X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירופה אחת, זו הייתה מטרתו של נפוליאון בונפרטה בכיבושיו את רוב אירופה. מאתיים שנה אחרי שהובס והוגלה לאי סנט הלן, עומד חלומו של גדול הכובשים בהיסטוריה (ה-EU) להתפרק לגורמים
▪  ▪  ▪
נפוליאון. החלום מתפרק

חלומו של נפוליאון כמעט הצליח להתגשם, כשאירופה החלה להתאחד כשוק משותף, תחילה שש מדינות, ובהמשך, לאחר אמנת מאסטריכט, הצטרפו לאיחוד האירופי עוד ארצות, וביחד הן -26, כולל מהגוש הקומוניסטי לשעבר. מטבע אחד – האירו, משותף לרובן. מעבר הגבולות לא קיים כבר. בעלי אזרחות אירופית חופשיים לנוע ברחבי האיחוד האירופי, להגר לכל אחת מהארצות, לבקש להתקבל לעבודה, ואם לא – הם זכאים לקיצבת אבטלה, ולשרותים רפואים וסעודיים חינם.
כשכמה מדינות שהיו רגילות למוסר עבודה ירוד, בעטיו נכנסו לחובות ענק, החלו ללוות מיליארדים מהשותפות הבכירות באיחוד, החל הגלגל להיסוב לאחור. המורסה הראשונה שנפערה הייתה יוון. המיליארדים שלוותה בעיקר מגרמניה העשירה לא הוחזרו, ולאור מצבה הכלכלי המרושש של יוון, כנראה גם לא יוחזרו. לא זאת בלבד, אלא שראש הממשלה הקומוניסטי של יוון לא היה מוכן לנקוט בצעדים שאולי יבריאו את המצב, ורק בלחץ העם נאות לכך. את הקנצלר הגרמניה אנגלה מרקל יש מתארים כאשת ברזל רעה ואכזרית, העומדת בתוקף על החזר החובות. ולא היא.
מרקל ושר האוצר שלה יודעים היטב, שאם תוותר גרמניה ליוון על חובותיה – תבואנה בעקבות כך בדרישות למחיקת החובות כל שאר המדינות בעלות חובות עוד יותר גדולים, כמו ספרד ואיטליה, וגם הן לא תשלמנה אותם, ואף הן תרצינה הלוואות נוספות מגרמניה. בקיצור – כך או כך, מה שלא יקרה – איחוד אירופה כנראה יתפרק, מבחינה מוניטרית והעזרה ההדדית של החזקים לחלשים. וכך יסתבר שהשאיפות הלאומיות שהחלו לפרוח בעטיים של כיבושי נפוליאון, יביאו את הפירוק והקץ לחלומו וחלומן של צרפת וגרמניה, מקימות הגוש האירופי שהיה אמור להוות משקל נגד לכוח הכלכלי של ארה"ב.
בריטניה חשה מתחילת הדרך בסכנה שבאיחוד האירופי, ונעתרה בזמנו להצטרף להתחייבות ביטול המכסים בין מדינות השוק המשותף, אך בשום אופן לא המירה את הלירות שטרלינג לאירו. והיא צדקה. כי השטרלינג שומר על ערכו ונשאר חזק, בעוד האירו, שערכו היה גבוה בהרבה מהסביר, יורד ויורד, ויתכן שיחזור למיקומו הראשוני – כשהיה שווה 1 אירו = כשמונים סנט אמריקנים. מלבד זאת, מיליוני המהגרים שהציפו אתבריטניה וממשיכים להגיע, מובטלים מעבודה והממלכה המאוחדת צריכה לדאוג לכלכלתם ולבריאותם. כל אלה מכרסמים בכלכלת אנגליה, ולכן זה הנושא שיעמוד במרכז הבחירות הבאות בנובמבר שם: הדרישה להינתק מה- EU .בנוסף, לראש ממשלת בריטניה נמאס ששרת החוץ של האיחוד והיו"ר שלו, הם שמכתיבים עבור הבריטים את החוקים והדרישות. אנגליה מרגישה שהפכה וואסלית של האיחוד, ואת זה הם שואפים להפסיק.
