X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ראוי הוא הדבר, מתחייב ומתבקש, כי במאה ה-21, לא תחול מידה של איפה ואיפה, בקשר לזכאות של אוכלוסיות מוחלשות לייצוג משפטי, כולל וגורף, בכלל העניינים האזרחיים, אם הם עומדים בתנאי הסף הנדרשים, כפי שהדבר קיים, נעשה ומתבקש בייצוג המשפטי, המוענק באופן כולל וגורף בכלל העניינים הפליליים
▪  ▪  ▪
להרחיב הסיוע המשפטי לכלל הנזקקים העומדים בתנאים [צילום: איתמר לוין]

דווקא בימים אלה, שעה שממשלת ישראל העבירה את תקציב המדינה, באמצעות חוק ההסדרים, תוך ניסיון בלתי מכובד להטיל אגרות משפט על כל בקשה ובקשה בתחומי המשפט האזרחי, בבקשות המוגשות לבתי-משפט השלום והמחוזי, ברחבי הארץ, מן הראוי לתת הדעת על הרחבת תחומי הסיוע המשפטי, לכלל האוכלוסיות המוחלשות, באופן שסיוע משפטי זה יחול, על כל ענף וענף מענפי המשפט האזרחי, תחת שיסויג הוא למספר מצומצם ומסויג של תחומים, כפי שנוהגים הדברים, נכון להיום.
משרד המשפטים מסייע בייצוג בפני ערכאות משפטיות, בתחומי המשפט הפלילי באמצעות הסנגוריה הציבורית כאשר סיוע זה ניתן לחשודים, עצורים או נאשמים, ללא כל הבדל בסוג העבירה ובחומרתה. דווקא בתחום המשפט האזרחי מוענק הסיוע המשפטי, בתחומים דווקניים ופרטניים. לא רק שמי שפונה לעזרתו של האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים נאלץ להוכיח, כי הוא זכאי לקבל סיוע זה, בהתאם למבחן הזכאות הכלכלית, הרי שגם אם זכאי שכזה יעמוד במבחן הזכאות הכלכלית, לא בהכרח יינתן לו סיוע משפטי בתחום אזרחי, שאינו בתחום הסיוע המשפטי האזרחי המוענק כיום בידי האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים.
כיום, ניתן סיוע משפטי בנושאי תעסוקה, אלימות במשפחה, הוצאה לפועל, פשיטת רגל, ענייני משפחה ומעמד אישי, דיור ומגורים, ביטוח לאומי, ניצולי שואה, נפגעי עבירות המתה, נושאי צרכנות וכן ייצוג בוועדות אשפוז כפוי וייצוג משפטי לקטינים. במקביל, מוענק סיוע משפטי גם בתביעות לפי חוק השבות, לפי חוק האזרחות, לפי חוק מרשם האוכלוסין וכן בעניינים כספיים, כולל נזיקין וגביית מזונות בחו"ל. בנוסף, ניתן סיוע משפטי בייצוג נפגעי עבירת סחר בבני אדם בהליכים אזרחיים וכן ייצוג קטינים זרים, בפני בית-דין לביקורת משמורת של שוהים שלא כדין.
בעוד שמבחן הזכאות הכלכלית, הינו מבחן של שקיפות רבתי, שנחלק לשני מבחני משנה שהינו המבחן הראשון - מבחן הכנסה לפיו זכאים לסיוע שכזה יחיד וגם/או משפחה שבה עד 3 נפשות שגובה הכנסתם (ברוטו) הוא עד 67% מהשכר המוצע במשק, לכל נפש נוספת (מעל לשלוש) יש תוספת של 6%; בענייני מעמד אישי אין נבדקת הכנסת בן/בת הזוג ובמקרה של מבקש סיוע משפטי, המשלם מזונות, אין מנכים מחישוב ההכנסה דמי המזונות, אותם הוא משלם. אם יוכיח הוא כי הוא משלם מזונות, יוכל הוא להחשיב את מקבלי המזונות, כנפשות נוספות לצורך חישוב הזכאות לסיוע.
וכן המבחן השני - מבחן הרכוש שלפיו בודקים שווי הרכוש הניתן למימוש (חסכונות רכב ועוד) וגם/או הרכוש המאפשר לקבל הלוואה של מבקש הסיוע שאינו עולה על-פי שלושה מהשכר הממוצע במשק, כאשר מבחן זה אינו חל על דירת מגורים וגם/או על רכוש בן/בת הזוג, הרי הקביעה וההחלטה באיזה נושאים יינתן סיוע משפטי חינם מהאגף לסיוע משפטי ובאיזה נושאים לא יינתן סיוע משפטי חינם, מאגף זה, בנושאים אזרחיים, אינו שקוף ולא ניתן לבחון אותו, שכן הנימוקים לכך, לא פורסמו ברבים, עד כה.
מן הראוי להדגיש ולציין, כי קיים פטור ממבחן הזכאות הכלכלית במקרים של סיוע, בענייני הביטוח הלאומי; ייצוג מאושפזים בכפייה; ייצוג למשפחות נפגעי עבירות המתה; סיוע משפטי לניצולי שואה וייצוג נפגעי עבירת סחר, בבני אדם, בהליכים אזרחיים.
