X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קבוצת כדורגל שלא ביטחה כחוק את אחד משחקניה, חויבה לפצות אותו מכיסה לאחר שנפצע שלוש פעמים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/Amel Emric]

רבים אינם יודעים שהחוק בישראל מחייב אגודות, ארגונים והתאחדויות ספורט, בכל הענפים, לרכוש ביטוח תאונות עבור הספורטאים. חוק הספורט ותקנותיו מורים לבטח ספורטאים מפני מוות, נכות, אשפוז, טיפול רפואי, נזק לשיניים, אי-כשירות לעסוק במקצוע או במשלח-יד באופן חלקי או מלא וגרימת נזק לצד שלישי. לדוגמה: סכום הכיסוי הביטוחי המינימלי עבור האוכלוסייה הבוגרת (מגיל 20 ומעלה) למקרה של מוות עומד על 100,000 שקל, במקרה של נכות סכום הביטוח צריך להיות לפחות ב-150,000 שקל ועוד.
תכליתו של הביטוח פשוטה: להעניק לספורטאים רשת הגנה ראשונית מפני הסיכונים הטבעיים והשכיחים שמתלווים לפעילות הספורטיבית, ובכך להקל במידת-מה על התמודדותם של אנשים צעירים עם מחלות ופציעות. ייחודו של חוזה ביטוח שכזה בקלות היחסית של הוכחת מקרה הביטוח וברוחב הגדרתו.
בביטוח תאונות שחקנים אין צורך להוכיח שפציעה, אשפוז, אי-כשירות או חלילה מוות נגרמו בגלל התרשלות של גורם כזה או אחר. בתוך כך משוחרר הנפגע מנשיאה בנטל הוכחה כבד ומהצורך בניהול הליכי משפט ארוכים ויקרים. כל שנדרש לשם קבלת סכומי הפיצוי (תגמולי הביטוח) הוא התממשות הסיכון הטבעי הכרוך בפעילות הספורטיבית: פציעה במהלך משחק או אימון או בקשר אליו.
החוק אפוא יפה וברור, אך מה אפשר לעשות אם בדיעבד מתברר שארגון הספורט הפר את החוק ולא ביטח את שחקניו? במקרה זה חברות הביטוח אינן בתמונה, שהרי הארגון לא טרח להתקשר מבעוד מועד עם אף מבטח. ובכן, בהתאם לפסיקה, לאור חובתם החוקית של ארגוני ספורט לבטח את שחקניהם, הפרת החובה - קרי אי-ביטוח - גוררת את אחריותם המשפטית לפצות כל שחקן שהיה מקבל תגמולי ביטוח אילו בוטח.
מקרה שהוכרע באחרונה (7.6.15) בבית המשפט המחוזי בחיפה ממחיש את הסוגיה. באותו מקרה דובר על שחקן כדורגל מקבוצת מכבי עירוני טירת הכרמל שנפגע בשלוש תאונות ספורט, לדבריו בשל תחזוקה לקויה של מגרש הספורט, אשר הותירו בו נכות בשיעור של 10%. השחקן תבע את העירייה והסתדרות העובדים בגין רשלנות בתחזוקת המגרש. משהתברר שהקבוצה לא ביטחה את שחקניה בביטוח תאונות ספורט כמתחייב בחוק, תבע אותה בגין אי-ביטוח.
בית משפט השלום בחיפה דחה את התביעה בקובעו, שהשחקן לא הוכיח, כי העירייה וההסתדרות אומנם התרשלו בתחזוקת המגרש. אולם בית משפט השלום לא התייחס לטענת השחקן נגד מכבי לעניין אי-ביטוח.
השחקן לא ויתר, ערער על פסק הדין - וטוב עשה. בית המשפט המחוזי הסכים עם קודמו שהטענה לרשלנות בתחזוקת המגרש אכן לא הוכחה, אך בצד זאת בית המשפט חייב את הקבוצה לפצות את השחקן בגין אי-עריכת ביטוח. השופטת תמר נאות-פרי קבעה:
"הואיל ולא הוקם ביטוח כנדרש, המשמעות הינה שהיה מקום לקבל את טענת השחקן לפיה הופרה כלפיו חובה חקוקה, והמסקנה מתחזקת דווקא במקרה כגון זה - בו לא הוכחה אחריות בעוולת הרשלנות ויש חשיבות יתרה לפוליסה כגון זו אשר הקמתה מתחייבת מכוח חוק הספורט ואשר קבלת התקבולים מכוחה אינה דורשת הוכחת רשלנות. כנגזר מכך, השחקן זכאי לפיצוי בגין היעדרו של כיסוי ביטוחי בשיעור תגמולי הביטוח להם היה זכאי לו הייתה פוליסה כנדרש".

הכותבים הם ממשרד מקונן-בלאייר-איתן, העוסק בדיני נזיקין, ביטוח ומשפחה.
תאריך:  29/06/2015   |   עודכן:  29/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גול עצמי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יפה
אהרון שחר  |  29/06/15 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
מהו ההבדל בין המפגע הזה למפגע המאורגן? שאצל המפגע המאורגן - בין המניע לבין המעשה עומדת הפקודה, וזו ניתנת - או אינה ניתנת - על ידי הארגון. אצל המפגע הבודד לעומת זאת, בין המניע לרצח ולרצח עצמו אין כלום
יעקב שטרכר
הישראלי יושב בביתו, רואה את הכל ומבין עד כמה דברים לא נעשים כפי שהם צריכים להיעשות    הוא כועס ומוצא עצמו מתוסכל כי אינו יכול להשפיע, אך מצבו מושפע מההתנהלויות הבלתי תקינות, הוא מרגיש חדל אונים לגרום לשינוי
נסים ישעיהו
עד כאן אלה דברים של יהודי מאמין    הלוואי עלינו מנהיגים עם אמונה כזאת    והנה טענת המחץ שמתאימה אפילו למנהיגים שלנו
צ'לו רוזנברג
ככל שהמשט הנוכחי, אם וכאשר יגיע לכלל מימוש, יעבור בשקט והרעש התקשורתי והמדיני יימנעו על-ידי ישראל, כך יוצא העוקץ מן היעד של המארגנים וישראל תזכה לשקט
אהרון שחר
"שומרי הדמוקרטיה" שומרים עליה כל כך טוב, שהם לא יתנו לה להתנהל אחרת ממה שהם מרשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il