X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שקורא לעלות בדחפור על בית המשפט העליון מתעלם מניווט הספינה הציונית ומתרכז בסירה הקטנה של המגזר שבו הוא חי אבל ריבונות על הארץ לא משיגים בכוח, אלא גם בפשרות ובסבלנות אין קץ
▪  ▪  ▪
מי שמבין שהוא שליח - לא מאבד קשר עין ורגש עם אלו ששלחו אותו. אחד מבתי דריינוף שנהרסו בבית אל [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
יש לנו אחריות גם כלפי חלקים חשובים בשמאל הישראלי ואסור לגרום לניכורו. נזכור את משפט שלמה: האם האמיתית מוכנה לוותר על בנה, ובלבד שיחיה

1. שני בניינים שבג"ץ ציווה להרוס הביאו קבוצה קטנה מבין חלוצי גב ההר להתייאש, להטיח נאצות בחיילי צה"ל ולקעקע את בית המשפט והממשלה. נאמר זאת כבר עתה: הדברים שהטיח ח"כ מוטי יוגב בבית המשפט אינם ביקורת לגיטימית אלא חרפה המביישת בראש ובראשונה את מפלגתו וגם את מפעל ההתיישבות החלוצי שבשמו כביכול אמר את דברי הבלע. אחים יקרים, לא תהיה ממשלה ימנית מזו. מותר לבקר ואפילו בחריפות, ואפשר גם למחות, אבל מי שלא מסוגל לשחק בכללי המשחק הדמוקרטי - שייצא מהמשחק וייתן לאחרים לשאת את מפעל ההתיישבות על גבם.
רק לפני עשר שנים נחרבו קהילות שלמות בפקודת ממשלת ישראל, האם נפלה רוחנו? הרב צ"י קוק נהג לומר שבתקופה הזאת דרושים עצבים של ברזל. ופלדה. לא ליפול למלכודת חוסר הסבלנות, קוצר הרוח, הבעיטה בכל הטוב שכבר ישנו. לא להיכנע לנטייה האובדנית להתרשם ממה שאין. שני בניינים נהרסים אינם סיבה לדרמה. היכן ההיגיון? הרי זה מתכון לתסמונת "זאב זאב", משום שברגע האמת, הציבור הרחב יהיה שָׂבֵעַ מהדרמות הקודמות שבוזבזו לריק.
העם היהודי חוזר הביתה. כתבתי "חוזר" משום שמדובר בתהליך ארוך שנים, מאות שנים עברנו ומאות לפנינו. מי שבוחן את התמונה המדינית, החברתית והפוליטית לפי הצלחות או כישלונות נקודתיים, מתבונן במציאות בעיניים של קַטנוּת ומתקטנן על כל שטות, וכמובן ששום ממשלה אינה לרוחו.
2. מרתק לראות את תמונת הראי שבין כנס שלום עכשיו לחלק מהתגובות לאירועים בבית אל. בשני המקרים פעל "חוק ההקצנה", שלפיו מכיוון שפני הדברים אינם לרוחו של מאן דהו, הוא פונה לקצה במין טהרנות לאמור "אני את נפשי הצלתי". אדם יכול לרצות יותר - אבל דרושה מידה של בגרות ואחריות להבין שלא תמיד אפשר להשיג הכל. לעיתים כדאי להסתפק במה שיש, מתוך סבלנות כלפי הזמן האוטונומי של התהליך שאינו חופף לזמן הפנימי שלנו.
מהי הטהרנות? חוסר בגרות להבין שמטבע הדברים, התהליך הפוליטי, המדיני והחברתי מחייב פשרות. אם ברצוננו לכלול קבוצות חברתיות גדולות בנות מיליונים, בהכרח עלינו להגיע אל שביל האמצע שידבר למכנה המשותף הרחב.
ב-48 השנים האחרונות שום ממשלה לא החילה את הריבונות המלאה על חלקי המולדת שכבשנו. איני פוחד מטהרנות השפה. כבשנו מה שהיה שלנו וחיכה לנו. לא כבשנו מיישות זרה שהייתה ריבונית על האדמה, ולכן תביעתנו עליה מלאה - היסטורית, משפטית, בינלאומית ודתית. אבל עובדה, שמזה דור וחצי ישראל נמנעת מלהחיל את הריבונות המלאה על לב הארץ.
מצד שני, אנחנו מיישבים את הארץ, דונם אחר דונם, משפחה אחר משפחה, בית אחר בית - בשיטה הציונית הוותיקה והטובה. לרובנו יש סבלנות. מה שלא ייעשה בדור הזה, ייעשה בעזרת השם בדורות הבאים. בינתיים חשוב להתבסס ולחזק את יריעות האוהל הציוני.
