X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרשות הפליליות מאפילות על הבעיות האמתיות של המדינה. אירן, דאעש, סוריה, החמאס והפלשתינים. הן כולן נעלמו ואינן קיימות עוד. גם בכלכלה הפסקנו להתעניין במחירי הדיור, בצמיחה, באי-השוויון בנטל ועוד. הסיבה היא מאוד פשוטה - לאנשי תקשורתנו קשה להתמודד עם סיקור הבעיות האמתיות
▪  ▪  ▪
אורן חזן. סומן על-ידי התקשורת?[צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

שתי פרשיות פליליות מטלטלות את חיינו בחודשים האחרונים - פרשת "פישר-מלכה-דוד" ופרשת "512". השבוע נוספה פרשה חדשה - פרשת ח"כ "אורן חזן".
הפרשות הללו מאפילות על הבעיות האמתיות של המדינה. אירן, דאעש, סוריה, חמאס והפלשתינים. הן כולן נעלמו ואינן קיימות עוד. גם בכלכלה הפסקנו להתעניין במחירי הדיור, בצמיחה, באי-השוויון בנטל ועוד.
הסיבה היא מאוד פשוטה - לאנשי תקשורתנו קשה להתמודד עם סיקור הבעיות האמתיות, הרי איש לא הכשיר אותם לכך. לעומת זאת קל ונוח ואפילו נעים לעסוק ברכילות.
פרשת "פישר-מלכה-דוד" היא רכילות? ודאי שלא. אך העיתונאי המצוי מעביר לנו (קהל היעד בעיתון, ברדיו ובטלוויזיה) את הודעות דוברי המשטרה ויתר הגופים האוכפים בתוספת רכילות ששמע מחברים. חדשות פרי עטו כמעט שאין.
"פישר-מלכה-דוד"
כותב שורות אלו התריע בעשרות ממאמריו שהשחיתות האמתית היא ברשויות האכיפה.
המילה "שחיתות" תמיד מתקשרת לנו עם כסף. הירשזון, אולמרט, החברים ב"הולילנד", ראשי הערים. כולם הטיבו עם אחד והרעו עם הציבור הרחב. כך שאחד הרוויח הרבה וכל אחד מאתנו הפסיד קמצוץ. איש, כמעט, לא הרגיש בכך. זה היה בסך הכול כסף.
אך בפרשיה הנידונה התמורה האמתית לא הייתה כסף, התמורה האמתית הייתה אתיקה.
קצין המשטרה מלכה סחר במידע משטרתי סודי שהושג בעמל רב, הפרקליטה לשעבר והעורכת-דין בהווה סחרה בזכויות ובסמכות שהחוק העניק לה כבעלת מקצוע משפטי וכתובעת. כן לגבי פישר. לעומת פרשיות השוחד שהוזכרו לעיל ונזקן לאזרח המצוי היה אפסי ופחות מכך הרי בפרשת "פישר-מלכה-דוד" הנזק לאזרח עצום כי הוא פגע ופרם ביסוד הדמוקרטיה שעליה מבוססים חיינו. תחושות אי-צדק מהטיית החוק ובתי-המשפט לצד זה או אחר הרסו משטרים ומדינות.
רואים בעו"ד רונאל פישר כיוזם וכמוביל בפרשיה זו. איני בטוח כל-כך. אומנם ערן מלכה מספר למשטרה ולציבור סיפורי "כיפה אדומה" כיצד בעזרת חבילת מזומנים וזוג ידיים ענוגות התפתה להדליף לפישר מידע, אך ייתכן שהוא זה שהציע לפישר את ה"סחורה" המשטרתית שלו כדישיסחור בה.
גם התובעת לשעבר דוד אינה נראית לי סתם פתיה שתמורת תיק יפה "קידמה" עניינים משפטיים של פישר. אין ספק שהכירה מקרוב את קצין המשטרה מלכה ויתכן שהבחינה בתאוות הבצע שלו ובמקביל הכירה את התחמנות והערמומיות של פישר. לא הייתי פוסל אותה כ"מושכת החוטים" האמתית מאחור.
ערן מלכה הוא אחד "מהחבר'ה" במשטרה, נמצא בידיו מידע רב. מידע שעשוי להיות שימושי בהווה ובעתיד ולכן עשו אתו "עסקת טיעון".
גם לעו"ד רותי דוד יש מידע רב. מידע על פרשיות שהועלמו או "רוככו" וכן על דרך פעולתם של בכירי רשויות האכיפה. אין לי ספק שבסופו של דבר עונשה יהיה הקל ביותר. איש אינו רוצה לקרוא את זיכרונותיה בספר.
נראה שעו"ד רונאל פישר יספוג עונש כבד. חבריו ולקוחותיו יעידו נגדו ולכאורה אין לו דבר "למכור". אני איני חושב כך. תחושתי היא כי בידיו "חומר" פוליטי רב ערך שאם ינהג בחוכמה הדבר יביא לעסקת טיעון טובה.
עוד יסתבר לערן מלכה כי מיהר מידי לעסוק עסקה. האחרון שמוכר תמיד מקבל מחיר טוב יותר. וצריך לזכור לטובה את אלון חסן שבלעדיו המשטרה עדיין הייתה, כמנהגה, מגששת באפלה.
"512"
פרשה זו כמעט שאינה מעניינת את הציבור הרחב. זהו ריב פנימי בין כנופיות פשע שגרם לכך שמישהו החל ל"שתף" את המשטרה במתרחש ביניהן ולחשוף בפניה פרטי מעשי רצח רבים שלא פוענחו עד היום.
הדבר המעניין הוא שכל המעשים שנחשפו על-ידי "עד המדינה" התייחסו לפשעים שאירעו לפני שנים רבות. שבע עד שנים-עשר שנים אחורה. לא נחשפו פרשיות מהעת האחרונה. האם זה במקרה? לא.
ה"עד" סיפר על פעילותן של כנופיות פשע שנמצאו בתהליך של חיסול. יצחק אברג'יל כבר "יושב" זמן רב בכלא. כנופיית אבוטבול מחוסלת וכנופיית שירזי דוממת. אין "חלל ריק" בשטח. פועלות שם כנופיות חדשות אך למשטרה אין מושג ממשי עליהן לכן היא מתגאה בחשיפת מעשי רצח ארכיאולוגיים.
רחמנות על השוטרים שמפכ"ל כזה מנהיג אותם.
פרשת אורן חזן
איני מכיר את אורן חזן, עד לפני כחודשיים לא שמעתי עליו וכך כנראה הרוב המכריע והמוחלט של תושבי המדינה.
יש לציין כי בניגוד למחצית חברי הכנסת, הוא, אורן, נבחר בבחירות דמוקרטיות לעילא ולעילא. לא ראיתי את הכתבות עליו בטלוויזיה, איני מאמין בכתבות כאלו. הן יזומות על-ידי בעלי עניין, הן אינן אוביקטיביות, מעט מאוד אמת יש בהן ותגובת בעלי העניין מקוטעות ומשרתות את יוזמי הכתבה.
מהיום שנסתיימו הבחירות ופורסמו שמות חברי הכנסת הבחור הזה סומן על-ידי כל כלי התקשורת שתמיד כאשר ישנו עניין הנוגע ל"ימין" הם פועלים כ"ראש אחד".
המבחן שלי לאמיתות הנאמר בתחקירים מסוג זה היא פשוטה. אם תוך מספר ימים העביר העיתונאי החתום על התחקיר חומר מפליל למשטרה והאם המשטרה מצאה בסיס לחקירה. הרי הכתבה ראויה, אם לא הרי זו רכילות בלבד.
הגיע הזמן להגן יותר על הפרט מהחזירות התקשורתית שהפכה לנחלת חיינו היומיומית. אולי שרת המשפטים הצעירה שנראית כמשב רוח רענן תעשה משהו בנידון.

