X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הציבור מאס בתפקיד שנטלה לה העיתונות מעבר ובנוסף לתפקידה לגלות ולהביא המידע, בדבר שחיתות וסיאוב, לכאורה, שחשפה היא, לרשות הרבים ולידיעת הציבור והיא אף שופטת נשואי חשיפתה וגילוייה העיתונאיים
▪  ▪  ▪
אורן חזן. נשפט בידי התקשורת [צילום: מן הטלוויזיה]

ההתלהבות הרבה שבה שהתקבל ח"כ אורן חזן בישיבת מרכז הליכוד, אתמול, מהווה מראה קעורה וכעורה, גם יחד שהציבו חברי מרכז הליכוד אל מול פניהם של כלי התקשורת, הכתובה והאלקטרונית, כאחת. דבריו של ח"כ אורן חזן, שאמר אתמול בישיבת מרכז הליכוד, כי: "אין ספק שנעשה פה ניסיון ממוקד לחסל סגן יו"ר כנסת וח"כ בישראל", כמו-גם המשך הדברים שאמר, לפיהם: "הפכנו לחברה שמאמינה לזונות ונרקומנים ולא למי שנבחר בבחירות דמוקרטיות באלפי קולות", מעידים, כמאה עדים, על התנערותו של חלק נכבד מהחברה הישראלית מהרדיפה ואווירת העלייהום, שיוצרת התקשורת כלפי קבוצות ויחידים ומלבה אש הפרסומים נגדם, באופן שיטתי.
איש אינו חולק על כך, כי העיתונות תפקידה לשמור על הדמוקרטיה וככזו מפורסמת היא, מכונה וידועה, ברבים בכינוי: "כלב השמירה של הדמוקרטיה". העיתונות מכונה גם "המעצמה השביעית", כאשר מקורו של מונח זה, מתקופת מלחמת העולם הראשונה, בה הכירו הכל בשש מעצמות על שהיו אז והן: אוסטריה, איטליה, אנגליה, גרמניה, צרפת ורוסיה. העיתונות נוספה כמעצמה השביעית. באנגליה מוגדרת העיתונות במונח: "המעמד הרביעי" (the fourth estate). מינוח זה מתייחס לשלושה המעמדות, הקיימים בבית הלורדים: אנשי דת, בעלי החזקה וגם/או הירושה, ונציגי הציבור (the house of common) . המדינאי והפילוסוף המדיני האירי, אדמונד ברק, טבע ביטוי באמצע המאה ה-18. לטענתו, העיתונאים יושבים אומנם באולם התחתון בבית הלורדים, אבל מעמדם - למעשה ובפועל - הינו חזק ביותר.
יחסו של הציבור כלפי העיתונות,בכלל ועיתונאים בפרט, הוא יחס דו-ערכי, ציני וצבוע עד למאוד. מחד-גיסא, רואה הציבור חשיבות רבה בקיומו של מקצוע העיתונות ובקיומם של עיתונאים בפרט, כדי למנוע השתרשות וייצוב הסיאוב והשחיתות בחברה בה הוא חי. מאידך-גיסא, קיים חשש תמידי, מה יכתבו העיתונאים, האם כתיבתם תתאם, נשוא כתבותיהם ורשימותיהם? היחסים בין פוליטיקאים לעיתונאים יכולים להיות מוגדרים כיחסים נסבלים של "תן וקח". כמעט ואין מוכרת ידידות אמת ואמיצה בין פוליטיקאים לעיתונאים וגם אז - נמדדת ידידות אמת ואמיצה זו, ככל שקיימת, במבחן האוביקטיביות העיתונאית. עיתונאים אלה נדרשים ציבורית ואתית להדיר עצמם מכתיבה עיתונאית אודות חבריהם הפוליטיקאים, במהלך עבודתם השוטפת. לא פעם, מוכיח ניסיון העבר, כי ידידויות אמיצות וחזקות שכאלה, מסתיימות במפח-נפש ובקולות ריסוק, שהדיהם נשמעים ומובעים איך לא בכלי התקשורת.
