X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון דאעש מרחיב את פעילותו לקהיר בגלל הלחץ של הצבא המצרי בסיני ורצונו לפגוע במוסדות השלטון המצרי. בין רשימת המטרות של דאעש נמצא גם הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי
▪  ▪  ▪
טרור במצרים. פיגועים ברמה גבוהה [צילום: AP/Ahmed Gomaa]

גורמי הביטחון של מצרים החלו שלשום בנקיטת אמצעי ביטחון חסרי תקדים באזור אלזמאלכ בקהיר שבו מרוכזות שגרירויות זרות רבות בעקבות הפיגוע ב-11 ביולי בבנין הקונסוליה האיטלקית בקהיר שבו נהרג אדם ושבעה אחרים נפצעו.
ארגון דאעש נטל את האחריות לפיגוע, הרקע לפיגוע הינו כנראה התמיכה של איטליה במאבקה של מצרים בטרור האיסלאמי הקיצוני. גורמי הביטחון במצרים הופתעו מהרמה המבצעית הגבוהה שבה תוכנן ובוצע הפיגוע באמצעות מכונית תופת עמוסה בחומרי נפץ.
חקירת הפיגוע מצביעה על קשר בין הפיגוע הזו לפיגוע ההתנקשות בתובע הכללי המצרי, השאם ברכאת, שגם הוא חוסל בשיטה דומה באמצעות מכונית תופת עמוסה במאות ק"ג של חומרי נפץ.
חקירת גורמי הביטחון של מצרים העלתה כי בשני הפיגועים האלה נעשה שימוש בחומר נפץ מסוג C4 וכי השלוחה של דאעש במצרים, המכונה "אנצאר בית אלמקדס" או "ויליאת סינאא'", החליטה להרחיב את פעילות הטרור שלה מחצי האי סיני לקהיר, שבה נמצא ריכוז מוסדות השלטון, במטרה לזעזע את משטרו של הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי.
ארגון דאעש החליט כי במקביל למלחמה היומיומית שלו ביחידות הצבא והמשטרה בצפון סיני הוא עובר לשלב של פיגועים "איכותיים", באמצעות מכוניות תופת בקהיר, שיתנו תהודה תקשורתית גדולה לארגון.
העיתון המצרי "אליום אלסאבע" דיווח ב12- ביולי כי הגנרל מג'די לאשין, שר הפנים לשעבר, גילה כי גורמי הביטחון של מצרים לכדו בחצי האי סיני חוליית טרור של דאעש שהציבה לה כמטרה להתנקש בחייהם של קציני צבא ומשטרה, אנשי מערכת המשפט ועיתונאים.
גורמי ביטחון המצרים מעריכים כי ארגון דאעש יגביר את הטרור בקהיר לקראת פתיחת פרויקט תעלת סואץ החדש ב-6 באוגוסט שנחשב לפרויקט היוקרתי של הנשיא א-סיסי וכי דאעש מתכוון לבצע פיגועים שיפגעו בתיירות ובכלכלה המצרית.
סיבה נוספת שארגון דאעש מרחיב פעילותו לקהיר היא העובדה שמאז התקפת הטרור הגדולה שלו, בתחילת החודש, נגד הצבא המצרי באזור שיח זוויד בצפון סיני הוא ספג אבידות כבדות בקרבות עם הצבא המצרי, על-פי הודעה רשמית של דובר הצבא המצרי עד כה נהרגו יותר מ250 פעילים של דאעש בקרבות בצפון סיני.
נראה שהארגון מבין כי מאזן הכוחות בצפון סיני נוטה לטובת הצבא המצרי והוא החליט לעבור במקביל לפעילות טרוריסטית מחתרתית באזור קהיר המאפשרת לו להיטמע בקרב האוכלוסייה ומידי פעם להגיח לצורך ביצוע פיגועים נגד מטרות שנבחרו בקפידה כמו התובע הכללי המצרי השאם ברכאת וכדי להציג הצלחות במאבק נגד משטר א-סיסי.
הנשיא א-סיסי על הכוונת של דאעש
האפשרות כי הנשיא המצרי א-סיסי יחוסל על-ידי פעילי "האחים המוסלמים" או ארגון דאעש, כפי שחוסל הנשיא המצרי המנוח אנוואר סאדאת, הפכה לשיחת היום במצרים.
