X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יו"ר הרש"פ מתכנן להחליף את הנהגת אש"ף ואת הנהגת תנועת פתח לפני שיפרוש מתפקידו. המהלך נועד לחזק את אש"ף מול חמאס ולחסל חשבון עם מתנגדיו הפוליטיים של אבו מאזן
▪  ▪  ▪
מחמוד עבאס [צילום: עיסאם רימאווי/AP]

מצבו הפוליטי של יו"ר הרשות הפלשתינית בכי רע. הוא אומנם עבר גם את גיל השמונים ומחפש יורש אולם ייתכן כי מוקדם מדי להתחיל ולהספיד אותו למרות מצבו. נראה כי מחמוד עבאס מנסה לעצב מחדש את המצב במוסדות אש"ף ובתנועת הפתח באופן שישרת את האינטרסים שלו לפני שיירד מהבמה הפוליטית.
עבאס, המכהן גם כראש אש"ף, מתכוון לכנס בחודש הבא ברמאללה את המועצה הלאומית של אש"ף (מל"פ), שהיא למעשה הפרלמנט של הארגון שחבריו נמצאים בשטחים ובפזורה הפלשתינית. המל"פ התכנס בפעם האחרונה ברצועת עזה ב-1996 וחברים רבים בו כמעט שאינם פעילים מבחינה פוליטית בגלל גילם המתקדם.
המל"פ מונה 719 חברים המתחלקים כלהלן:
תנועת פתח - 49 חברים;
החזית העממית לשחרור פלשתין (חז"ע) - 27 חברים;
החזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין (חז"ד) - 17 חברים;
חזית המאבק העממי - 13 חברים;
מפלגת "פדא" - 12 חברים;
חזית השחרור הערבית (חש"ע) - 12 חברים;
ארגון "אל-צאעקה" - 12 חברים;
מפלגת העם - 9 חברים;
החזית העממית - המפקדה כללית - 7 חברים;
החזית הערבית הפלשתינית - 6 חברים;
הג'יהאד האיסלאמי - "בית אלמקדס" - 5 חברים.
שאר החברים במל"פ הם נציגים של איגודים שונים ונציגים עצמאים.
מקורביו של אבו מאזן טוענים כי הכינוס הצפוי של המל"פ נועד להזרים דם חדש לאש"ף, אולם נראה כי באמצעות המהלך הזה מנסה עבאס לחזק את אש"ף מול תנועת חמאס שמתחילה להתאושש מתוצאות מבצע צוק איתן. היא התפייסה באחרונה עם סעודיה. ראש הלשכה המדינית ח'אלד משעל הוזמן לביקור במוסקבה והתנועה מנסה כעת להוביל מהלך של הסכם רגיעה ארוך טווח מול ישראל, בתיווך בינלאומי, ללא השתתפות הרש"פ במגעים, כדי להביא להסרת המצור, להקמת נמל ימי ולביסוס שליטתה ברצועת עזה.
כמו-כן, המהלך הצפוי מעניק לראש הרשות הזדמנות להיפטר מיריביו הפוליטיים באש"ף, כמו יאסר עבד רבו, שכן צפוי שבכינוס המל"פ הקרוב יוחלפו כשני שלישים מחבריו וייבחר ועד פועל חדש לאש"ף.
העיתון "ראי אליום" דיווח ב-15 באוגוסט כי פארוק אלקאדומי המתגורר בתוניס וד"ר זכאריה אלאע'א מרצועת עזה יורחקו מחברות בועד הפועל החדש של אש"ף וכי שלושה בכירים מתנועת פתח מבקשים לשדרג את מעמדם ולהפוך לחברים בוועד הפועל החדש - ג'בריל רג'וב, טייב עבד אלרחים ועזאם אלאחמד.
לקראת הכינוס, הקים עבאס ועדה שתכין את מתווה הכינוס שחברים בה מקורבו ד"ר סאאב עריקאת, שמונה לאחרונה לתפקיד מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, אחמד מג'דלאני חבר הוועד הפועל של אש"ף ועזאם אלאחמד, חבר הוועדה המרכזית של תנועת פתח.
