X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל השיגה ניצחון נקודתי בפיפ"א אך הקרב רק החל. הרשות נחושה להמשיך בדה-לגיטימציה של ישראל בעולם ולישראל צפויה מערכה קשה
▪  ▪  ▪
ג'יבריל רג'וב [צילום: נאצר שיוכי/AP]

ברשות הפלשתינית מנסים להציג את מה שקרה בסוף השבוע בציריך שבשוויץ בכל הקשור להחלטת מוסדות פיפ"א בנושא הדרישה הפלשתינית להשעות את ישראל ממוסדות הארגון כניצחון מדיני של הרשות הפלשתינית.
מקורות בכירים ברש"פ טוענים כי המלחמה המדינית שניהל ג'יבריל רג'וב, יו"ר התאחדות הכדורגל הפלשתינית וחבר הוועדה המרכזית של תנועת פתח, הצליחה להביך את ישראל וכי הפלשתינים הוכיחו, גם אם ברגע האחרון ויתרו על דרישתם להשעות את ישראל, כי גם חולשתם היא כוח.
ברשות הפלשתינית טוענים כי ההחלטה של פיפ"א להקים ועדה למעקב אחרי פעילות ישראל בנושא חופש התנועה של ספורטאים פלשתינים ובחינת מעמדן של חמש קבוצות הכדורגל מיהודה ושומרון היא חשובה מכיוון שפעם ראשונה מוקמת ועדה בינלאומית שתפקח על ההפרות של ישראל וכי תמיד יוכלו הפלשתינים לשוב ולהתלונן על ישראל במוסדות פיפ"א. לטענת מקורות ברש"פ, ישראל תיאלץ מעתה לשנות את מדיניותה בנושא חופש התנועה של הפלשתינים לא רק בנושא הספורט אלא בכלל.
בתנועת חמאס מגנים את החלטת הרשות הפלשתינית לסגת מדרישתה להדיח את ישראל ממוסדות פיפ"א. חוסאם בדראן, אחד מדוברי התנועה, אמר כי "התנהגות הרש"פ מעידה על היחס האמיתי של הרש"פ כלפי הכיבוש הישראלי, אנו מגנים את החלטת הרש"פ כלפי הכיבוש הישראלי, איך ניתן להאמין להבטחות הרש"פ כי ישראל תועמד לדין במוסדות הבינלאומיים או שיופסק עימה התיאום הביטחוני?".
גם ירדן מעורבת בנושא פיפ"א, הנסיך הירדני עלי בן חוסיין שהתמודד על תפקיד יו"ר פיפ"א מול ג'וזף בלאטר, נאלץ לוותר על ההתמודדות ולפרוש ממנה לאחר שהפסיד בסיבוב הראשון של ההצבעה. ברחוב הירדני יש זעם רב על פיפ"א ועל ג'יבריל רג'וב שסירב לתמוך במועמדותו של הנסיך הירדני. ברשתות החברתיות בירדן יש מתקפה על פיפ"א תחת הסיסמה "השחיתות בפיפ"א נמשכת". חבר הפרלמנט הירדני, מחמד חג'אג' דוואימה, פרסם הודעה המותחת ביקורת חריפה על התנהלותו של ג'יבריל רג'וב, "עמדתו של רג'וב היא אות קין על ההיסטוריה של העם הפלשתיני והיא משרתת את האויבים הציונים של האומה הערבית", נאמר בהודעה.
הרחוב הפלשתיני עצמו סוער וברשתות החברתיות יש דרישה לפטר את ג'יבריל רג'וב מתפקידו כיו"ר התאחדות הכדורגל הפלשתינית. רג'וב ניהל בשבועות האחרונים קמפיין הכפשה ענק נגד ישראל וברחוב הפלשתיני היו בטוחים שהוא יילך עד הסוף ולא יתקפל.
רג'וב מצדו מנסה לתרץ את צעדיו בכך שהיה נתון ללחצים מצד בכירים מאירופה, מאפריקה וממדינות ערב למשוך את דרישתו להדיח את ישראל מפיפ"א אולם הרחוב הפלשתיני אינו קונה את תירוציו. ברשתות החברתיות מתנהל קמפיין ענק נגדו והופצה עצומה תחת הכותרת "כרטיס אדום לג'יבריל רג'וב" הקוראת להדחתו המיידית, רג'וב מואשם בכישלון ובגרימת נזק כבד לרש"פ ולספורט הפלשתיני.
השאלה היא איך ישפיע המאבק של ישראל במוסדות פיפ"א על המשך מאבקה מול הרש"פ בזירה הבינלאומית. הניצחון של ישראל במוסדות פיפ"א הוא ניצחון נקודתי בלבד, הפלשתינים נחושים להמשיך ולהילחם בישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, במועצת הביטחון של האו"ם ובמוסדות השונים שלו.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נחוש להמשיך במסע הדה-לגיטימציה של ישראל ואנו נמצאים רק בתחילתו של הסיפור.

