X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מהופעה בינונית "שעברה במכס", זכה הקהל ובכללו גם אנחנו להופעה של שעה ו-40 דקות כש-40 הדקות האחרונות של ההדרנים היו ההופעה ב-ה הידיעה ובכל יתר 21 אותיות ה"אלף בית" העברי ובנוסף ארבע האותיות הסופיות, גם יחד. יצאנו עייפים, אך מרוצים, אל הלילה האיטלקי
▪  ▪  ▪
מועדון בלו-נוט מילאנו

לאחר שהאישה כילתה זעמה בכל חנויות האופנה - ברחובה הראשי של מילאנו ואל תדאגו גם ברחובות היוצאים מהרחובות הראשיים - ולא הותירה חנות אחת שלא בדקה בה, בדוק היטב ולפני ולפנים חידושי האופנה, בתחום הביגוד וההנעלה, הגיע גם תורו של מוכה הגורל, כותב שורות אלה, לצאת אל האור. ליתר דיוק, מוכה הגורל - שכבש תשוקותיו בשעות היום, עת השתלחה האישה בכל חמודות הביגוד והאופנה - וזכה לשחרר תסכוליו ולהוציאם לאווירו של עולם, דווקא בשעות הלילה המאוחרות. פתע פתאום גילה כותב שורות אלה, את צירוף המלים "בלו-נוט", שכתו מוסיקלי מפריד בין שתי המלים שנכתבו בשפת עם לועז.
שאל עצמו כותב שורות אלה, האם מדובר במועדון ג'אז, בכלל ואם מדובר במועדון ג'אז המטונף וגם/או קשור למועדון הג'אז המיתולוגי בלו נוט, הפועל מזה שנים הרבה, בעיר, ניו-יורק שבארצות הברית, בפרט? וזאת לדעת למי שאינם יודעים. ה"בלו נוט" הינו מועדון ג'אז מיתולוגי שנפתח בעיר, ניו-יורק, בשנת 1981, בידי דני בנסוזן, כאשר הרעיון היה לתת לאמני ג'אז גדולים להופיע במועדון עם אווירה אינטימית וקשר בלתי אמצעי עם הקהל. במועדון ה"בלו נוט", המיתולוגי שבניו-יורק, הופיעו, ברבות השנים, בין היתר מוסיקאי הג'אז המפורסמים, כדלהלן: אוסקר פיטרסון, ריי צ'ארלס, שרה וון, דיזי גילספי, ג'וני הארטמן, בילי אקסטיין, טיטו פואנטה, ליונל המפטון, ריי בראון, ג'ורג' בנסון.
האישה - ששבעה, לחלוטין, מהתקפת הביגוד וההנעלה שהתקיפה היא חנויות מילאנו, שנכנעו בפניה לאחר קרב מתיש - לא הביעה התנגדותה לכך שניסע למועדון ה"בלו נוט" שבמילאנו, הגם שאין היא מחובבי, אוהבי ואוהדי הג'אז, דווקא. מתברר ומסתבר, כי ה"בלו נוט" הפכה לרשת מועדונים עולמית ויש לה סניף המשתייך למועדון המיתולוגי, שהוקם, בשעתו, בעיר ניו-יורק שבארצות הברית וכרגע מועדון זה, הינו חלק מרשת זו. אותו ערב הופיעו ונגנו על הבמה חצוצרן הג'אז המפורסם, לי קוניץ, שלווה בקוורטט של פסנתרן, מתופף ונגן גיטרה באס. האולם היה מפוצץ, מפה לפה ושפתיי מלמלו מילות תודה לאשה - שכמו תמיד צדקה - ועמדה על כך שנזמין כרטיסים מראש.
לי קוניץ חגר לגופו רצועות עור שיצרו מעין "חזייה" של שתי וערב, שאליה הצמיד הוא, הצמד היטב, חצוצרת הג'אז היקרה שלו. הוא גם הודיע, בין סדרה של מחיאות כפיים אחת למשניה, כי הוא "רק" בן 87, לקול תשואות הקהל. ובכן הנה כמה מילים ביוגרפיים על-אודות לי קוניץ, למי שאינו מכיר אותו. קוניץ נולד למשפחה יהודית, שהיגרו מאוסטריה ומרוסיה. נחשב לאחד ממייסדי סגנון ה-קול ג'אז (Cool Jazz) ומעמודי התווך שלו לאחר הופעותיו בסדרת ההקלטות של מיילס דייויס Birth of the Cool. בעוד שבאותה תקופה מרבית נגני האלטו-סקסופון הושפעו השפעה מכרעת מענק נגני האלטו-סקסופון צ'ארלי פרקר, יצר קוניץ צליל ייחודי והפך לאחד מאמני האלתור האמיתיים.
