X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב נוכחנו בהתערבות בג"ץ בנושא המסתננים, זו הפעם השלישית, כשהוא איננו מתייחס להחלטות הכנסת, שם עצמו מעל המחוקק, והוא כרגיל קובע "מה נכון ומה לא", שהרי פשוטי עם כ-120 הנבחרים אין שיקול דעתם, כשיקול כבודם
▪  ▪  ▪
בג"ץ. דיקטטורה שיפוטית [צילום: פלאש 90]

פעם אמרו שהבג"ץ הוא סניף של מרץ, היום אפשר לומר כי מרץ זה סניף של הבג"ץ. הבג"ץ שבשלטון יש לו גרורה בכנסת, אבל החלטותיו, והתערבותו בכל דבר ועניין, הן מוחלטות.
שוב נוכחנו בהתערבותו בנושא המסתננים, זו הפעם השלישית, כשהוא איננו מתייחס להחלטות הכנסת, שם עצמו מעל המחוקק, והוא כרגיל קובע "מה נכון ומה לא", שהרי פשוטי עם כ-120 הנבחרים אין שיקול דעתם, כשיקול כבודם.
וכך קוצרה תקופת השהייה של המסתננים במתקן חולות מעשרים חודשים ל-12 בלבד. ולא מעניין את השופטים הנכבדים שתושבי דרום תל אביב משלמים מדי יום את מחיר החלטותיהם, שצביונה וזהותה של המדינה מטשטשים, שבעקבות החלטות שכאלה, יבואו עוד רבבות מסתננים, שישהו בתנאי קייטנה שנה אחת, כשהם מקבלים את כל צורכיהם, ואז יצאו לערי ישראל החלשות, היכן ששופטי בג"ץ, אינם מתגוררים.
אריאל שרון בטרם מעלליו הכתיבו את התנהלותו, כינה אותם "כנופיית שלטון החוק", והוא ידע על מה הוא מדבר. אם לא היה הולך להינתקות, הם היו מגישים נגדו כתב אישום ונגד שני בניו. הוא אמר שאין זה ביטוי אלגנטי, אבל אם משהו הולך כמו כנופייה, מתנהג כמו כנופייה ומגעגע כמו כנופייה, כנראה הוא כנופייה.
ומה עושים כאשר אויבים של הכנופייה מגיעים לעמדה בכירה? הם מיד מטופלים. הם טיפלו ביעקב נאמן שמונה להיות שר המשפטים, ברפול שעמד להתמנות לתפקיד שר המשטרה, לשניהם נתפרו תיקים מזויפים, והם עפו. את צחי הנגבי אילפו, והשאירו שני תיקים פתוחים נגדו במשך שנים, כשמישהו צופה בו, ונותן לו להבין שזה יכול להעיף בכל רגע את ראשו כמו גיליוטינה.
האם ה"נאורים" בשיחות פנימיות בינם לבין עצמם, מתאמים החלטות, מתאמים פסיקות? איך ייתכן שכל ההחלטות שלהם תואמות את עמדות השמאל? אחד לאחד?
האם הם בשיחות פנימיות ביניהם, אומרים שלמען הנאורות צריך לתפור תיקים, להפר אמונים, תמיד להעדיף את האויב, ולא משנה במה דברים אמורים? אי-אפשר לדעת עקב העדר מוחלט של שקיפות. את העיקרון של פומביות המשפט מלמדים באחד השיעורים הראשונים באזרחות, אבל כשיש מנגנון חשוך, קשה להאיר אותו.
כבר אז כאשר עלה הימין לשלטון, הם החליטו שמבחינתם זו תאונה, אבל לא בלתי הפיכה. אומנם חבל שזה קורה, אבל זה לא משנה כלל וכלל, כי תמיד אפשר להפעיל את "עוקף עם". אם יתנו לעם לקבוע, העסק מבחינתם אבוד. ולכן הבטיחו לעצמם שישלטו תמיד בלי שהמוני העם הפרימיטיבים והמסורתיים, יוכלו להפריע. עם הנוסחה של "עוקף עם" הם לא צריכים שמרץ תשיג רוב בכנסת, הם לא צריכים להיות בממשלה, אבל הם ישמרו לעצמם את הכוח הסופי לפסוק ולחייב את כל אזרחי ישראל. כך גם החליטו על טיפוחו של אחד המוכשר מכולם שיטפס מעלה, מעלה, אחד עם אמביציה, שלא יהסס להפקיע את הסמכויות מבית המחוקקים.
בית המשפט העליון, הרשות השופטת, יודעת בהחלט, שממשלה צריכה למשול ושופטים צריכים לשפוט, והיו ימים שהיא לא העזה לקחת לעצמה את הסמכויות מהעם, והיא נהגה כמו בכל מדינה דמוקרטית שכפופה לחוקים שמחוקקים נציגי העם בכנסת.
אלא שברבות השנים במוחם צץ רעיון גאוני. מומחים משפטיים מכוחותיהם יושתלו בכל המערכת המשפטית כלומר בבתי המשפט, בפרקליטות, ובמיוחד מישהו מיוחד שיטופח בבית משפט העליון, וימונה לנשיא בית המשפט. מישהו שלא יהסס לעשיית אקטיביזם שיפוטי. יחד עם הגוף החזק שיכול לשלוט במדינה, הממלכה השביעית כלומר התקשורת, יוכלו להשתלט ולהשפיע על הכול. לתקשורת יש כוח עצום והיא יכולה להכריח את השליטים בכנסת ובממשלה, מה לעשות. על כן מרץ יכולה להישאר במיעוט, אפילו לא להיכנס לכנסת, אין לכך חשיבות. מרגע שה"כנופיה" השתלטה בתחכום רב על התקשורת, על הרדיו, על הטלוויזיה, באמצעות נציגיה ועושי דברה, הכול כבר משחק ילדים. לובשי הטרנינגים יכולים ללכת כל ארבע שנים להצביע, זה כמו סוג של בדיחה, אבל המיעוט ה"נאור" באמצעות התקשורת ימשיך לשלוט במדינה. כלומר השתלטות עוינת המשלימה זו את זו. גם על המערכת המשפטית, גם על התקשורת, כאשר כל אחד מחפה על השני.
ואז מי יכול עליהם? אז מה אם אנחנו בדיקטטורה שיפוטית, דעת הקהל אינה מסוגלת להפריע, כי התקשורת כבר תדאג להפוך את בית המשפט העליון לסוג של אלילות שאסור לערער אחריו, ובית המשפט מצידו יהפוך את התקשורת לפרה קדושה, שאסור לגעת בה. וכך השלטון הקשור יחדיו בקשר שאין להתירו ישלוט כאן ח"ו לעולם ועד.
בינתיים לא נראה שמישהו מסוגל להתמודד מולם. על כן מה הרבותא עם המסתננים? הרי כל פסיקה היא לא הגיונית, יותר מרעותה, כך היה אתמול, וכנראה יהיה מחר, כל עוד הקודקודים בבית המשפט, גם במשטרה, גם בפרקליטות, גם הון, ועיתון - נותנים הטון.

