X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלטונות כווית לכדו רשת טרור הקשורה לארגון חיזבאללה ולאירן. ממשל אובמה מתעלם מפעילות הטרור של אירן כדי להעביר בכל מחיר את הסכם הגרעין בקונגרס
▪  ▪  ▪
כווית. נלכדה רשת טרור שיעית [צילום: AP]
מדיניות השקר האירנית
לכידת רשת הטרור השיעית הקשורה לחזיבאללה ואירן שפעלה בכווית משקפת את מדיניות השקר והרמייה של אירן, רק לפני כשבועיים ביקר בכווית שר החוץ האירני ג'וואד ט'ריף ולאחר פגישה עם שליט כווית קרא, במסיבת עיתונאים שכינס, למדינות המפרץ "לשלב זרועות עם טהרן כדי להילחם נגד גורמים קיצונים הפועלים במזרח התיכון ובהם ארגון דאעש".

היחסים בין כווית לאירן נראו עד לא מזמן כיחסים טובים למדי, שליט כווית, הנסיך צבאח אלאחמד אלג'אבר, ביקר לפני כחודשיים בטהרן והצהיר כי המנהיג הרוחני העליון של אירן, עלי ח'מינאי, "איננו רק המדריך (הדתי) הכללי של המהפכה האירנית אלא של האזור כולו".
גם היחסים של כווית עם ארגון חיזבאללה, הזרוע הארוכה של אירן, נחשבו עד לאחרונה כיחסים סבירים, בעקבות הפיגוע הגדול של דאעש במסגד השיעי בכווית ב-26 ביוני, שבו נהרגו 27 בני אדם ועוד מאות נפצעו, יצא מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה מגדרו כדי לשבח באופן פומבי ולתמוך בשליט כווית ובעם הכוויתי "על האופן שבו תפקדו וטיפלו בפיגוע".
ממשלת כווית הגיבה בסיפוק על דברי נסראללה ולרגע נדמה היה שהכוויתים שכחו את נסיון הנפל של ארגון חיזבאללה לחסל בשנת 1985 באמצעות מכונית תופת, את שליט כווית, דאז, השיח' ג'אבר אלאחמד אלצבאח ואת חטיפת המטוס הכוויתיב-1988 בידי רב המחבלים עימאד מורנייה על-רקע האשמות אירן כי כווית תמכה בעירק במהלך מלחמת אירן-עירק והדרישה לשחרר פעילי חיזבאללה שנעצרו בכווית לאחר שעשו פיגועים במתקנים במדינה ב-1983.
אולם, בשטח הדברים נראים אחרת, ב-16 באוגוסט התכנסה ממשלת כווית לישיבת חרום לדון בהתפתחויות האחרונות הקשורות לחשיפת רשת טרור הקשורה לחיזבאללה ואירן, זאת לאחר שמשרד הפנים הכוויתי הודיע ב-13 באוגוסט כי "גורמי הביטחון לכדו שלושה חברי חוליית טרור והחרימו מצבור ענק של נשק תחמושת וחומרי נפץ".
התובע הכללי של כווית, צ'ראר אל עסעווסי, פרסם הנחיה המטילה איפול תקשורתי על פרסום כל פרט על לכידת רשת הטרור של אזרחים כוויתים שנעצרו וברשותם כמויות גדולות של נשק, תחמושת וחומרי חבלה הקשורים לארגון חיזבאללה.
הוא הודיע כי "הדיבורים על הנושא מזיקים לאינטרס הכללי ולחקירה המתנהלת ופוגעים באחדות הלאומית והאינטרסים הלאומיים של המדינה".
האיפול התקשורתי של כווית לא עזר, ברשתות החברתיות של כווית החל גל הדלפות על רשת הטרור השיעית שנלכדה, סופר שם כי חלק מחברי הרשת נמלטו מכווית וכי החקירה תביא ללכידת חוליות נוספות, עד כה נעצרו שמונה חשודים וגורמי הביטחון מחפשים אחר שישה חשודים נוספים בעלי אזרחות אירנית, לבנונית וסורית. כמו-כן דווח ברשתות החברתיות כי פוליטיקאים כוויתים, חברי פרלמנט ואומנים ממוצא שיעי קשורים לרשת הטרור וכי חבר פרלמנט שיעי הסתיר נשק בביתו.
העיתון "א-שרק אלאווסט" דיווח ב-16 באוגוסט כי חלק מחברי רשת הטרור התאמנו בירי פצצות RPG במחנות של "משמרות המהפכה" באירן וציטט את העיתונות הכוויתית שדיווחה כי כווית לכדה בשבוע שעבר משלוח גדול של נשק שהוברח לשטחה מאירן.
