירנית, ולוחמיו נלחמים בנשק אירני שבעזרתו הוא הורג את הסורים, העירקים והתימנים, בעודו מתעטף בסיסמאות הסרק של ההתנגדות לישראל ושל שחרור פלשתין ואלקודס.
עיתונים ערביים, ובעיקר לבנוניים, כותבים כי מי ששמר על דרום לבנון כשטח לבנוני בריבונות לבנון הם חיילי צבא דרום-לבנון שלחמו בגבורה והקריבו את עצמם למען מולדתם.
העיתון "א-סיאסה" הכווייתי אף כותב (23.5.15) כי "יש להכריז על חיילי צבא דרום-לבנון כפטריוטים לאומיים ולפעול למען החזרתם מישראל למולדתם".
השבט כגורם המסייע לביטחון
האם דפוס החברה השבטית בקרב הערבים יכול להועיל במלחמה נגד ארגוני הטרור, ובמיוחד נגד ארגון "המדינה האיסלאמית"? העימות נגד ארגוני הטרור שחווים המשטרים במדינות ערב יכול לספק הוכחות מוצקות להצלחה דווקא בגיוס השבט למלחמה נגד הטרור. ברעיון זה תומך המאמר "השיבה אל השבט" של הסופר המצרי מוחמד אבו אלפדל ("אלערב", 18.5.15) שלדעתו, "לחברה הערבית יש יחס שורשי לשבט ולמשימות שזה מסוגל למלא, ובמיוחד בתחום הביטחון והשמירה על ריבונות המדינה.
"בה בעת שמצפים להיעלמותו של השבט עקב המודרנה והקידמה, הולך ומתבסס פועלו של השבט בחלק ממדינות ערב. זאת, בגלל ההסלמה בפעילותם של ארגוני הטרור נגד הממסד ונגד ריבונותם של המשטרים. השבט הופך אמצעי מגן נגד פלישתם של גורמי חוץ אידיאולוגיים, מדיניים וביטחוניים.
"לפתע פתאום, משנים השבטים בסיני את כיוון פועלם שהיה חברתי בעיקרו והתמקד בהגנה על קניין השבט. כך, למשל, שבט הטראבין בסיני, יחד עם שבטים אחרים בחצי-האי, נוטלים חלק בעצם ימים אלה במלחמתו של צבא מצרים נגד ארגוני הטרור.
"גם השבטים במדבר המערבי במצרים החלו למלא תפקיד ביטחוני נגד ארגוני הטרור והפשע ונגד סוחרי הנשק שזורם מלוב לכיוון מצרים. חשיבות פועלם של השבטים הוא במתן מודיעין, בשל התמצאותם בשטחים בהם פועלים הטרוריסטים".
ניתן לסכם כי עם עליית גלי-הטרור ברחבי העולם הערבי, גוברת חשיבות השבט ככוח בלימה של גלי הטרור וכאמצעי להתמודדות עם אתגרים שמנגנוני הממסדים אינם מסוגלים להתמודד עמם.
עם זאת, יש לציין כי מודל השבט כמסייע בהגנה אינו פועל בקרב השבטים הסוניים באזור אלאנבאר בעירק, שבירתו רמאדי נפלה בידי "המדינה האיסלאמית", למרות השתתפותם של השבטים במבצע לשחרור רמאדי מידי דאעש. הסיבה לכך היא שמרנותו של המשטר העירקי השיעי, שנמנע מלסמוך על השבטים הסוניים באלאנבאר ואינו מספק להם נשק, מחשש שנשק זה יופנה נגד המשטר השיעי.
דאעש - הסכין ששוחט את האיסלאם
זהו שם ספרם של החוקרים נאג'ח אברהים והישאם אלנג'אר, שבו הם מונים את המאפיינים של ארגון "המדינה האיסלאמית", את שורשיו, רקעו ואמונותיו:
  • דאעש מסתמך על הרעיון של ארגון "אל-קאעידה" שצמח בעירק, שפוסל את כל הסמלים, המיתוסים והמפלגות הפוליטיות. הוא פוסל את השיעים ומחשיב אותם ככופרים.
  • המלחמה היא דרכו לשרת את הדת והמדינה.
  • מי שאינו מביע נאמנות למדינת האיסלאם בהנהגתו, נחשב בוגד שיש להילחם בו.
  • הארגון מתנגד לדמוקרטיה, לבחירות, לחילוניות, לליברליזם, לשמאלנים, ללאומנים ולנאצריסטים, וכל התנועות האיסלאמיות שאינן סרות למרותו נחשבות בעיניו אויבות.
  • דאעש משתמש בסכינים כדי לבתר ראשים וידיים ולהפיץ פחד ואימה בלבבות בני-אדם.
  • דאעש מכער את פני האיסלאם ותרבותו ומעכב את קידומו.
  • דאעש התנכר לעקרונות ההלכה המוסלמית ולערכי היסוד שלה: חרות, צדק, שוויון ופלורליזם.
המסקנה שאליה מגיעים המחברים היא כי הארגון לא יצליח להקים מדינה.

תאריך:  29/05/2015   |   עודכן:  31/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השבט נגד האימפריאליזם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השבט אמר את דברו
אהרון שחר  |  31/05/15 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
כוחו של ארגון ג'בהת אל-נוצרה בסוריה מתחזק ומדינות המפרץ מנסות לשכנעו להתנתק מאל-קאעידה. המטרה היא לתת לארגון לגיטימציה ולהפנות אותו נגד דאעש
אורית פרלוב, אודי דקל
התלכדות כוחות המורדים הסוניים, לצד ההבנות שנרקמו בין המדינות הסוניות התומכות בהם וחותרות להפלת שלטונו של אסד, גרמו לשינוי במאזן הכוחות במלחמת האזרחים בסוריה והביאו לפריצת המבוי הסתום, שאפיין את הלחימה בשנה האחרונה. עם זאת, לא ניתן עדיין לקבוע, כי משטר אסד יתמוטט בקרוב וצפויה לחימה מרה ועיקשת בין כוחות המורדים הסונים לבין כוחות 'הסהר השיעי'
רבקה שפק ליסק
פרופ' אפרים קארש הוא מומחה בעל שם לענייני המזרח התיכון    הוא חוקר את תולדות הסכסוך הישראלי-פלשתיני ואת נושא הפליטים    קארש טוען שמדינות ערב מנצלות את הנושא הפלשתיני לטובת האינטרסים שלהן ואין להן עניין אמיתי בהקמת מדינה פלשתינית
יוני בן-מנחם
ארגון הג'יהאד האיסלאמי נמצא על סף פשיטת רגל פיננסית בעקבות קיצוץ הסיוע הדרסטי על-ידי אירן    אירן מענישה את הארגון מכיוון שסירב לאמץ את עמדתה בנושא המשבר בתימן
יעקב עמר
עלינו להמשיך ולשיר שיר לשלום אך דווקא כן לומר "יום יבוא" ולהשתחרר מהשקר כי ביכולתנו "להביא את היום" לבדנו    עלינו לקוות כי יום יבוא ושיר לשלום ייכתב גם אצלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il