על-רקע זה יש לבחון תגובותיהם של חברי מרכז הליכוד שקיבלו, אתמול, במרכז הליכוד בהתלהבות רבה, יש לציין - פניו של ח"כ אורן חזן, חיבקו אותו אל ליבם, כל זאת, בניסיון מכמיר לב "להצילו מטפריה של העיתונות הטורפת והדורסת". אין בדעתי, ברשימה זו להביא דברים עד כדי דרדור מתלהם בדבר היות העיתונות בישראל "עיתונות שמאלנית הנשלטת בידי עיתונאים שמאלניים". לא זה, נושא ונשוא רשימתי זו (אם כי, אל תדאגו האשמתה של העיתונות בשמאלנות, ביחסה כלפי ח"כ אורן חזן, בשל היותו איש פוליטי משורות הימין, עוד בוא תבוא, בהמשכם של דברים, אם לא תשכך "סערה" זה, תוך זמן קצר). כוונת הדברים הינה לכך, כי הציבור מאס בתפקיד שנטלה לה העיתונות מעבר ובנוסף לתפקידה לגלות ולהביא המידע, בדבר שחיתות וסיאוב, לכאורה, שחשפה היא, לרשות הרבים ולידיעת הציבור והיא אף שופטת נשואי חשיפתה וגילוייה העיתונאיים. על-רקע זה יש להבין הכתוב בשלט מאולתר, שהניף אתמול מפגין במרכז הליכוד עליו נכתב: "תפסיקו עם הלינץ' התקשורתי. אורן חזן מאמינים לך, סומכים עליך בעיניים עצומות".
לציבור נמאס מכך, כי כלי התקשורת בישראל, נטלו לעצמם גם מלאכת חריצת-הדין - המסורה, השבח לאל, עדיין לשופטים, שופטות ולמערכת בתי-המשפט ומקיימת לינץ' תקשורתי ומעין משפט-שדה לנשואי גילוייהם העיתונאיים. בכל הכבוד הראוי אין זה מתפקידם של כלי התקשורת - כלל וכלל - לשפוט מקרים של סיאוב ושחיתות, לכאורה. גם מלה מכובסת ושחוקה זו, עד דק מן הדק לכאורה איבדה לחלוטין ערכה. ובמקביל וגם/או בצמוד לכך, "מוכיחים" כלי התקשורת - בשידור ישיר וחי - מדוע מי שחשוד במעשי סיאוב ושחיתות אשם. מה זה אשם? אשם, מעל כל ספק שהוא, עד שבית המשפט הציבורי, לא יעניק לו אפילו זכות ערעור בגלל "אשמתו" הזועקת לשמים.
גאון. גאון תקשורתי הוא ח"כ אורן חזן וגם/או מי המעניקים לו אם בכלל ייעוץ תקשורתי שוטף. במקום להתעסק, עניינית, בגילויים שנחשפו אודות התנהלותו של ח"כ אורן חזן, בבולגריה, בנכונותם וגם/או באי נכונותם של העובדות שחשף העיתונאי, עמית סגל, מסטה ח"כ חזן העיסוק הציבור לניסיון לחסל הקריירה הציבורית שלו ובאימון הניתן, לכאורה, לנרקומנים וזונות, במקום לו - חבר הכנסת, שנבחר, באופן דמוקרטי, באלפי קולות, לכהן בכנסת ישראל. על-רקע זה ניתן גם להבין דברי אביו של אלון חזן, ח"כ לשעבר, יחזקאל חזן. חבר כנסת לשעבר, שהורשע בפסק-דין חלוט, בפרשת ההצבעות הכפולות ונגזרו עליו ארבעה חודשי עבודת שירות ומאסר על תנאי. חזן האבא צוטט כאומר אתמול, בישיבת מרכז הליכוד, משפט זה: "אנחנו חזקים ואנחנו נחושים לשמור על ארץ ישראל. כל השאר לא חשוב".