אם הריבונות לא הוחלה עדיין, מוכרחים להבין שמבחינת התודעה הקולקטיבית אנחנו עדיין לא בשלים. הייתי שמח מאוד לוּ אומצו מסקנות דוח השופט אדמונד לוי ז"ל, אבל אי-אפשר להכריח ציבור עצום לבצע מהלך היסטורי עתיר השלכות, מבלי שהוא מוכן לכך. לשם כך דרושה פעולה חינוכית ארוכת טווח. דרושה גם חמלה. לא כולם חלוצים, ולא כולם רואים את הדברים מקרון הקטר. חזונות גדולים עשויים לאיים על החברה, במקרה שהיא אינה מוכנה להם.
לעת הזאת יש אחריות למנהיגי הציבור לא להתלהם. אנחנו אחרי תשעה באב, למודי ניסיון היסטורי. הקנאים לא הושיעונו מעולם. אני מסופק אם שורשה של הקנאות נעוץ תמיד בנאמנות לעם ולארץ. על-פי רוב מדובר בחוסר בגרות לפעול במסגרת אילוצי המציאות וגם במחשבה הילדותית שאלוהים עובד אצלנו.
3. לפעמים נדמה שחסרה לנו עורמה. יש בחלקים בתוכנו נטייה לאהוד גיבורים הנופלים על חרבם. המלך שאול היה ישיר, תמים, ובעיקר לא הפנים את העובדה שכבר מזמן אינו מחפש אתונות אלא מלך ישראל. הוא הלך לקרב האחרון בידיעה שיובס, אבל ימות עם חייליו בשדה. לעומתו, המלך דוד ניחן בעורמה פוליטית וצבאית. הוא ידע לסגת מירושלים כדי לא להתעמת עם בנו המורד, אבשלום, ושלא להחריב את העיר במלחמת אחים - רק כדי להכין את המלכודת למורדים ולחזור לעירו כמנצח. לא פעם חשבתי ששורשי ה"נסיך" שחיבר ניקולו מקיאוולי נעוצים בספר שמואל.
הנטייה הטבעית שלנו היא "שאולית" - להכריז קבל עם ועולם על תנופת התיישבות בחבלי יהודה ושומרון. נקווה שיבוא היום. בינתיים עלינו להתנהל מול קהילייה בינלאומית עוינת המתנגדת לשיבת ציון. בסבך האילוצים יש גם מדינה לנהל, עם כלכלה ומדע וקשרי מסחר וצבא ואיומים וחרמות ושלל מרעין בישין. לשם כך דרושה גם חוכמה מדינית, או עורמה (התרגום הארמי במקרא לעורמה הוא חוכמה) לנווט את הספינה הציונית בינות לקרחונים.
4. הימים אינם ימי שנות ה-80. שני העשורים האחרונים קברו את החלופה המדינית שהשמאל הציע. הציבור בכללותו אומר לשמאל "לא, תודה". במאתיים השנים האחרונות, החוק ההיסטורי היציב ביותר הוא שיבת ציון - בראש ובראשונה לירושלים ולגב ההר, ארץ התנ"ך, ערש לאומיותנו ההיסטורי.
מי שקורא לעלות בדחפור על ביהמ"ש העליון אינו מהווה חלופה להנהגת הספינה הציונית. כך מדבר מי שתודעתו מגזרית. המגזר דואג לבניינים וליישובים ש-ל-ו. בפרספקטיבה צרה כזאת, שני בניינים שקולים למפעל ההתיישבות כולו, ואפשר לאבד את מוראה של מלכות ומה אכפת אם בעקבות זאת איש את רעהו חיים בלעו. אבל מי שמבין שהוא שליח - חלוץ הפועל בשם העם לדורותיו - לא מאבד קשר עין ורגש עם אלה ששלחוהו לפעול את המעשה הגדול ולהכין לדורות הבאים את חבל הארץ החשוב ביותר לזהותנו כעם.
האחריות אדירה. מאז אובדן עצמאותנו בשנת 135, התגלגלנו בשולי ההיסטוריה ובתחתיות ארץ. 67 שנות עצמאות הן פסיק בתולדות עמנו, ומדינת ישראל משולה לתינוק רך בשנים שעלינו להיזהר מאוד שלא לפגוע בו. יש לנו אחריות גם כלפי חלקים חשובים בשמאל הישראלי ואסור לגרום שם להתפשטות הניכור כלפי המדינה והציונות. נזכור את משפט שלמה: האם האמיתית מוכנה לוותר על בנה, ובלבד שיחיה. סבלנות דרושה לנו. ואמונה.

