X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית הדין הארצי לעבודה קובע: התקף אסטמה קטלני כעשרה ימים אחרי אירוע של מתח נפשי מוגבר בעבודה - מהווה תאונת עבודה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מתח נפשי מוגבר עלול לזרז את התפתחותה של מחלה שמקננת זה מכבר בגוף האדם ולגרום להתפרצותו של התקף. כך, למשל, אם אירוע של מתח נפשי מתרחש במהלך העבודה או בקשר לעבודה, וזמן קצר לאחר מכן העובד עובר אירוע לבבי, ייתכן שמדובר בתאונת עבודה.
מחלה שלעיתים מאופיינת באירועי החרפה והתפרצות היא אסטמה, כאשר התקף יכול לנבוע מסיבות שונות ובהן מתח נפשי מוגבר. בית הדין הארצי לעבודה קבע לאחרונה (2.6.15), כי התקף אסטמה קטלני שפקד עורך דין שבוע-שבועיים לאחר אירוע של התרגשות בעבודה, נחשב לתאונת עבודה.
עורך הדין נפטר כתוצאה מהתקף אסטמה חריף. שבוע-שבועיים קודם להתקף חווה עורך הדין סערת רגשות חריגה בעבודה הקשורה בניהול משרדו. האלמנה ביקשה להכיר באירוע כתאונת עבודה, אך המוסד לביטוח לאומי דחה את תביעתה.
לדעת מומחה בית המשפט, לא נמצא קשר ישיר בין האירועים אלא רק "קשר כלשהו", שאינו מספיק לצורך הכרה בהתקף כתאונת עבודה. בית הדין האזורי אימץ את קביעת המומחה ודחה על יסודה את ערעור האלמנה. האלמנה ערערה לבית הדין הארצי לעבודה, שם נמצאו תהיות באשר לממצאים, ולכן הוסכם להעביר למומחה שאלות הבהרה. מאוחר יותר מונה מומחה נוסף, שבין השאר קבע כך:
"הקשר בין מצבי מתח נפשי ואסטמה ידוע מאז ימים קדומים ואפילו מצוטט ע"י הרמב"ם בספרו על המחלה. במשך דורות אסטמה נחשבה מחלה פסיכיאטרית ורק במאה האחרונה הודגשה חשיבותם של תהליכים דלקתיים-חיסוניים בהיווצרות המחלה. מאידך-גיסא, קיים ללא ספק קשר הדוק - דרך שפעול מערכת אימונולוגית-הורמונלית ומערכת העצבים האוטונומית - הקושרים בין מצבי STRESS נפשי והחמרת המחלה...
"על סמך התרשמותי מהספרות ומנסיוני, יש לדעתי קשר סיבתי (החמרה) בין מצבו הנפשי עקב האירוע החריג מסגרת עבודתו לבין ההתקף מיום 6.12.98... לאור היציבות היחסית של האסטמה בשנים שקדמו להתקף והקשר הזמני עם מצב מתח נפשי קשה (EMOTIONAL STRESS) שבו היה שרוי בימים שקדמו להתקף, קיימת סבירות גבוהה שהיה קשר הדוק בין מצבו הנפשי לבין החמרת האסטמה וההתקף הכמעט קטלני ממנו סבל".
במילים אחרות: המומחה מצא שהסיבה הסבירה ביותר להתרחשות התקף האסטמה הקטלני הייתה אירוע המתח שחווה בעבודתו. הביטוח הלאומי טען, כי קבלת התביעה משמעה שכל אדם שחווה התקף אסטמה זמן ארוך לאחר אירוע כלשהו בעבודה יוכר כנפגע בעבודה, מה שיביא למבול של תביעות. אולם בית הדין אימץ את חוות הדעת והכיר באירוע כתאונת עבודה.

עב"ל 33553-03-12, נעמי אלטבאואר נ' המוסד לביטוח לאומי / פס"ד
הכרה כתאונת עבודה בהתקף אסטמה קטלני שנגרם כעשרה ימים לאחר אירוע חריג של מתח בעבודה
הכותבים הם ממשרד בלאייר-איתן, העוסק בדיני נזיקין, ביטוח ומשפחה.
תאריך:  09/08/2015   |   עודכן:  09/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גל
ברור שאנחנו צריכים אויב, שיגרום לעם להתאחד סביב המנהיג. אבל דווקא עם אירן יש פוטנציאל נפלא לשיתוף פעולה מסחרי ומדעי - אולי נבחר לנו שטן תורן אחר?
מרטין בוקסדורף
כולנו כבר מכירים את הדרך שבה חברות ומתווכים משווקים דירות, בתחום הזה קשה מאוד לחדש לנו דברים, הכל די ברור וידוע מראש: הרבה מאוד פרסום, הרבה מאוד שיווק, לחץ של אנשי המכירות וחלק מהדירות יימכרו
יורם הר-לב
בימים אלו אנו עדים להקצנה בתרבות המוסלמית, ואף גילויים של הקצנה בקבוצות שונות בתרבות המערבית. הקצנה קיימת גם אצלנו בארץ. שמאל מול ימין. דתיים מול חילונים. כדאי להתחקות על הקושי להבין את 'האחר' שאינו שייך לקבוצה התרבותית שלנו. אם נתגבר על הקשיים ונבין יותר טוב את 'האחר', אולי נוכל להנמיך את להבות ההקצנה
דוד סנדובסקי
יש להתנגד לרצון הקואליציה להפוך את המשרות הבכירות ב"שירות המדינה" ל"משרות אמון", שבהן יאויישו מקורבים פוליטיים על בסיס "נאמנות אידיאולוגית" ולא ממלכתית. זה חלק מתהליכי החלשת, הפחתת ושחיקת הדמוקרטיה הישראלית על-ידי שיבוש מערכות האיזונים והבלמים בין הדרג המדיני-פוליטי - מקבל ההחלטות לבין הדרג המינהלי-מקצועי-ממלכתי - המבצע
רון בריימן
פשע שנאה איננו רק גילויי גזענות ואלימות של יהודים נגד ערבים. לא פחות מכך הוא כוונות של יהודים לנקוט גזענות ואלימות של יהודים נגד יהודים. כאלה הם, למשל, הדיבורים והכוונות לגרש מאות אלפי יהודים מבתיהם בארצם ולהקריב את זכויותיהם - כבוד האדם וחירותו - למולך של דת "השלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il