לכידת רשת הטרור השיעית הקשורה לחזיבאללה ואירן שפעלה בכווית משקפת את מדיניות השקר והרמייה של אירן, רק לפני כשבועיים ביקר בכווית שר החוץ האירני ג'וואד ט'ריף ולאחר פגישה עם שליט כווית קרא, במסיבת עיתונאים שכינס, למדינות המפרץ "לשלב זרועות עם טהרן כדי להילחם נגד גורמים קיצונים הפועלים במזרח התיכון ובהם ארגון דאעש".
אירן מנסה לנצל את הפחד של מדינות המפרץ מפני הטרור של ארגון דאעש אולם בפועל היא זו שחותרת, באמצעות פעולות טרור, תחת האושיות של מדינות המפרץ, לפני כחודש הודיעה בחריין כי הצליחה לסכל הברחת נשק מאירן לשטחה ובמחאה הורתה לשגרירה בטהרן לשוב לארצו להתייעצויות.
כווית, שאוכלוסייתה מורכבת מ-60 אחוזים סונים ו-40 אחוזים שיעים חוששת מגל טרור של דאעש ושל אירן שינסה, כל אחד מהאינטרסים שלו,לעורר את ה"שד העדתי" וליצור אנדרלמוסיה במדינה על-רקע המאבקים בין הסונה לשיעה בעולם הערבי זאת, כדי לערער את היציבות.
החשש מאירן בקרב מדינות המפרץ, מלבד סעודיה, גבר לאחר חתימתה על הסכם הגרעין מכיוון שהן חשות שארצות הברית בגדה בהן והיא מגבה כעת את אירן, הן מעדיפות לשחק את המשחק הצבוע של אירן של "הידברות ושכנות טובה", סעודיה, לעומתן, איננה חוששת להתעמת בגלוי עם אירן, המלך הסעודי סלמאן בן עבד אלעזיז נוקט מדיניות תקיפה נגד מעורבות אירן בסוריה ובתימן ומנסה לחשוף בפומבי את מגמות ההתפשטות של אירן במזרח התיכון.
ההתפתחויות האלה ידועות היטב לממשל אובמה, אולם, למרבה הצער, הוא מעדיף לטמון את ראשו בחול ולהתעלם מהמעורבות של אירן בטרור ולהעביר בכל מחיר את הסכם הגרעין בקונגרס.
אפשר להניח בסבירות גבוהה כי ברגע שיאושר הסכם הגרעין בקונגרס תרגיש אירן בביטחון גדול יותר נוכח הרפיסות האמריקנית ותגביר את פעולות הטרור שלה בקרב מדינות המפרץ.

תאריך:  20/08/2015   |   עודכן:  20/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן חותרת נגד השלטון בכווית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מזכיר כיבוש כווית ע"י סדאם חוס
ראיס-פוטין-טיל400  |  23/08/15 13:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מתכנן להחליף את הנהגת אש"ף ואת הנהגת תנועת פתח לפני שיפרוש מתפקידו. המהלך נועד לחזק את אש"ף מול חמאס ולחסל חשבון עם מתנגדיו הפוליטיים של אבו מאזן
חאלד אבו-טועמה
ערבי הרוצח או מענה ערבי אינו אייטם הראוי לפרסום בעיתונים המרכזיים בארצות-הברית, קנדה או בריטניה. אבל כשפלשתיני ביהודה ושומרון מתלונן נגד הרשויות הישראליות או נגד מתיישבים יהודיים, עיתונאים מערביים רבים אצים לזירה כדי לסקר את התפתחות "חשובה" זו
מרדכי קידר
על כל פתרון לבעיית המיעוטים של עירק להתבסס על ההכרה שמדינת עירק כיום אינה מסוגלת להגן על שטחה ועל תושביה, רבע ממנה נכבש בידי "מדינת האיסלאם", ועוד חמישית ממנה הוא חבל כורדי אוטונומי במידה רבה שאינו סר למשמעתה
מנשה שאול
אם חיזבאללה חפר מנהרות בדרום ביירות בשטח הררי-סלעי, אולי יש מנהרות גם בגבול לבנון-ישראל?
יובל ברנדשטטר
שוודיה הפכה למקום מקלט לאחים הלוחמים המחדשים את כוחותיהם לקראת הסיבוב הבא, אומר בבוז אבו-איברהים, שוודי שהתאסלם ומתכונן לסיבוב הבא בשירות למען אללה במדינת האיסלאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il