X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דומה, כי לא ניתן יהיה לחסום גל צפוי של תביעות נזיקין בעילה של נזקים נפשיים, שכן עקרונות דיני ההתיישנות אינם חלים, בענייננו אנו, שעה שמדובר במי שהיו קטינים, בעת שאירעו המעשים וגם בעת שנתרחשו המחדלים
▪  ▪  ▪
הטראומה עברה הגנים [צילום: AP]

76 שנה לאחר פתיחת מלחמת העולם השנייה, בשנת 1939 ו-70 שנה לאחר סיומה של מלחמה זו, בשנת 1945, צפויה גרמניה להתמודד על גל תביעות כספיות עצום שיוגש נגדה בידי ילדיהם של מה שקרוי בעגה הפסיכולוגית "הדור השני לשואה" ואולי אף מקרב מי המוגדים כ"דור שלישי לשואה". מחקר שהתפרסם לאחרונה בארה"ב העלה, כי ילדיהם של יוצאי מחנות הריכוז וההשמדה ושאר מי שהיו תחת הכיבוש הנאצי וסבלו ממשברים נפשיים, מחמת כך, הורישו באמצעות הגנים האישיים של הטראומות הנפשיות שלהם לידיהם ולדורות ההמשך שלהם.
המחקר לא רק שלא שלל קשר ישיר לבין אירועים נפשיים קשים דומים, אחרים וגם/או המסתברים והנובעים, כתוצאה מאותן חוויות נפשיות קשות ואירועים נפשיים כבדים ומטלטלים, שמהם סובלים עדיין שנים רבות לאחר מכן בניהם ובני בניהם של אותם ניצולים. מחקר זה קבע כעובדה מוגמרת ומסתברת כי אותן חוויות נפשיות קשות ואירועים נפשיים כבדים ומטלטלים, מהם סובלים בני הדור השני ובני הדור השלישי לשואה, מקורן בקשר ישיר והדוק בין חוויות נפשיות קשות ואירועים נפשיים כבדים ומטלטלים, מהם סבלו, ועדיין סובלים מהם - ניצולי השואה.
בשלב זה לא נבדק עדיין היקפה של תופעה זו והשפעה בקרב מה שקרוי בני "הדור השני", כמו-גם "בני הדור השלישי" לניצולי השואה, כמו-גם מה הוא מספרם המדויק של מי הלוקים במחלות נפשיות שעברו אליהם תורשתית מהוריהם, ניצולי השואה. עם זאת, יש לשער כי אין מדובר בתופעה מינורית, אלא מדובר בתופעה היכולה להקיף ולכלול, בחובה ובגדרה, מיליוני בני ובני בנים, הנמנים על קבוצת בני "הדור השני", כמו-גם קבוצת בני "הדור השלישי".
בהסכמי הפיצויים שחתמו ממשלות ישראל השונים וארגונים יהודיים מייצגים עם שלטונות גרמניה, בקשר לפיצוי ניצולי השואה, לא ניתנה הדעת על פיצוי ישיר של קבוצת בני "הדור השני, כמו-גם על פיצוי בני "הדור השלישי", מן הסיבה הפשוטה שאיש לא העלה שאלה זו לסדר היום הציבורי וכנגזרת מכך לא פוצו בני הדור השני והשלישי, בידי ממשלת גרמניה בגין נזקים טראומטיים נפשיים שנגרמו להם, מחמת היותם בני של ניצולי שואה שהעבירו להם "בירושה" מכלול מחלותיהם הנפשיות ושאר ענייני ובעיות נפש, הסובבות סביב היות ההורים ניצולי שואה, שמילטו עצמם מגיא ההריגה, בשיניהם ממש - דבר שיצר מועקות נפשיות, לאורך שנים ותוצאתן - העברת מועקות נפשיות אלה, "בירושה" לדורות ההמשך. איש לא חשב אותם ימים כי יש לפצות זאטוטים, בני הדור השני ולאחריהם, גם בני הדור השלישי, שכן לפי האסכולה שרוחה אז, "הם היו קטנים מדי, מדי לסבול, שכן בקושי הבינו הם המתרחש סביבם".
דומה, כי לא ניתן יהיה לחסום גל צפוי של תביעות נזיקין אלה, בעילה של נזקים נפשיים, שכן עקרונות דיני ההתיישנות אינם חלים, בענייננו אנו, שעה שמדובר במי שהיו קטינים, בעת שאירעו המעשים וגם/או בעת שנתרחשו המחדלים, נשוא תביעות צפויות אלה או, לחלופין, מדובר בעובדות שלא היו עד כה, בידיעתם של ניזוקים פוטנציאליים אלה ומשכך הם פני הדברים, הרי טרם החל מרוץ ההתיישנות, בעניינם הם.
ימם יגידו מה יהיה שיעורו של גל תביעות עצום זה, הצפוי להיות מוגש, בשנה הקרובה וגם/או בשנים הקרובות נגד ממשלת גרמניה, בידי בני "הדור השני" וגם/או בידי בני "הדור השלישי", בגין נזקיים טראומטיים כבדים מהם סבלו וחלקם ממשיכים עדיין לסבול, יום יום ושעה שעה מחמת ובשל היותם בני דור ההמשך לניצולי השואה, שהעבירו אליהם תסמונות של מחלות נפש, בדרך של תורשה גרידא, כמו-גם בדרכים אחרות.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  23/08/2015   |   עודכן:  23/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צפו לגל תביעות מהדור השני ליוצאי השואה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נא להתפכח, לא בימינו
היהודי הניצחי  |  23/08/15 15:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתמר לוין
חיים רובינסון עתר לבג"ץ שוב ושוב בדרישה להגדיל את הקיצבה שהוא מקבל, למרות שהובהר לו שהוא מקבל ממילא את המירבית והוזהר שבעתיד יחויב בהוצאות. כעת ישלם למדינה 2,000 שקל
יוסי ברנע
ביקורת על ספרה של יהודית פויאר - 'מייאוש לתקוה ובחזרה', הוצאת גפן, 2014, 127 עמ'    הספר מתחיל ב"סקופ" בהקשר ליום ציון 60 שנה לחתימת הסכם השילומים עם גרמניה
צבי גיל
יש מחזור מסתורי בחיי אנוש - יש דורות המורגלים בקבלה מסיבית ויש דורות המורגלים בנתינה מסיבית
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי אימץ את מסקנת בית משפט השלום ודחה את תביעתו של אילן שדה בעקבות תגוביות על מאמר חריף בנושא השואה שפרסם באתר
אפרים הלפרין
בעוד מתקיים הויכוח על בטיחותו של המאגר הביומטרי, מסתבר שמדינת ישראל הקימה מאגר של ניצולי שואה, אשר לטענת מפלגת יש עתיד היה זמין לכולי עלמא. אז איפה האבטחה? איפה ההבטחה לאבטחה? חברים, אסור להאמין להם!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il