X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אולי יפעיל היועץ המשפטי לממשלתי סמכותו החוקית, על-פי הוראות לשון הרע ויעמיד, סוף-סוף, לדין פלילי, מי שהוציא לשון הרע על הציבור. דומה כי ענייננו של עודד קוטלר, ראוי ונכון ליישום ולהפעלת סמכותו זו של היועמ"ש דווקא בימים אלה
▪  ▪  ▪
עודד קוטלר. הוציא לשון הרע על הציבור [צילום: פלאש 90]

עודד קוטלר בן ה-78 היה ידוע, עד לפני יום, בציבוריות הישראלית, כמי שהינו שחקן תיאטרון ישראל, במאי, מחזאי, מנהל אמנותי ומייסד תיאטרונים שונים בישראל ונמנה על בכירי השחקנים והיוצרים בתיאטרון ובקולנוע הישראלי. עודד קוטלר ייזכר - מכאן ואילך - כמי שנשא בפומבי נאום, שזכה בציבוריות הישראלית, באופן מיידי, לשם: "נאום הבהמות". בכנס אמנים ביפו התייחס קוטלר לדבריה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שטענה שהיא נכללת במפלגה שזכתה ל-30 מנדטים מהציבור והיא מייצגת השקפותיו. בתגובה לדברים אלה, פנה קוטלר, בנאומו - במישרין - לשרת התרבות - ואמר דברים אלה: "תארי לך עולם ללא ספר, מוזיקה, או פואמה שאינו מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות".
נאום זה שקוטלג כבר ואף "זכה" לשם: "נאום הבהמות", ישכון בפנתיאון חוסר הטעם הטוב וההתנשאות האישית, בצד "נאום הקמעות" של יאיר גרבוז ועוד שורה של אנשי שמאל מתנשאים, החשובים, חשובים בעיקר בעיני עצמם בלבד. לא בכדי מיהר הסופר, עמוס עוז, לגנות התבטאותו זו, הבוטה, של עודד קוטלר, בהבינו היטב, כי השתלחותו זו, חסרת הרסן והבוטה של קוטלר תעמיק הקרע בחברה הישראלית השסועה.
מכאן ואילך, לא יזכור עוד איש לקוטלר, שורת הפרסים בהם זכה הוא, החל מפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע בקאן (1967) על משחקו בסרט "שלושה ימים וילד" וכלה בפרס סם שפיגל, מטעם בית ספר שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה (2008) על מפעל חיים. מכאן ואילך יודבק לעודד קוטלר - בדבק בלתי ניתן להסרה - נאום הבהמות והוא יישא אותו, אחריו, כצל וכאות קלון, למי שאינו יוצר ליצור חרצובות לשונו ומי שתרם לקידומו של השיח האלים בישראל. אולי - אולי רצוי להוסיף לשורת הפרסים בהם נתברך עודד קוטלר, עם הגיעו לגבורה, עוד כשנתיים ימים, פרס שיח לעידוד השיח האלים בחברה הישראלי. כך מעוטר באות קלון, יסיים מי שבא לקלל, לחרף ולגדף, בשם "התרבות", לכאורה, סיום מפעלו התרבותי.
מתברר, כי לאחרונה רבו פורצי גדר במחוזותינו והשיח האלים הפך לתופעה חברתי, כך שבגינוי ציבורי לא סגי. לכן אולי יפעיל היועץ המשפטי לממשלתי סמכותו החוקית, על-פי הוראות לשון הרע ויעמיד, סוף-סוף, לדין פלילי, מי שהוציא לשון הרע על הציבור. דומה כי ענייננו של עודד קוטלר, ראוי ונכון ליישום ולהפעלת סמכותו זו של היועץ המשפטי לממשלה ודווקא - דווקא בימים אלה כשהשיח הציבורי הפך מתלהט, מתלהם, עכור ומכוער, עד לזרא.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  15/06/2015   |   עודכן:  15/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התגובה להתלהמות השיח: הליך פלילי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
וינשטיין לא יורה בתוך הנגמ"ש
מנחם22  |  18/06/15 05:47
2
לא הבנתי איך אפשר להעמיד לדין
קונטרברסלי  |  19/06/15 07:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
היכן הבעיתיות בכך שמדינת ישראל פועלת נמרצות להגן על עצמה בפני שקרים וסילופי אמת? אולי צריך אני להעלות על נס את דרך הפעולה החדשה, של עשיה והקדמת רפואה למכה?
חיים שטנגר
בכתב-האישום המתוקן המבוקש, אין כל התייחסות שהיא לחשדות החדשים, המעלים חשש נוסף לשיבוש הליכים ומסוכנות, בעילת סחיטה, לכאורה, עקב כך, בידי עו"ד רונאל פישר והעלמת מידע, לכאורה, מידיעת חוקרי מח"ש, בידי ע' ורפ"ק ערן מלכה, במסגרת הסכמי עד מדינה, שנחתמו עמם
ארי בוסל
ג'וש (ג'שואה) הויט מסיים את תפקידו בקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס. גו'ש עבד שלוש שנים בקונסוליה יחד עם הקונסול דיויד סגל והיה יד ימינו של הקונסול. הוא נתן את כל כולו, כי היה לו אכפת
אריה אבנרי
לאורך תקופה ממושכת הצליח צבי בר באמצעות צעדי עורמה, תחכום וניצול קשרים אישיים בצמרת המשטרה לחמוק מזרועות החוק ולטשטש את העקבות של דרכי התעשרותו הרבה במהלך שירותו הציבורי. דרכו הסתיימה כאשר נידון ל-5 וחצי שנות מאסר ולקנס של מיליון שקלים בגין ביצוע שורה של עבירות פליליות
פנחס (פיני) פישלר
מתי תוקם מכללה כזו של שוטרים לשעבר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il