קיימים גם חריגים במבחן הזכאות הכללית, כאשר בענייני משפחה, תילקח בחשבון רק הכנסת המבקש עצמו ולא תילקח בחשבון הכנסת בני משפחתו המתגוררים עמו וכן בתביעות של קטינים, יילקחו בחשבון, אך ורק הכנסות הקטינים עצמם (ככל שהן קיימות) ולא יילקחו בחשבון הכנסותיו של ההורה, התובע בשמם של קטינים אלה.
בכל הכבוד הראוי, ראוי הוא הדבר, מתחייב ומתבקש, כי במאה ה-21, לא תחול מידה של איפה ואיפה, בקשר לזכאות של אוכלוסיות מוחלשות לייצוג משפטי, כולל וגורף, בכלל העניינים האזרחיים, אם הם עומדים בתנאי הסף הנדרשים, כפי שהדבר קיים, נעשה ומתבקש בייצוג המשפטי, המוענק באופן כולל וגורף בכלל העניינים הפליליים.
מן הראוי גם, כי האגף לסיוע משפטי, המעניק סיוע משפטי חינם, במשרד המשפטים, המבצע עבודת קודש ועוזר לדלים ואוכלוסיות מוחלשות, שבמקרים רבים אחרים לא היו מצליחים לשטוח עתירותיהם ותעצומותיהם, בעניינים אזרחיים בפני שופטים ובתי-משפט, יפתח שעריו לרווחה ויעניק סיוע משפטי, חינם אין כסף, לכלל הנזקקים לשירותיו, כל עוד הם עומדים, בתנאי הסף.
לא מן הנמנע, כי אם יבוא מבקש סיוע שכזה ויטען להפליה בינו לבין פלוני, שזכה לקבל סיוע, חינם אין כסף, מהאגף לסיוע משפטי והנימוק היחיד העומד לו לרועץ, הינו - אי-הענקת סיוע בתחום זה, בידי האגף לסיוע משפטי, כעניין של מדיניות, הרי אם מדובר בעתירה לבג"ץ ואם מדובר בעתירה לבית משפט לעניינים מנהליים, ישונה מצב דברים, בלתי ראוי ובלתי נכון זה ויפתחו השערים, גם לדל ועני זה, שמחמת סיווג בלתי ראוי ובלתי נכון, בכל הכבוד הראוי, מושבות פניותיו לייעוץ משפטי, חינם אין כסף, בידי האגף לסיוע משפטי, במשרד המשפטים, על כל המשתמע והכרוך בכך.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  19/08/2015   |   עודכן:  19/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יורחב הסיוע המשפטי לכל תחומי המשפט האזרחי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
הגיע הזמן למנוע בכל הכבוד הראוי ניגוד עניינים מובנה, שבו בית משפט העליון וגם/או שבו שופטים דנים, בערכאות שיפוטיות, שבהם מכהנים הם וגם חבריהם, בעניינים הנוגעים להם וגם/או לחבריהם
חיים שטנגר
התנועה המסורתית, בה עוסקים אנו ברשימתנו זו, הגם שאין לה עדיין מנגנונים ומוסדות משל עצמה, מתחילה, אט אט, לצמוח מקרב שומרי המצוות והמסורתיים, שנמאס להם מתהליך ההקצנה העובר על היהדות החרדית ועל החרד"לים, שבעבר גילו פתיחות לעולם החילוני ולא ראו שירת נשים, בבחינת איסור, מחמת "קול באשה ערווה"
חיים שטנגר
ניתן לנקוט בדרך של הגשת כתבי תביעה אזרחיים, פרטניים וכלליים, נגד ראשי ארגון החרם והארגון עצמו, בגין גרימת נזקים כלכליים לישראל; ניתן לעשות שימוש בחוקים הקיימים בארה"ב ובאירופה, בספרי החוקים המקומיים נגד עידוד האנטישמיות. האפשרויות הן רבות וזמינות
אריה אבנרי
באחרונה הוזכרו כמה שמות של מועמדים אפשריים להחלפת יהודה וינשטיין שיובאו לדיון בקרוב בפני ועדת איתור שבראשה עומד נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט העליון בדימוס אשר גרוניס. זה הזמן לבחון את המועמדים המובילים שפעילותם משולבת ומקרינה זה על זה על זו ולהפך ולחלק להם ציונים
איציק וולף
גרסאותיו של היועץ המשפטי לממשלה המלבינות את חטאיו ואת ניגודי העניינים שלו בדרך פלאית כמעט אינן עומדות בפני השכל הישר    הטענות האוטומטיות שפרסום כרזות של אנשי ציבור במדי נאצים הוא הסתה מתעלמות ממהות העבירה כפי שהיא מופיעה בחוק העונשין    הצהרות פופוליסטיות של חברי כנסת, שאמורים להבין דבר אחד או שניים בחוקים ובחקיקה, צריכות לעורר דאגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il