X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על כל צעד ושעל מצירים את צעדינו. גם מבית וגם מחוץ תוהים הלנו אתה אם לצרינו. בכל מקום בעולם מוציאים את דיבת הארץ רעה. כאילו זאת מצוה לדבר נגד מדינה בצרה
▪  ▪  ▪
ח"כ אחמד טיבי צועק במשכן הכנסת [צילום: פלאש 90]

כל יום עם זעזועים. את עצמם הם לא מזיזים. רק את כל השפויים הם מרגיזים. כמי שעוקב הרבה שנים אחרי התנהלות הח"כים הערביים, אלו הצרחנים והצעקניים שאף הזדמנות אינם מפספסים להראות כאילו הם מלאי חימה וכועסים. הרי כל בר בי רב וטירון לא משנה באיזה גיל רואה נכוחה שזה תרגיל ועוד תרגיל. להוציא משווי משקל את יו"ר הוועדה שיושב ממש ליד ושוב להתחיל עם הריטואל על גזענות, קיפוח ו"אפרטהייד". ואז ערוצי התקשורת מתחילים להתרוצץ ושואלים למה כל דיון מתפוצץ. לא משנה אם הטענות תואמות למציאות או דמיון הם כבר יחברו במלל עקר את עיקרי הרעיון. ואל ישיאך לבך לשאול האם יש בזה קורטוב הגיון.
בהגיע העת לומר דברי טעם ולטכס עיצה. יושבים הם ומקרקרים כמו צפרדע בביצה. כבר מזמן ראינו אותם נקראים לסדר, אבל זה לא מה שלא בסדר. כל יום שני וחמישי וגם שישי, עדים אנו לתופעת הגייס החמישי. מעניין לי לדעת איזה סוג יצור המתקרא בן אדם, כחבר כנסת בכנסת ישראל מאיים שיישפך פה דם. מי משלם לגייס את אותו אספסוף. שמהשכמה עד השקיעה בקולי קולות צועק בלי סוף - ה"אללה הוא אכבאר" כבר מזמן חולל לענייני טרור. כבר מזמן משתמשים בו לכבות את האור. במקהלה או בודדים ברעש מחריש אזנים, והזוועה מדי יום זועקת לשמים. אפילו מונעים ממבקרים לשתות שם מים. הייתכן? בהר-הבית? לא תפילה, לא ריכוז וגם לא לשתות מים?
על כל צעד ושעל מצירים את צעדינו. גם מבית וגם מחוץ תוהים הלנו אתה אם לצרינו. בכל מקום בעולם מוציאים את דבת הארץ רעה. כאילו זאת מצוה לדבר נגד מדינה בצרה. מי צריך חופש דבור. כזה המשגע ומטריף את הציבור. ואני ממש לא חושש . שמישהו מהם מתבייש. הבושה מהם והלאה. בפרט שמקבלים כסף לחלל את שם אללה.
למצוא על מה להתלונן זאת לא הבעיה. החכמה היא לדעת לפתור את הכל בצורה הרצויה. הרבה דברים נכתבו על-ידי הוגי דעות אמיתיים ו"עיצות געבער" מזדמן. אבל העיקר חסר מן הספר ומי מתבונן? הריבונות על הר-הבית חייבת להתממש. כך שהמקום יהיה חברותי למשתמש. לא עוד הפגנות וצרחות של שכירי "אל צעיקה". לא עוד כאלה העולים להר-הבית ובלבם מועקה.
ויש גם איש מוכר וידוע לא רק מתמונות. אשר יוצא מגדרו בכל צורה ובכל הזדמנות. לבלות שעות לתרגל את השפה הערבית עבור איזה טקס חנפנות. למה לצאת בהצהרות אוהדות על כל מקרה של עויינות. וכי נעלמו ממנו מילות השיר "אנו באנו ארצה לבנות ולהבנות". לא בכדי נפלו הנופלים ורגבי אדמת ארצנו רוויה בקרבנות. אם נראה לו שמעשיו מקרבים הלבבות. מוכח בעליל שדבריו מלבים להבות.
ומהדהדות באזני דברי התלמוד חיבור מדהים שכל מליו מצריכות לימוד. הבנת השפעת הגדול על האיש הקטן. ככתבם וכלשונם במסכת "מועד קטן". למה צריכים את זה בכל פעם להזכיר? הרי "אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו איזובי קיר".(מועד קטן:כה ע"ב( ודברים כהוויתם ללא כחל ושרק "לויתן בחכה הועלה מה יעשו דגי רקק".(שם). או "בנחל שוטף נפלה חכה מה יעשו מי גבים?". (שם) הרי כל אחד אלו מסר חשוב לאנשים חשובים.
בדיוני סרק אין שום תועלת. הם לא מביאים תכלית ותוחלת. אם רואים שיש כאלה שאין דרכם ברורה וגם תועים. להם נאמר: "צאי לך בעקבי הצאן ורעי את גדיותיך על משכנות הרועים", כמו שאמר שלמה בשיר השירים. והלואי שזאת תהיה נחלת האבות ולבנים. שידעו להנחיל את מורשת העם לדורות הבאים. ישובו לכור מחצבתם ולא לחצוב בורות נשברים. כי כך אמרו מורי הדורות אשר קבלו מהנביאים.
בראש חדש תמוז שבו מתחילים ימי "בין המיצרים", נישא שוב את עינינו אל ההרים. לשוכן במרומים מעומק הלב נישא תפילה. שבמהרה בימינו תבא הגאולה. ונזכה לנבואת "כָּל כְּלִי יוּצַר עָלַיִךְ לא יִצְלָח וְכָל לָשׁוֹן תָּקוּם אִתָּךְ לַמִּשְׁפָּט תַּרְשִׁיעִי זאת נַחֲלַת עַבְדֵי ה' וְצִדְקָתָם מֵאִתִּי נְאֻם ה'.(ישעיהו נד: יז) חודש טוב ומבורך.