פורסם במקור: ישראל היום (ו', 31.7.15)
תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתבוננים במציאות בעיניים קטנות
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
רק 'חרפה'...הסר חסינות ולדין ! ל"ת
על ח"כ יוגב  |  3/08/15 19:01
2
טהרנות זה מדבק,נא להיזהר
באום  |  4/08/15 10:22
3
אידר הגיע מהמאדים, וראה 2 בתים
אהוד פרלסמן  |  4/08/15 11:06
 
-  ל"ת
אתה צודק  |  4/08/15 12:07
 
- עשרות שנות קולוניאליזם ציוני
זה נכון  |  4/08/15 12:14
 
- הבלוגר הטוב ברשת הוא ראש כרוב
אהוד פרלסמן  |  4/08/15 17:02
 
- ומוסיף אסמכתאות למכביר.
מסביר, מנמק,   |  5/08/15 10:04
 
- מעניין
יוסי מ  |  4/08/15 13:42
 
- נכונים דברי פרלסמן. ל"ת
אמת ונכון.  |  5/08/15 11:43
4
הבוגדים בעם מסוכנים יותר! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  5/08/15 11:24
5
500 מיליון ערבים מחדדים את
הסכינים והגרזנים  |  5/08/15 15:39
6
יידעו אהרן ברק ובייניש וידע
העם ברובו מסכים  |  6/08/15 07:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אורית ארפא
עם כל הכבוד לאורח החיים הדתי של אנשי גוש-קטיף ושל ציבור המתנחלים הדתיים, בימים שבהם הבתים שלהם - והארץ כולה - היו נתונים בסכנה, היה עליהם לדעת כי חיי אדם קודמים למצוות פולחניות
ישראל רוזנבלט
עוד בטרם מתה שירה בנקי מפצעי הדקירה שלה, כבר החלו בוגרי אוסלו ויחצ"ני ההינתקות בניסיון להוציא מחוץ למחנה את כל מי שמפריע להם, פוליטית. תחילה זיווגו מלאכותית בין פשעי השנאה בירושלים ובדומא, ואח"כ הציפו אותנו בנבואות חורבן, שיימנע רק אם הציבור יחזור להיות "שפוי". כלומר, יחזור מיד למוטב השמאלני
נחמה הכט
אפשר להכביר במילים על חומרת המעשה בכפר דומא, ועל חוסר האנושיות של המרצחים, אך דבר אחד יותר מכל צורם לאוזן ודורש התייחסות - הגינוי מתבקש, אך ניצול השעה בניסיון להצטייר כנאורים אינו במקומו. הכוונה היא לאנשי השמאל בישראל הקופצים על ההזדמנות לחרף ולגדף ציבור שלם
עידן יוסף
השתתף בעצרת מחאה ותפילה שנערכה בגוש-עציון    "אין אלוהים, לא ערבי, לא יהודי ולא נוצרי שמאשר לרצוח תינוקות"    גלאון: "סטגנציה מדינית היא קרקע פורייה לטרור יהודי"
עמי דור-און
אחרי שהסתבר כי יהודי הוא זה שדקר את ה"גאים" במצעדם בירושלים קפצו הכל אל המסקנה, כי גם במקרה של הצתת הפעוט הערבי "היהודים עשו זאת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il