לסובלים מחרדות טיסה הייתה השנה האחרונה לא קלה.
היעלמות המטוס המלזי מעל לאוקיינוס ההודי במרס 2014, הפלת מטוס נוסעים מעל שמי אוקראינה על-ידי מה שנראה כפעולה של המורדים הפרו-רוסים, וריסוק של טיסת ג'רמן ווינגס בהרי האלפים על-ידי טייס המשנה האובדני, העלו את רף הפחד אצל החרדים מטיסות. חרדת טיסה, בדומה לפוביות אחרות, היא לא בהכרח רציונלית, ולכן דווקא המחשה של הסיכון באמצעות השוואה לתחומים אחרים בכוחה להרגיע. כך, למשל, מספרים מראים שהסיכוי למות כתוצאה מהרעלת מזון מהאוכל המוגש בטיסה הוא גבוה יותר מאשר הסיכוי להתרסקות.
מחקרים נוספים מראים שמספר מקרי המוות בשנה כתוצאה מזיהום אוויר שנגרם על-ידי ענף התעופה גדול פי עשרה ממספר קורבנות אסונות תעופה (1,000 לעומת 10,000). נתון זה, שאמור להרגיע את החרדתיים שבינינו, דווקא מלחיץ את ענף התעופה, שמתמודד היום עם יעדים שאפתניים של
ממשל ארצות הברית ו
האיחוד האירופי [קישור]/ שמכוונים להפחתת פליטות פחמן ומזהמים לאטמוספירה.
ענף התעופה אחראי לשלושה אחוזים מגזי החממה שנפלטים לאטמוספירה במדינות האיחוד האירופי, נתון לא גבוה במיוחד ביחס לתעשיות אחרות. אולם, לפי
הערכת ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א, מספר הנוסעים דרך האוויר צפוי להיות מוכפל עד לשנת 2034, וההשפעה השלילית של הענף על הסביבה צפויה להפוך לבעיה משמעותית. כיום, שורה של תקנות סביבתיות עומדות לפתחו של ענף התעופה, שגדל בקצב מסחרר של יותר מ
ארבעה אחוזים בשנה. הגורמים המובילים בענף לא מחכים לגרדום ובוחנים בעצמם תוכניות ואמצעים להפחתת פליטות גזי החממה ממנועי הסילון. דרישות התעופה הופכות את האפשרות של מטוס חשמלי ללא-ריאלית, לפחות עד שייבנו תחנות הטענה אוויריות מעופפות, ו
המטוס הסולארי, על-אף הצלחתו, יוכל לסחוב בערך את עגלת הקפה והתה של הדיילים ותו לא. אז מה ניתן לעשות כדי להפחית או לפחות לשמר את רמות פליטת המזהמים, בד-בבד עם העלייה בנפח הטיסות? התשובה מורכבת מחומרים מרוכבים, שומן בעלי חיים ורובוט חצי אוטומטי.
ב
הצהרה מחודש יוני האחרון, קבעה הסוכנות להגנת הסביבה של ארה"ב (EPA) ש"פליטות הפחמן של ענף התעופה הן סכנה לציבור". הודעה זו מצטרפת להכרזת ממשל אובמה על גיבוש הנחיות ראשוניות להגבלת גזי החממה שנוצרים על-ידי מטוסים. פעולות אלו מצטרפות לנסיקה המתמשכת בהיקף הטיסות ומחייבות גורמים בענף לחשוב על דרכים יצירתיות להפחתת טביעת הרגל הפחמנית:
מטוסים חדישים ויעילים, תדלוק המטוסים ב
דלק ירוק יותר וצמצום פעולות מיותרות ומזהמות של המטוסים.