X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצטרפות "המחנה הציוני" לממשלת נתניהו היא כרגע בבחינת ספין תקשורתי אך יצחק הרצוג משתוקק לכך וממתין לעיתוי המתאים הסכם הגרעין יספק להרצוג את הצדקת המהלך ונתניהו יצטרך למצוא ג'וב מתאים לציפי לבני כדי לרכך את התנגדותה
▪  ▪  ▪
נתניהו והרצוג. משהו חיובי מהסכם הגרעין [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

להסכם הגרעין בין אירן למעצמות יש מגרעות רבות והוא מסוכן מאוד לישראל אולם ייתכן שבכל זאת יצמח ממנו בעקיפין משהו חיובי והוא הקמת ממשלת אחדות בישראל שתבטיח את יציבות הממשלה בראשות נתניהו כשלצידו משמש יצחק בוז'י הרצוג בתפקיד שר החוץ.
בימים האחרונים מופצים ספינים באמצעי התקשורת, על-ידי גורמים פוליטיים, כי ממשלת האחדות קורמת עור וגידים וכי היא תוקם בקרוב, יו"ר מרץ זהבה גלאון הייתה הראשונה להפיץ את הספין הזה, עיתון הארץ טען בידיעה שפרסם ב-16 ביולי כי נשיא המדינה ראובן ריבלין הוא שמתווך בין נתניהו להרצוג לצורך הקמת ממשלת אחדות סביב הסכם הגרעין עם אירן.
בית הנשיא מכחיש את הדברים, יצחק הרצוג טוען כי מדובר ב"קשקוש" ובליכוד טוענים כי הם לא מסתירים את כוונת ראש הממשלה להרחיב בקרוב את הקואליציה הקטנה שהקים ושעימה קשה לו לתפקד בכנסת .
לא מן הנמנע שגורמים בלשכת ראש הממשלה מאיצים את הספין שבו התחילה חברת הכנסת זהבה גלאון במטרה לנסות ולהפעיל לחץ על יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן למהר ולנהל משא-ומתן על הצטרפות מפלגתו לקואליציה לפני שיהיה מאוחר ומפלגת "המחנה הציוני" תקדים אותו. הספין הזה טוב גם להלחיץ את החרדים לקראת הדיונים על התקציב.
ח"כ אביגדור ליברמן איננו פראייר, הוא כבר הוכיח שבפוליטיקה איננו קוטל קנים ואיננו מתרגש מהספינים של בנימין נתניהו. למרות הספינים של הגורמים השונים, אין זה סוד שיצחק הרצוג ממש "מת" להצטרף לממשלת נתניהו מהיום הראשון להקמתה, הוא ממש משתוקק לקבל את תיק החוץ שהוא, מבחינתו, עמדת זינוק עתידית נוחה לתפקיד ראש הממשלה, לכן הוא ככל הנראה, מוכן גם לותר על התנאי שהציב להצטרפותו לממשלה כי מפלגת "הבית היהודי" בראשותו של בנט תוצא מהקואליציה.
הבעיה של הרצוג היא איך למצוא את התירוץ המתאים שיאפשר לו להצטרף לממשלת נתניהו, נראה שהמנהיג העליון של אירן ח'מינאי סיפק לו את התירוץ המתאים בדמות החתימה על הסכם הגרעין עם המעצמות.
יצחק הרצוג כבר מחמם את המנועים, הוא עסוק בפעילות מדינית מהאופוזיציה נגד הסכם הגרעין אבל עיניו פוזלות לעבר משרד החוץ למרות הכחשותיו שאף אחד כבר לא מאמין להן.
הבעיה העיקרית של הרצוג הינה התנגדותן של ציפי לבני ושלי יחימוביץ' להצטרפות לממשלת האחדות, לשלי יחימוביץ' יש עקרונות מוצקים וניתן להעריך כי היא לא תזוז מהם, לעומתה, ציפי לבני הינה אופורטוניסטית שיש לה ניסיון רב בקפיצה על כל עגלה העוברת לידה אם הדבר משדרג את מעמדה הפוליטי, אם נתניהו רוצה לשפר את סיכויי הקמת ממשלת האחדות הוא צריך למצוא באופן דחוף תפקיד מתאים לציפי לבני.
גם בקרב העשיריה הראשונה של "המחנה הציוני" יש רבים המצדדים בהצטרפות לממשלת נתניהו, בעשיריה השנייה יש פחות תמיכה ברעיון, אבל ניתן לומר כי האווירה השתנתה והיום הנכונות להכיר בנתניהו כראש הממשלה ואף להצטרף אליו היא גדולה יותר מבעבר.
גורמים ב"מחנה הציוני" טוענים כי יצחק הרצוג חושש מהבחירות המקדימות במפלגת העבודה, בעוד פחות משנה ולכן הוא רוצה להצטרף בהקדם לממשלת נתניהו, ממי הוא חושש? משלי יחימוביץ'? מרון חולדאי? מאהוד ברק שכנראה שוקל חזרה לחיים הפוליטיים?
נושא הצטרפות "המחנה הציוני" לממשלה הוא כרגע בבחינת ספין תקשורתי של גורמים שונים אולם ראש הממשלה נתניהו ממתין לעיתוי המתאים כדי להציע רשמית ליצחק הרצוג להצטרף לממשלה, זה יהיה כנראה לאחר אישור התקציב בכנסת, הסכם הגרעין עם אירן עשוי לאפשר לנתניהו, באופן אבסורדי, לייצב את ממשלתו.
יצחק הרצוג מוכן לשקול כל הצעה שיגיש לו נתניהו להצטרפות לקואליציה, הוא יאחז בהסכם הגרעין כדי להסביר למתנגדיו כי זוהי חובה לאומית בעת הזו ולא אהבה וכמיהה לכיסא שר החוץ, נתניהו יצטרך במסגרת ההצעה שלו לסדר גם ג'וב מפתה לציפי לבני ובכך תיסלל הדרך לממשלת האחדות.
כנראה שבסופו של דבר הכל עניין של סידור כסאות, העקרונות יכולים לחכות.