"אתה, אתה הבנת השיטה, ברוך?". כן זונות, לא זונות, מה זה משנה? העיקר - שאנחנו נצ'מור על ארץ ישראל. "מה אתה אומר, ברוך, אני לא צ'ומע טוב באוזן שמאל? אה, אתה צ'ואל מי זה אנחנו? מה, זה לא ברור? אנחנו, זה ח"כ לשעבר, יחזקאל חזן ויורש העצר, ח"כ המכהן, אורן חזן. עכשיו, הכל ברור, ברוך? תזכור. העיקר - העיקר שנצ'מור על ארץ ישראל. לא. לא אמרתי אשת האיכר, ברוך. אמרתי העיקר. מה אתה דפוק? ובכלל, ממתי אתה מאמין לזונות ונרקומנים? תראה את זה, ח"כ אורן חזן. גבר. גבר. אמר לזה מהטלוויזיה, עמית סגל שיתכונן. הוא ייפגש איתו בבית המשפט וערימת הצ'קרים שהוא אומר שסגל פרסם עליו, תתמוסס כמו ערימת צ'לג. מה אתה שואל אותי מה קשור צ'לג לשקרים? צ'אל את אורן חזן. הוא הולך לשים לסגל הזה - שאני בטוח, באלף אחוז, שהוא שמאלן - תביעה, אחול שלוק תביעה, על כמה מיליונים. מה אתה אומר, ברוך? אה, שהתביעה תתברר הרבה זמן ופסק-הדין יינתן בה, בעוד כמה שנים? טוב, נו, אז מה. מי מבטיח, שבכלל תוגש תביעה, אולי זה אורן, יתחרט. ואם תוגש, מי מבטיח שלא תהיה פשרה, בלי הכרעה בתביעה? ואם יהיה פסק-דין, מי אמר שזה יהיה לטובת אורן חזן? אבל, כמו שאמר אבא שלו - שהוא אדם אחלה עם הרבה ניסיון - שהם א' חזן וי' חזן - נחושים לצ'מור על ארץ ישראל וכל השאר לא חשוב. די ברוך מספיק. א' חזן זה לא אבא חזן, זה אורן חזן. זה מה שחשוב אצלך. הכי חשוב ארץ ישראל - וכל השאר לא חשוב.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  11/06/2015   |   עודכן:  11/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אורן חזן, הציבור הרחב וכלי התקשורת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תחקירי התקשורת
שלמה שכטר  |  11/06/15 20:56
2
האמיפריה מכה שנית
הרדטה  |  12/06/15 12:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
נראה היה שהכל עשו ניסיון, שהדיון יהיה מינורי, ככל שאפשר ובכל מקרה שלא יהיה זה דיון בוטה, צעקני, שקטעים ממנו יתפרסמו בצהובוני יום המחרת. השופט, משה סובל, איש יסודי ומעמיק, תרם - בשקט שלו - לדיון מופתי ומכובד
חיים שטנגר
שוב מוכח מחדש כי כנסת ישראל, כמקום עבודה, הינה מקום העבודה בעל דרישות המינימום האפשריות, הקיימות והנדרשות בשוק העבודה בישראל
פנחס (פיני) פישלר
כמה עולה למשלם המיסים סבב הפרידה של המפכ"ל יוחנן דנינו?
יורם דורי
החלטת בריטניה להטיל חרם על ישראל לא בדיוק הפתיעה אותי ולאור (ליתר דיוק לחשכת) העבר הלא כל כך רחוק ביחסיכם אלינו היה לי ברור שאותו פורום אצלכם שסירב לגנות את דאעש יגנה אותנו
אבנר אביב
דן מרידור, באיזו מדינה אתה חי? מדינה יהודית, דמוקרטית, חילונית או חרדית, או במדינה שהפסיפס בה מרהיב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il