ההופעה שערכה, כשעה, הייתה מה שהחבר'ה נוהגים לומר, "עוברת במכס". נחמדה, אבל לא מלהיבה במיוחד. אבל רגע, חכו חכו. קיראו ההמשך. לי קוניץ הודיע שעכשיו הוא הולך לאכול משהו, לשתות ולהתרענן. אז הוא הודיע. אז מה! הקהל לא הניח לו ולאחר שלוש עד חמש דקות רצופות של רעם מחיאות כפיים, החזיר הוא חצוצרת הג'אז שלו אל חזיית העור שממנה ניתק הוא החצוצרה ודפק אחד הקטעים היפים ביותר ששמעתי בשנים האחרונות יחד עם הפסנתרן שלו.
ההרכב המצומצם הזה, שבו ניתנה הדגשת יתר ופומביות לגאונות של קוניץ. התעלה והאפיל על כל ההופעה שלו. זה היה קטע אינסטרומנטלי מדהים. הקהל לא נשאר אדיש, מחיאות הכפיים לא רק שלא פסקו הם הלכו והתגברו. קוניץ נאנח את האנחה היהודית הכבדה שאנחנו קוראים לה ביידיש "קרכצן". רתם החצוצרה, מחדש, לחזייתו והרביץ קטע נוסף עם חברי הלהקה שלו. שוב - זה היה קטע אדיר. הקהל יצא מכליו ודרש הדרן שלישי. קוניץ ולהקתו נעצרו והפעם - ניתן מרווח גדול לכל מבצע לתת קטעי סולו משלו. האינטרוולים הוכיחו עצמם - ועוד איך.
הקיצור, מהופעה בינונית "שעברה במכס", זכה הקהל ובכללו גם אנחנו להופעה של שעה ו-40 דקות כש-40 הדקות האחרונות של ההדרנים היו ההופעה ב-ה הידיעה ובכל יתר 21 אותיות ה"אלף בית" העברי ובנוסף ארבע האותיות הסופיות, גם יחד. יצאנו עייפים, אך מרוצים, אל הלילה האיטלקי, שלא היה חם ולא היה מעיק והיה לנו טעם בפה של מתיקות שזוכים אנשים שתביא בהם המוזיקה לעתים נדירות בלבד.
מועדון ה"בלו נוט" Via dela Moscova 18 Milano, טלפון להזמנות: 02-69-01-68-88.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  04/08/2015   |   עודכן:  04/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן אראל
10 שנים חלפו מאז יצאה מדינת ישראל מגוש-קטיף    עדיין לא פרספקטיבה היסטורית, אך ניתן כבר ללמוד מן המציאות כמה דברים - בתנאי שפותחים את העיניים
יוסי ברנע
מתי תשלם חברת הפניקס עבו תביעה פשוטה מיום 3.12.14?
חיים שטנגר
אגרות משפט חדשות ונוספות על ציבור אזרחי המדינה הנזקקים לשירותים משפטיים ולסעדים מבתי-המשפט, לא יגבירו בהכרח הנגישות לבתי-המשפט. העניים וחסרי האמצעים יימנעו מלהגיש תביעות או לשכור שירותי עורכי-דין אל מול גל התביעות שיגישו נגדם בעלי היכולת
חיים שטנגר
חשיבותה זו של החלטתו החדישה של בית משפט העליון שניתנה בסוף השבוע החולף הינה כי נאשם שעבר גלגולי חקירה ודיונים משפטיים ארוכים ומתישים בבית משפט ובסופם של דברים, זוכה הוא, זיכוי מוחלט, מכלל העבירות שיוחסו לו, בכתב-האישום שהוגש נגדו זכאי גם לכך, כי הציבור ידע שהוא זוכה, זיכוי מוחלט, מכלל עבירות אלה
חיים שטנגר
התפרעותם של צעירים וצעירות המשתייכים לקבוצה זו של "נוער הגבעות" - במטרה למנוע פינוי והריסת שני מבני דריינוף, ביישוב בית אל, בשומרון, למרות הוראה, חד-משמעית של בג"ץ, לעשות כן - מעידה עד כמה רחוק קיום השיח הציבורי שקיום הוראות החוק עומד בראש מעייניו, מתפיסת עולמם האידיאולוגית והיומיומית של קבוצה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il