איש התקשורת המצרי הידוע, עמר אדיב, אמר ב-12 ביולי בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית שלו, "אלקאהרה אליום", המשודרת בערוץ "אליום" כי "פיצוץ הקוסוליה האיטלקית הוא הוכחה ברורה כי הטרור מתפשט וכי מאחוריו עומד ארגון מודיעין ששואף לחסל את נשיא המדינה(א-סיסי).
הוא העריך כי "הטרור יתקרב גם לאישים חשובים בממשלה המצרית". הנשיא א-סיסי מודע לאיומים על חייו ונוקט באמצעי ביטחון קפדניים, במהלך חודש מרס האחרון הפתיע הנשיא א-סיסי את הציבור המצרי, כשהודיע בנאום במהלך טקס פתיחה של פרויקט כלכלי, כי נציגים של הקונגרס האמריקני הזהירו אותו כי "צפוי לו גורל דומה לגורלו של הנשיא אנוואר סאדאת".
בדצמבר 2014, פרסם השיח' סלאמה עבד אלקווי,ממנהיגי "האחים המוסלמים" שמצאו מקלט מדיני בטורקיה, פסק הלכה (פתווא-בערבית), הקורא ומתיר לרצוח את הנשיא א-סיסי.
האם יוכרז על מצב חרום במצרים?
בינתיים גוברות במצרים הקריאות לנשיא א-סיסי לשקול להכריז על מצב חרום במדינה כפי שעשה נשיא תוניסיה באג'י כאיד א-סבסי בשבוע שעבר שהכריז על מצב חרום לחודש בעקבות פיגוע הטרור של דאעש בעיר החוף סוסה שבו נרצחו 38 בני אדם, רובם תיירים בריטים.
הכרזת מצב החרום נותנת יותר סמכויותלמשטרה ולצבא ומגבילה את חופש ההתאספות. אולם, נראה שבשלב הזה הנשיא א-סיסי מעדיף להאיץ את החלתו של החוק החדש למלחמה בטרור שאמור להיכנס לתוקף בתוך שבוע ימים, א-סיסי רואה בחוק הזה כלי יעיל למלחמה בטרור.

תאריך:  15/07/2015   |   עודכן:  15/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאעש מרחיב פעילותו מצפון סיני לקהיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
מרדכי קידר
על העולם לפקוח עיניים ולראות את המציאות שכפתה את עצמה על המזרח התיכון. "המדינה האיסלאמית" היא חלק מהמציאות המזרח תיכונית, ועל העולם להתייחס אליה כאל מדינה
יובל ברנדשטטר
"המדינה האיסלאמית" החלה לערער את סמכותו של חמאס ה"מתון" ברצועת עזה. תחת הלחץ של חמאס ו"המדינה האיסלאמית", יעדיפו עוד ועוד עזתים לעשות מה שעשו אחיהם בסוריה - להגר לאירופה לפני שזו תסגור את שעריה. עם הזמן, זה מה שצפוי שיקרה גם ברש"פ
טל פבל
המרכז אשר הוקם בשיתוף פעולה עם איחוד האמירויות אשר אמור להוות תוכנית מקוונת רב-לאומית ראשונה מסוגה למסרים ולמעורבות, לשם תמיכה בקואליציה העולמית נגד דאעש
אריאל י. לוין
מה מלמד מעצרם של מורים בדואים שהטיפו למען דאעש    חמאס ודאעש מוכנים לשתף פעולה נגד ישראל    מצד שני, חמאס נכנע ללחץ תושבי הרצועה ופירק ארגון שיעי    וגם: הבגרות וההבנה של צה"ל
רפי לאופרט
הקבוצות המהפכניות האחרות במרחב, מצליחות להרוס את הקיים או להשתלט עליו באופן חלקי או מלא, אך בלעדי דאעש אינן מצליחות לחולל שינויים מפליגים ומתמשכים
רשימות נוספות
שב"כ עצר מורים תומכי דאעש מחורה  /  איציק וולף
דובר צבא מצרים: 100 אחוז מסיני בידינו  /  עופר וולפסון
דאעש עומד לתקוף בארה"ב ב-4 ביולי  /  אביתר בן-צדף
המבחן המצרי  /  דביר מור
אבחנתם השגויה של ברק ויעלון  /  נסים גבאי
טרור נגד טרור  /  עמי דור-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il