X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיר הגדולה, תל אביב, הופכת בימים אלו לבירת העכברושים. כל מי שעיניו בראשו חייב לנוס ממנה
▪  ▪  ▪
קטסטרופה תחבורתית [צילום: פלאש 90]

חוק יסוד בכלכלה קובע כי המחיר של מוצר או שירות נקבע לפי האיזון בין ההיצע - כמות המוצר או השירות הקיימים בשוק, לבין הביקוש - שהוא מידת הדרישה למוצר או לשירות מסוימים. מן הבחינה הזו תל אביב מצויה כיום בסטטוס יוצא דופן ויחיד במינו שבמסגרתו הביקוש לדיור הולך ומצטמצם בגלל תחילת הכאוס והעומס התחבורתי הצפוי להיווצר עם תחילת בנייתה של הרכבת הקלה. אם אומנם כל התחזיות הנוראות עומדות להתממש ולהימשך שנים לא מעטות, חייב כל מי שעיניו בראשו להימלט מתל אביב ולמצוא לעצמו מקום-עבודה או מגורים חלופי. ברור שאחת התוצאות המיידיות של מנוסה שכזו תוביל לירידה בביקושים לדיור בעיר ולצניחה דרסטית במחירי הנדל"ן, אם בכלל יהיה להם ביקוש. במקביל תיווצר המראת מחירים דרסטית בערי גוש-דן הסובבות את מדינת תל אביב.
איש אינו יודע לחזות כיום כמה זמן באמת תימשך הקטסטרופה התחבורתית בתל אביב. אולי צודקים החוזים ואולי הם רק הוזים. דבר אחד צריך להיות ברור - לא יהיה זה מוגזם להניח, כי הבלגן יימשך עשור לפחות ועל כן מי שרוצה להציל את עצמו עד יעבור זעם, חייב למצוא לעצמו פתרון מגורים או תעסוקה חליפי. פתרון כזה מצוי בגדה המזרחית של נתיבי איילון בקטע שבין יד אליהו בדרום לצומת עלית בצפון. מכל נקודה לאורך התוואי הזה ניתן להגיע אל לב תל אביב בהליכה רגלית או באופניים. נסיעה ברכב במסלול כזה תהיה בלתי אפשרית. סביר להניח כי מחירי הדיור והמשרדים באזור יעלו ולכן כל מי שיקדים לרכוש או לשכור נכסים - יזכה.
שאלה מכרעת שמתכנני הפרויקט עדיין לא מצאו לה מענה היא: מה יהיה גורלם של העסקים שיינטשו והיכן ימקמו את עצמם, או שפשוט ייאלצו לפשוט את הרגל. או: איך יוכלו צרכני התרבות להגיע בשעות הערב לאתרי הבידור - קולנוע, תיאטרון, תזמורת, אופרה ועוד.
כך או כך, למשך שנים לא מעטות תחדל תל אביב להיות מה שהייתה עד עתה ותהפוך לעיר נטושה שאולי לעולם לא תוכל לחזור לימי גדולתה. סביר מאוד להניח שאוכלוסיית ישראל תיאלץ למצוא לעצמה קן חדש בערי הפריפריה של גוש-דן - בדרום, במזרח ובצפון.
בינתיים נראה, כי מי שהשקיע את מיטב כספו בנדל"ן התל אביבי יפסיד בגדול, ומי שירוויח יהיו העכברושים ואולי גם הנחשים שלרשותם יעמוד שפע של אתרי מגורים נוחים בתל אביב, כולל מצבורי אשפה עתירת ויטמינים שאיש לא יצליח לפנות אותה במועד.

תאריך:  30/07/2015   |   עודכן:  30/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק לעכברושים יהיה נוח בת"א
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
גמזו לטובה
אהרון שחר  |  30/07/15 11:52
2
כשאין רכבת בתל אביב אנו
שאול אבידור  |  30/07/15 11:55
 
- יש להכיר את העובדות
יאיר ק  |  2/08/15 18:22
3
אולי זו באמת התחלה חדשה
רפי לאופרט  |  30/07/15 13:45
4
nonsense ל"ת
james0  |  30/07/15 13:56
5
נביא העכברושים
א.כ  |  30/07/15 18:41
6
על עכברים ובני אדם.
הג'וקר  |  31/07/15 13:55
7
רכבת העמק ההיסטורית
לקאונה  |  2/08/15 07:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חברת אפיקים תיכנס בשבוע הבא להפעלת קווי השירות הבין-עירוניים מאשדוד ואליה    23 קווים חדשים לערים שונות    השלמת 10% הנותרים באשכול - עד אחרי החגים
עידן יוסף
שר התחבורה סירב לכך שסכומי הקנסות על נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית יועברו לקרן לקידום תחבורה ציבורית, אך התרצה להצעת הפשרה של ח"כ פריג'    הצעת הפשרה: הכסף יגיע לרשויות, אך יוקצה לקידום תחבורה ציבורית
איתמר לוין
ביהמ"ש: בעלי העסקים שייפגעו מהעבודות יוכלו לקבל פיצוי; האינטרס הציבורי של סלילת הרכבת גובר על החשש מפני פגיעה בעסקים לאורך התוואי שלה
עידן יוסף
האוצר אינו שש להוזיל את תעריפי התחבורה הציבורית והרפורמה בקווים הבינעירוניים עדיין מעוכבת ולא תחל בפברואר 2016    תכלול ארבעה מטרופולינים
עידן יוסף
טוענת כי התוכנית שהוצגה מונעת משיקולים כלכליים תוך פגיעה קשה באיכות חייהם של תושבי העיר    תיבחן גם חלופת המינהור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il