תאריך:  13/06/2015   |   עודכן:  13/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אורן חזן / Oren Hazan  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  הלל צ'רני  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפסות משטרתית ותקשורתית
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
הבעייה האמיתית היא היהודים
אליהו חיים  |  13/06/15 14:46
 
- די להיסטריה. בכל מקום שיש שפע,
יש גם שחיתות.  |  13/06/15 15:55
 
- לא בכל מקום עושים60 ימי מילואי ל"ת
אליהו חיים  |  13/06/15 17:01
2
אופן השכנוע
חרד  |  13/06/15 16:37
3
יכול להיות שה"עליהום" על חזן
לא מתאימים   |  13/06/15 17:29
4
הבעיה היא מה שאתה לא יודע
אהרון שחר  |  13/06/15 22:06
5
התחילו לדבר על הבעיות האמתיות
דורין אלן בל-דותן  |  14/06/15 05:40
6
הרדיפה אחרי חזן היא לינץ"
שבץ חלובה  |  14/06/15 07:21
 
- אם נכון ביבי היה משסה את ניצן
זינגלה  |  14/06/15 14:09
7
אז גם שלדון בחגיגה וגם חזן
לנסקי  |  14/06/15 14:02
8
השופט שלמה אלבז
מתיו  |  15/06/15 07:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
המשפט בפרשת רונאל פישר יצא לדרך השבוע. מבט על ההישג של מח"ש בהסדר עם מלכה, על הטקטיקה של פישר, על העבר של דוד ועל צורת הניהול של סובל
יואב יצחק
החשדות נחשפו ב-News1 ביולי 2014    על-פי החשד, קיבלה רות דוד מעו"ד רונאל פישר מתנות יקרות ערך כשכיהנה כפרקליטת מחוז תל אביב (פלילי)    בהודעת דובר המשפטים נמסר: "המשטרה הציגה את ממצאי הבדיקה הראשוניים שהתקבלו בשבועות האחרונים, המניחים תשתית לחשד לביצוע עבירות פליליות"
איתמר לוין
מלכה ופישר מטילים זה על זה על האחריות לייזום הפרשה    מח"ש תבקש לגזור על מלכה קרוב לעשר שנות מאסר    סניגוריו של פישר: המדינה קנתה את הודאתו של מלכה
חיים שטנגר
נראה היה שהכל עשו ניסיון, שהדיון יהיה מינורי, ככל שאפשר ובכל מקרה שלא יהיה זה דיון בוטה, צעקני, שקטעים ממנו יתפרסמו בצהובוני יום המחרת. השופט, משה סובל, איש יסודי ומעמיק, תרם - בשקט שלו - לדיון מופתי ומכובד
איתמר לוין
הסניגורים: לא קיבלנו את מלוא חומר החקירה; מח"ש מסתירה מידע במכוון    מח"ש: על חלק מהחומר נבקש להטיל חיסיון    המדינה קיבלה ארכה להוצאת תעודת החיסיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il