הכותב הוא רב צבאי במיל',בעל תואר במדעי המדינה. שימש כמחנך וכרב בקהילות יהודיות בשיקגו, ניו-יורק, הליפקס, אוסטרליה, ישראל וכיום בטורונטו שבקנדה. פובליציסט.
תאריך:  22/06/2015   |   עודכן:  22/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרור בכנסת: אינתי פאדה או כַּאלַאם פאדי?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דברים חכמים וחריפים
אברהם שלום  |  22/06/15 14:13
 
- תודה , איפה אתה ידידי ?
מרדכי צבי  |  22/06/15 22:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עמי דור-און
עד לאלו כיוונים אבסורדים מתקדמת התעוררות הערבים להביע את מצוקותיהם בתחום האמנותי וכיצד השמאל בישראל יכול לעזור להם
יורם אטינגר
האם האויבת (סעודיה) של אויבתי (אירן) יכולה להפוך לבעלת בריתי?    נראה כי התשובה לשאלה זו היא: רק לטווח המיידי, אלא אם יחול שינוי דרמטי בתפישת העולם ובחינוך הסעודים
ראובן לייב
צו השעה מורה בעליל שלא להתערב במאבק הפנימי הנטוש בין אויבינו המרים ביותר בגבול הצפוני ולא להיגרר למלחמה פנימית עקובה מדם בעטיים של הדרוזים
קיסר קבהא
הערבים בישראל, שהם אזרחים לכל דבר, חווים יום-יום, וכמעט בכל מקום, ביטויי אפליה קשים ופוגעניים ויחס מנוכר, בשל שפת דיבורם וסממני לבושם, המסגירים את היותם ערבים. זה מעצים את ההרגשה בקרבם שמה שלא יעשו, הם לא נספרים
צ'לו רוזנברג
משה ארנס מונע על-ידי אידיאולוגיה סדורה מאוד, ימנית מאוד. לגיטימי לחלוטין כל עוד שומרים על יושר    תגובה למאמרו של משה ארנס, "ההימור של ברק", הארץ (2.6.15)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il