תאריך:  13/08/2015   |   עודכן:  16/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופטים לא עליונים
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר להתמודד איתם, צריך אומץ
אהוד פרלסמן  |  13/08/15 11:31
 
- בג"צ הוא מוסד חשוב
היהודי הניצחי  |  13/08/15 15:46
 
- אתה כותב יפה, אבל לא יודע לקרא
אהוד פרלסמן  |  13/08/15 17:05
 
- משפט קצב אינו קשור למסתננים
היהודי הנצחי  |  14/08/15 15:16
 
- במקום מאות עמודים קרא 30 שורות
אהוד פרלסמן  |  15/08/15 00:28
 
- לפרק את בג"צ במתכונתו הנוכחית
היהודי הניצחי  |  17/08/15 00:07
 
- טוב שהבנת, ותוכל להבין עוד.
אהוד פרלסמן  |  17/08/15 15:13
2
אלופת האלופות
מושלם אריה  |  13/08/15 13:59
3
יש רבון למדינה וזה העם ולא אחר
יוסי מהמרכז  |  13/08/15 14:12
4
אפשר להתמודד עמם, צריך ידע
אהרון שחר  |  13/08/15 14:25
 
- אהרון , כמו תמיד ניתוח מצוין!
קורא ותיק מהדרום  |  13/08/15 14:56
 
- תודה
אהרון שחר  |  13/08/15 15:16
5
גב' שניאורסון קלעת כל כך !
אלי אלקנה  |  13/08/15 20:09
6
כתבה חזקה ונכונה לחלוטין
שוש אידסיס  |  14/08/15 07:07
7
אם השופטים וגרורותיהם מר"צ
צפנת פענח,  |  14/08/15 11:20
8
מציע לבדוק את ההכשרות באמריקה
יצחק ברטונוב  |  16/08/15 13:45
9
הסוד השמור במדינה איך
מ.בן ארי  |  16/08/15 14:28
10
אין לך מושג במושגים שכתבת
קראתי למחצה  |  16/08/15 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
צה"ל העניש חיילים שהעזו להתלונן בפייסבוק על החום הכבד ממנו סבלו. מעניין אם היו נענשים במקרה שהיו מעלים לרשת שבחים למפקדיהם
עו"ד אהרן גרבר
חוות הדעת של המשנות ליועץ המשפטי בנוגע למימון תיאטראות התומכים בטרור, מנוגדת גם לחוק, גם להיגיון וגם לעמדת היועץ עצמו
ראובן לייב
עם סיום כהונתו של יהודה וינשטיין כיועץ המשפטי לממשלה ב-1 בינואר הקרוב - נשואות כבר עתה העיניים למינויה האפשרי של נציבת הביקורת של הפרקליטות והשופטת בדימוס, הילה גרסטל, לתפקיד רב הכוח הזה
הראלה ישי
על כל אחד ואחד מוטלת החובה להיחלץ לעזרתו של מי שלא שפר עליו מזלו ומצבו הכלכלי בכי רע, ויש לחשוב מה הוא באמת צריך וזקוק לו
רפאל בוכניק
למתבונן מן הצד נראה כי קמפיין האידיאליזציה של הסכם הגרעין מבית היוצר של הנשיא אובמה כמעט עובר את גבולות הטעם הטוב מעצם "חזון אחרית הימים" שהוא מנסה להנחיל בתודעה. גם הדרך הכמו-אלגנטית שבה נוקטים ראשי הממשל בהנמקת ההתגמשות במיקוח מול אירן נראית פתטית במקרה הטוב, כאילו המחיר שמשלמת אירן הוא חסר תקדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il