כל הנוסע ומבקר באמריקה ובאירופה, יודע היטב שרמת המחירים באירופה היא פעם וחצי מאמריקה. ייתכן שהגיע הזמן לשינוי. כי אירופה כנראה כבר לא תגיע להיות גוש כלכלי חזק מאוחד השווה בעוצמתו לכלכלת ארה"ב. אך כנגד המצב הכלכלי המתדרדר באירופה, עולה בעיה הרבה יותר רצינית גם לאירופה וגם לאמריקה, ובעצם – לכל המערב:שקיעת המערב ועלית האיסלאם.
הרפיסות של נשיא ארה"ב אובמה ושר החוץ שלו קרי כלפי אירן, בנוסף לרפיסות המדינות האירופיות שכל רצונם ותשוקתם הן אך ורק עשיית כסף מהאירנים, ולו גם במחיר התרת ייצור הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים; הראיה הקצרה והאטימות לכל מה שעלול להתרחש – כל אלה מביאים לשקיעת המערב, ירידת מעמדה של אמריקה כמעצמה מספר אחת, ועליית כוח האיסלאם שכל תשוקתו היא, כפי שעלי חמינאי הכריז היום השמדת המערב, ובראש ובראשונה: אמריקה וישראל.
במקום שישראל הקטנה תתאחד כעם אחד, ותתכונן למכה שתונחת עליה, היא ממשיכה להתפלג על-ידי עסקנונצ'יקים חסרי תבונה ואינטלקט, שכל תאוותם היא כס השלטון – גם במחיר הזנחת העם וגרימת אסון על כולנו.
כדברי המשורר הלאומי שלנו "והיה חציר העם".

תאריך:  20/07/2015   |   עודכן:  20/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוף חלומו של נפוליאון?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון טעות בהדפסה באתר
alice  |  20/07/15 11:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
המחלוקת בישראל מקורה בניסוי זואולוגי. הוציאו מגוב החיות הרעות של הטרור נמר אחד, פתח שמו. הקהו את שיניו, קצצו את ציפורניו, בייתו אותו, שמו בפניו קערית חלב וקראו לו "חתול". משחזר "החתול" לטרוף, הימין רואה בפתח נמר - שזמנית מסתפק בהסתה ובארגון "טרור עממי" הואיל והוא זקוק להגנת צה"ל החמאס. ומכיוון שאין כל הבדל מהותי בין פתח לחמאס, איזה עניין יש לישראל להחליף בעזה ברדלס בנמר
ראובן לייב
נתניהו, ראוי להודות, די מגזים. ההסכם אומנם לא טוב לישראל, אבל הוא עדיין לא אושוויץ. גם לא מעורר אסוציאציות עם הסכם-מינכן שנחתם בין צ'מברלין להיטלר. בעיקר הוא לא טוב בעטיין של השלכותיו, שאינן נוגעות בהכרח לגרעין
דרור אידר
כמו בהסכם מינכן ובהסכמי אוסלו, כך לאחר ההסכם עם אירן, המתנגדים מואשמים ברצון ל"עימות תמידי", ומושתקים על-ידי אווירת הפיוס הנאיבית    האירנים הבינו זאת בזמן, וחוגגים כל הדרך אל הניצחון
יצחק מאיר
היה טוב להיות כך לבד בארץ שלא העליתי על הדעת בשנות ילדותי באירופה שהיא יכולה להיות קיימת על פני כדור הארץ. כשהייתי שומע תיבת "מדבר", הייתי שומע קללה, ריק מאיים, להט תופת, נחשי עורמה, ליסטים. עכשיו רכבתי במדבר שהייתה לי לארץ ישראל נהדרת, רוח ים, תכלת, זהב, דבוקה אישית למרחב באושר בוטח, נסיעה לאימא
עמי דור-און
קיימת דרך יעילה לבלום את המרוץ של טהרן לשליטה בארסנל גרעיני ובאמצעים לשגרו אל מטרות אויב. ארה"ב יודעת היטב על מה מדובר. בשפה המדעית המקצועית קוראים לנתיב הזה "פעימה אלקטרומגנטית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il