אחמד מג'דלאני אמר ב-14 באוגוסט לעיתון "אל-חיאת" כי כינוס המל"פ נדחה זמן רב בהמתנה להשגת פיוס לאומי עם תנועת חמאס והרצון לשלב במל"פ נציגים של תנועת חמאס ושל ארגון הג'יהאד האיסלאמי, "אולם נראה כי הפיוס תקוע ויש הכרח לדון באתגרים המדיניים ולבחור מחדש את נציגי הפלגים והאיגודים (המקצועיים) כדי להזרים דם חדש במוסד הנחשב לגוף המחוקק הגדול ביותר. הדלת תישאר פתוחה (להצטרפות) נציגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי במקרה של הסכם פיוס", הוסיף מג'דלאני.
הוא הוסיף כי כל נציגי הפלגים והכוחות הפוליטיים יוזמנו לכינוס כדי לבחור את נציגיהם למל"פ וכי צפוי, שיוחלפו יותר משני שלישים של החברים מפאת גילם.
מהלך נוסף שיוזם אבו מאזן הוא כינוס הוועידה השביעית של תנועת הפתח ב-29 בנובמבר שתתכנס אף היא ברמאללה. הכינוס אמור לדון במצע המדיני של התנועה ולבחור את המוסדות החדשים של מפלגת השלטון הפלשתינית כמו הרכב חדש לוועדה המרכזית של התנועה (הפוליטבירו) והרכב חדש למועצה המהפכנית שלה.
שני המהלכים האלה של עבאס, אם יושלמו, יאפשרו לו לקבוע את פניה של ההנהגה הפלשתינית החדשה, לשלב את מקורביו בתפקידי מפתח ולחזק את מעמדו הפוליטי. הוא מאותת למתנגדיו ולמבקריו כי עדיין לא אמר את המילה האחרונה וכי באמתחתו יש עדיין הפתעות נוספות.

תאריך:  17/08/2015   |   עודכן:  17/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
חאלד אבו-טועמה
ערבי הרוצח או מענה ערבי אינו אייטם הראוי לפרסום בעיתונים המרכזיים בארצות-הברית, קנדה או בריטניה. אבל כשפלשתיני ביהודה ושומרון מתלונן נגד הרשויות הישראליות או נגד מתיישבים יהודיים, עיתונאים מערביים רבים אצים לזירה כדי לסקר את התפתחות "חשובה" זו
מרדכי קידר
על כל פתרון לבעיית המיעוטים של עירק להתבסס על ההכרה שמדינת עירק כיום אינה מסוגלת להגן על שטחה ועל תושביה, רבע ממנה נכבש בידי "מדינת האיסלאם", ועוד חמישית ממנה הוא חבל כורדי אוטונומי במידה רבה שאינו סר למשמעתה
מנשה שאול
אם חיזבאללה חפר מנהרות בדרום ביירות בשטח הררי-סלעי, אולי יש מנהרות גם בגבול לבנון-ישראל?
יובל ברנדשטטר
שוודיה הפכה למקום מקלט לאחים הלוחמים המחדשים את כוחותיהם לקראת הסיבוב הבא, אומר בבוז אבו-איברהים, שוודי שהתאסלם ומתכונן לסיבוב הבא בשירות למען אללה במדינת האיסלאם
יוני בן-מנחם
ארדואן פועל למניעת הקמת מדינה כורדית בצפון סוריה על הגבול עם טורקיה    הכורדים בסוריה טוענים כי הנשיא אובמה מכר אותם בתמורה להסכמה טורקית להילחם בדאעש
רשימות נוספות
בכירים בפתח רוצים סגן ליו"ר הרש"פ  /  יוני בן-מנחם
חמאס שבה וקוראת תיגר על עבאס  /  יוני בן-מנחם
מדוע טורקיה שינתה דעתה  /  יוני בן-מנחם
ארה"ב ומצרים: חזרה לברית האסטרטגית?  /  ד"ר יהודה בלנגה
כן ברא השטן  /  מנשה שאול
האחים המוסלמים בעד הסכם הגרעין  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il