X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אם אבי היה חי כיום הוא בוודאי היה מתמלא צער, עלבון ובושה על הדרך שבה נוהג נתניהו באנשים המאמינים ותומכים בו" - כך צריך בני בגין להגיב נוכח התרגיל של ראש הממשלה בנימין נתניהו
▪  ▪  ▪
ערכי וישר-דרך. בגין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ח"כ בנימין זאב בגין, כפי שהוא מצטייר בעיני הציבור, הינו אדם ערכי וישר-דרך, איש של כבוד וצניעות. עם זאת נראה לי שהגיע הזמן, בשלב המתקדם הזה של חייו, שיקום ויעשה מעשה שיציב אותו בראש האידיאולוגיה המוסרית של מחנה הליכוד ויציג קבל עם ועולם את הערכים הדמוקרטיים האמיתיים של התנועה שאביו המנוח הנהיג.
נוכח הפעלול הפוליטי שמוליך ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקש להוציא את בגין מן הממשלה באמתלה המוזרה שכיוון שחבריו לסיעה ולקואליציה מסרבים להיעתר לבקשתו להגדיל ל-13 את מספר שרי הליכוד, אין לו מנוס אלא להוציא את בגין מן הממשלה - צריך בגין לעשות מעשה מנהיגותי, לפנות את הדרך כרצונו של נתניהו, להתפטר מן הממשלה ולומר לציבור מספר מילים עקרוניות. אילו הייתי בגין, אלה הדברים שהייתי אומר:
  • "מעולם לא כפיתי את עצמי על איש, ובוודאי שלא על 'מלך הליכוד' בנימין נתניהו שברצונו יעלה מקורבים וברצותו ישפיל, ברצונו יעליב וברצותו יפגע בכבוד. אני מפנה את הדרך אך אשאר חבר כנסת נאמן לערכים ההיסטוריים של הליכוד, ערכים שהעלו אותו אל השלטון. אצביע עם מפלגתי כאשר הדבר יתאים לאמונתי אבל לא כבובה על חוט המופעלת על-פי מצוות אדוניה. אין לי תוכניות להצביע נגד, אבל יהיו פעמים שאיאלץ להימנע, כיוון שלא אוכל להסכים לכך שעל תנועתנו ישתלטו ערכים שאינם הולמים את הקול הפנימי של מצפוני והערכים שעל פיהם גדלתי בבית אבי.
    "אני מאמין כי נתניהו התכוון למה שכתב על אודותיי בפייסבוק האישי שלו. אני משוכנע שנכון לרגע זה, הוא באמת מתכוון לעשות מאמץ לשלב אותי בממשלתו 'בהמשך' - יהיה מתי שיהיה, אם יהיה. אני מאוד מודה לו על ההבטחה הזו, אך חשוב לי שכולם יידעו שאינני בטוח שיהיה לי עניין לחזור. אם נתניהו יבקש את עצתי בנושאים החיוניים לביטחון המדינה, כיוון שהוא מעריך מאוד את יכולותיי וניסיוני בתחום זה, כפי שציין בהודעתו - אשמח לעוץ לו עצה כחבר כנסת.
    "לא נולדתי שר ואין הכרח שבתולדות חיי ייכתב ששירתתי את עמי בתפקיד מיניסטריאלי גם בממשלת נתניהו הרביעית. אם אבי היה חי כיום הוא בוודאי היה מתמלא צער, עלבון ובושה על הדרך שבה נוהג נתניהו באנשים המאמינים ותומכים בו. תחושתי היא שנתניהו משתמש באנשים על-פי התועלת שהם יכולים להביא לו ברגע נתון, ואחר כך הוא משליך אותם ככלי שאין בו חפץ.
    "אני מתחייב היום, עם פרישתי מן הממשלה, לא לעשות דבר שיגרום נזק, אך כיוון שבשלב זה של חיי אין לי תוכניות להפוך לאסקופה נדרסת, כמו רבים מחברי התנועה שהייתה פעם ביתי, אינני מתכוון להפוך לאומר הן אוטומטי. אפעל רק בהתאם לצו מצפוני ולטובת עמי ומולדתי.
    "בפרפרזה על דברים שהשמיע פעם הבדחן גרוצ'ו מרקס אני יכול לומר לכם רק זאת: אני והליכוד, או מה שנהיה ממנו, הגענו למצב מוזר שבמסגרתו לא מתאים לי להיות חבר במפלגה שיש לה עניין או צורך לקבל לשורותיה אדם כמוני. אמונותיי אינן מתאימות לאמונותיהם של רוב חברי הליכוד ודרכו של הליכוד, אם עדיין יש לו דרך פרט לרצון לשרוד בשלטון כמעט בכל מחיר, שוב אינה מתאימה לי".
____
למען השקיפות חשוב לי לציין שאינני מכיר אישית את בני בגין ועל כן אינני יודע בוודאות מה באמת יעשה אחרי הדחתו ובאיזו דרך יבחר ללכת. אולי בסופו של יום יפרוש גם מן הכנסת ויהפוך לאדם פרטי המתרחק מהנכלולים של הזירה הפוליטית. להערכתי ולצערי הרב - את הנאום שהצעתי לו לשאת הוא כנראה לא ישמיע. כך או כך אני מאחל לו הצלחה רבה בכל אשר ילך. במחנה הישראלי כמעט שאי-אפשר למצוא עוד הרבה אנשים ערכיים וראויים כמו האיש הזה.

