X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון דאעש מאותת לטורקיה כי ביכולתו לפגוע בה בטרור וכי אין לה חסינות טורקיה מצדה הודיעה כי היא נחושה לסגור את גבולה עם סוריה ולהצר את צעדי דאעש
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/Rebecca Blackwell]

טורקיה של ארדואן חטפה ב-20 ביולי סטירת לחי מצלצלת מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באמצעות פיגוע התאבדות שעשה בעיירה סורוג' הקרובה לגבול עם סוריה, בפיגוע נהרגו 30 בני אדם ויותר ממאה נפצעו.
הפיגוע היה מכוון אומנם, כנגד קבוצה של כ300 צעירים כורדים שהתכוונו לצאת לסוריה כדי להשתתף בעבודות השיקום של העעירה קובאני הסמוכה, אך הוא אירע על אדמה טורקית וארגון דאעש הפר למעשה את הריבונות של טורקיה בכך שעשה את הפיגוע על אדמתה.
טורקיה אפשרה בשנים האחרונות לאלפי לוחמים מוסלמים וזרים להיכנס דרך גבולותיה לסוריה כדי להצטרף לדאעש ולא מנעה מעבר כסף ונשק משטחה לבסיסי דאעש בסוריה.
ארגון דאעש נמנע מלקחת אחריות על הפיגוע אך ראש ממשלת טורקיה אחמט דאוטולו הודיע כי ארגון "המדינה האיסלאמית" הוא העומד מאחורי הפיגוע.
עד כה, טורקיה נקטה מדיניות זהירה כלפי דאעש וניסתה לשמור על מעין "ניטרליות" ביחס לארגון למרות שרשמית היא הצטרפה לקואליציה המערבית נגד דאעש ואפשרה למטוסי הקואליציה להשתמש בבסיסה האווירי אונג'יליק.
טורקיה הייתה בטוחה שהמדיניות הזו תצליח להרחיק ממנה את גלי הטרור של דאעש, שהצליחו לפרק את סוריה ועירק, והיא תוכל לשמור על שלמותה הגאוגרפית למרות הבעיות בהרכבה העדתי והאתני והדרישה של המיעוט הכורדי לעצמאות.
אולם, הפיגוע של דאעש שב והוכיח כי לשום מדינה אין חסינות מפניו, גם אם מדובר במדינה שעד לא מזמן, המפלגה השלטת בה הייתה מפלגה איסלאמית, מפלגת "הצדק והפיתוח", שהיא חלק בלתי נפרד מתנועת "האחים המוסלמים" העולמית.
ארגון דאעש נלחם אפילו בארגונים איסלאמיים קיצונייים אחרים כמו אל-קאעדה ו "ג'בהת אלנוצרה" (השלוחה הסורית של אל-קאעדה) ואין לו שום בעיה להילחם בתנועת "האחים המוסלמים" כדי להשיג את מטרותיו. לא מן הנמנע שהפיגוע בעיירה סורוג' מהווה נקודת תפנית ביחסים בין ארגון "המדינה האיסלאמית" לבין טורקיה.
טורקיה החריפה באחרונה את הצעדים הביטחוניים על גבולה עם סוריה ועצרה עד כה כאלף חשודים בסיוע ובקשר לארגון "המדינה איסלאמית", כנראה בגלל לחץ של מדינות המערב, הצעדים הצבאים הטורקים לאורך הגבול עם סוריה נעשו גם כהכנה אפשרית לכך שטורקיה תאלץ להיכנס לשטחה של סוריה כדי למנוע הקמתה של מדינה כורדית קטנה בצפון סוריה.
האם ארגון דאעש ביקש לשלוח באמצעות הפיגוע בסורוג' אזהרה להנהגה הטורקית? ייתכן מאוד שכן, בכל מקרה לטורקיה אין כרגע כוונה, על-פי הצהרות בכיריה, לסגת בה מהפעילות הצבאית המוגברת בגבול עם סוריה, ראש ממשלת טורקיה דאוטולו הודיע ב-20 ביולי כי "טורקיה תגביר את הצעדים הביטחוניים לאורך הגבול עם סוריה".
טורקיה תצטרך לשקול היטב את מדיניותה כלפי דאעש, לסגירה כמעט הרמטית של הגבול עם סוריה יש השלכות על מצבו של דאעש וטורקיה יכולה ל "ייבש" את מקורות המימון וההתחמשות של הארגון בסוריה ולעצור את זרם המתנדבים אל שורותיו.
כוונותיו של ארגון דאעש כלפי טורקיה אינן ברורות מכיון שכאמור הוא נמנע מלקחת אחריות על הפיגוע, נצטרך להמתין ולראות כיצד יתפתחו הדברים.

תאריך:  22/07/2015   |   עודכן:  22/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאעש נגד טורקיה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יש נקודה מהותית אחת
גולדבלט משה  |  22/07/15 21:06
2
יום
שמ  |  22/07/15 21:08
3
מי שזורק בומרנג אמור לדעת
הגוי..  |  22/07/15 23:16
4
אלה חדשות טובות
כבש 44  |  22/07/15 23:20
5
להביט מעבר למובן מאליו
מסעודה משדרות  |  23/07/15 03:59
6
רכישת הנפט הזול עלתה
צורי  |  23/07/15 08:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יוני בן-מנחם
סעודיה חשפה תשתית גדולה של דאעש שתכננה לעשות שורה של פיגועים בממלכה. מלך סעודיה מנסה ליצור בריתות חדשות נוכח האיומים הגוברים מצד אירן ודאעש על סעודיה
עופר וולפסון
בהודעה שפרסם ארגון הטרור, המתקפה בוצעה מאזור רפיח והביאה למותם של כל החיילים על הספינה
אסתר שניאורסון גרי
המדיניות האמריקנית במזרח התיכון כשלה באופן מחפיר בלוב, דרך מצרים, סוריה ועירק, וגם כעת היא מוסיפה חטא על פשע כשאיננה מתערבת, ואינה עושה דבר כנגד התפשטות הארגון
אריאל י. לוין
המערב מפקיר את אחת הזירות החשובות ביותר נגד דאעש: הקרב האידיאולוגי, שרק באמצעותו אפשר לשמוט את הקרקע מתחת לרגליו של הארגון. למערכה הזאת אפשר לגייס אפילו אנשי דת מוסלמים
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש מרחיב את פעילותו לקהיר בגלל הלחץ של הצבא המצרי בסיני ורצונו לפגוע במוסדות השלטון המצרי. בין רשימת המטרות של דאעש נמצא גם הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי
רשימות נוספות
ארה"ב השיקה את מרכז Sawab נגד דאעש  /  טל פבל
שב"כ עצר מורים תומכי דאעש מחורה  /  איציק וולף
דובר צבא מצרים: 100 אחוז מסיני בידינו  /  עופר וולפסון
זו מדינה!  /  מרדכי קידר
הח'ליפות מתקרבת  /  יובל ברנדשטטר
מורים לחיים  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il