תאריך:  17/07/2015   |   עודכן:  19/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספין ממשלת האחדות
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ציפי ושלי בממשלת ימין? אבסורד ל"ת
alice  |  17/07/15 23:40
2
ביבי כמו שרון
מייקל  |  18/07/15 05:02
3
העם לא בחר בבוז'י=ציפי! ביבי:
אל תיפול בפח !!!!  |  18/07/15 08:41
4
לפרק את המחנק של בוזילבני
ד"ר רון בריימן  |  18/07/15 11:42
5
אי התאמה
סיריוס  |  18/07/15 12:54
 
- קרא בבקשה את תוכן התגובות ל"ת
שיפקחו את עיניך  |  18/07/15 16:50
6
הקמת ממשלת מרכז
'עסקת המאה' !   |  18/07/15 16:29
 
- אובמה הציל אירן שיעי מקריסה
ראיס-פוטין-טיל400  |  18/07/15 17:25
 
- אגדות 'עלי בבא' שנועדו לפלג את ל"ת
המחנה הלאומי  |  18/07/15 21:30
7
ביבי, לא למדת לקח?
אל תצרף את לבני  |  18/07/15 21:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עופר וולפסון
דובר הבית הלבן אומר כי ההסכם הגרעיני עם אירן נועד למעשה לשפר את האפשרויות הצבאיות הפוטנציאליות של ארצות הברית אם אירן תפר אותו
צ'לו רוזנברג
לא חיזבאללה המחומש על-ידי אירן ולא חמאס המקבל גם הוא תמיכה אירנית, ואפילו לא אירן עצמה, מסוגלים להביא, חלילה, להשמדתה של ישראל
רון בריימן
בשנת 2015 הייתה וינה מקום חתימתו של הסכם שבו התקפלו "המעצמות" בפני הכוח האירני העולה, מתוך ראייה קצרת טווח, ניתוח שגוי של המציאות האזורית והעולמית וחתירה בלתי נלאית להסכם בכל מחיר    הצ'מברלינים של מינכן 1938 והאוסלואידים של אוסלו 1993 העבירו את המקל ואת המטריות השחורות לידי האובאמים (עב"מים) של וינה 2015. מסתבר שהצ'מברלינים לא מתים, הם רק מתחלפים
מרדכי קידר
אירן אינה מסתירה את כוונתה לחסל את ישראל, ולכן ההסכם איתה אינו פחות מאשר סכין שנועצות מעצמות המערב בגבו הקולקטיבי של העם היהודי. מוזר שדווקא גרמניה, מכל המדינות, ממלאת חלק פעיל ומרכזי במתן היכולת לאירן לעשות ליהודים את מה שהיטלר לא סיים
עופר וולפסון
סקר מעריב: 71% מהנשאלים אמרו שהם מאמינים כי הסכם מקרב את אירן פצצה    51% תומכים בעקיפת אובמה בפעילות מול הקונגרס האמריקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il