תאריך:  31/05/2015   |   עודכן:  31/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכבוד הפגוע של בני בגין
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
והסיפא
אהרון שחר  |  31/05/15 15:03
2
אני נסער מדאגתך...לבי לבי..
דורון.צ  |  31/05/15 20:14
3
עוד טיפש מסית נגד נתניהו...
Rehvot  |  31/05/15 20:43
 
- שיטה מוכרת של השמאל
מוכרכר  |  31/05/15 22:21
4
היושן עם כלבים, קם עם פרעושים.
אליהו חיים  |  31/05/15 20:49
5
שמאלן זה בסדר- אבל גם שקרן
יעקב יעקב  |  31/05/15 21:10
6
הטפשות בהתגלמותה
yosseff  |  1/06/15 07:30
7
בנאום המוצע שלושה כשלים לוגיים
רפי לאופרט  |  1/06/15 13:47
 
- רוחש כבוד (ולא רוכש). ל"ת
לרפי לאופרט  |  1/06/15 16:17
8
"כבוד וערכי" , נוסח דור און
שלמה המגיב  |  1/06/15 13:59
9
ברברן בגרוש
יוא"ב  |  1/06/15 21:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עמי דור-און
מדוע אסור למשה כחלון לוותר על סמכויותיו בשל ידידותו עם קובי מימון ולהעדיף את טובת המדינה על פני החברות ביניהם
טובה ספרא
על אף כל הספינים גלעד ארדן נכנס לממשלה כצפוי ולא שיתף פעולה עם גדעון סער, כפי שרצתה התקשורת    כחלון לומד על בשרו אחרי הבחירות מה מותר ומה אסור למרות ההצהרות ערב הבחירות    רצועת הזמן הנוכחית ממשיכה להטעות את כולם. כדאי לבדוק את הנווטן האישי    ממשיכים לפטפט בלי צנזורה    כדאי לנסות להמשיך לשמור על איפוק אישי
איתמר לוין
"אני מביט בעיניים של כל אחד ואחת מכם ואומר: מעולם לא קיבלתי שוחד. מעולם לא לקחתי אגורה לכיסי". זוכרים מי אמר את זה?
צ'לו רוזנברג
סבא נתניהו הבין שיש לו עסק עם ילדים דבילים הקרויים פוליטיקאים, ועם גדול-גדול של גמדים שאפשר למכור לו כל חופן מלח ולהגיד לו שזהו בעצם חופן סוכר
חיים שטנגר
כל עוד לא יינקטו צעדים מיידיים בידי הממשלה להפסקת שביתת פרקליטי ופרקליטות המדינה, מעיד הדבר על רפיסותה וחוסר משילותה של ממשלה מכהנת זו הנהנית מרוב דחוק של 61 חברי כנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il