תאריך:  30/05/2015   |   עודכן:  31/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'יבריל רג'וב ניצח או הפסיד?
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
שחקן לא רע,הרג'וב הזה
באום  |  31/05/15 00:09
2
המיגזר היה מפסיד.בגדול.
כחול  |  31/05/15 00:44
3
צעדים חד צדדיים
סתם אחד  |  31/05/15 07:17
4
מי הפסיד מי ניצח ? הבלי תקשורת
אובלי  |  31/05/15 07:48
 
- ודאי שצלח
אהרון שחר  |  31/05/15 08:16
5
מרכז פרס לשלום
דניאל143   |  31/05/15 08:24
6
לא נעים, אבל
הוא ניצח  |  31/05/15 10:38
7
ברור
שמ  |  31/05/15 11:05
8
גיבריל ניצח ורג'וב הפסיד
רפי לאופרט  |  31/05/15 13:24
9
מחבל אחד הצליח להעמיד את
המפקיר  |  31/05/15 13:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מנשה שאול
העיתון "א-סיאסה" הכווייתי: "יש להכריז על חיילי צבא דרום-לבנון כפטריוטים לאומיים ולפעול למען החזרתם מישראל למולדתם"
יוני בן-מנחם
כוחו של ארגון ג'בהת אל-נוצרה בסוריה מתחזק ומדינות המפרץ מנסות לשכנעו להתנתק מאל-קאעידה. המטרה היא לתת לארגון לגיטימציה ולהפנות אותו נגד דאעש
אורית פרלוב, אודי דקל
התלכדות כוחות המורדים הסוניים, לצד ההבנות שנרקמו בין המדינות הסוניות התומכות בהם וחותרות להפלת שלטונו של אסד, גרמו לשינוי במאזן הכוחות במלחמת האזרחים בסוריה והביאו לפריצת המבוי הסתום, שאפיין את הלחימה בשנה האחרונה. עם זאת, לא ניתן עדיין לקבוע, כי משטר אסד יתמוטט בקרוב וצפויה לחימה מרה ועיקשת בין כוחות המורדים הסונים לבין כוחות 'הסהר השיעי'
רבקה שפק ליסק
פרופ' אפרים קארש הוא מומחה בעל שם לענייני המזרח התיכון    הוא חוקר את תולדות הסכסוך הישראלי-פלשתיני ואת נושא הפליטים    קארש טוען שמדינות ערב מנצלות את הנושא הפלשתיני לטובת האינטרסים שלהן ואין להן עניין אמיתי בהקמת מדינה פלשתינית
יוני בן-מנחם
ארגון הג'יהאד האיסלאמי נמצא על סף פשיטת רגל פיננסית בעקבות קיצוץ הסיוע הדרסטי על-ידי אירן    אירן מענישה את הארגון מכיוון שסירב לאמץ את עמדתה בנושא המשבר בתימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il