X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקרבה הרעיונית בין ארגון דאעש לתנועת "האחים המוסלמים" גדולה ומשותפת בנושאים שונים גורמי הביטחון במצרים טוענים כי שיתוף הפעולה ביניהם כולל פעולות טרור נגד משטר א-סיסי וחלוקת תפקידים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ארגון דאעש פרסם ב-20 באוגוסט קריאה לתנועת " האחים המוסלמים" במצרים להצטרף אליו ולהודיע על נאמנותה למנהיג הארגון אבו בכר אלבגדדי.
הקריאה הזו באה במסגרת המדיניות החדשה של מנהיג הארגון אבו בכר אלבגדדי אשר קרא בנובמבר 2014 לכל הארגונים האיסלאמים הקיצונים לשנות את שמותיהם, להצטרף לארגונו ולהישבע לו אמונים. כך, למעשה, הצטרף ארגון "אנצאר בית אלמקדס", הפעיל בצפון סיני והמונה כ-4000 איש, רשמית אל דאעש, הוא שינה את שמו ל "מחוז סיני" (וויליאת סינאא'-בערבית) ונשבע אמונים לאבו בכר אלבגדדי.
תנועת "האחים המוסלמים" היא תנועת האופוזיציה הגדולה ביותר במצרים שיש לה מיליוני תומכים אשר השתתפה בחיים הפוליטיים במצרים ונציג בכיר שלה, מחמד מורסי, אף נבחר לתפקיד הנשיא ושימש בו עד שהודח ביוני 2013 על-ידי הצבא המצרי בהנהגת עבד אלפתאח א-סיסי. התנועה הזו היא גם תנועת האם של ארגון חמאס הפועל בשטחים ואשר הוקם ב1987 על-ידי השיח' אחמד יאסין.
הודעת ארגון דאעש באה זמן קצר לאחר שהודיע על נטילת האחריות על פיצוץ מכונית תופת מול בניין "מנגנון הביטחון הלאומי" השייך למשרד הפנים בצפון קהיר, בפיגוע נפצעו 29 בני אדם, שישה מהם שוטרים.
מנגנון הביטחון הלאומי הינו ארגון מודיעין בולט במצרים האחראי להמלחמה בטרור. מדובר בפיגוע שלישי של פיצוץ מכוניות תופת בלב קהיר, לפני כחודשיים נרצח התובע הכללי המצרי, הישאם ברכאת, בפיצוץ מכונית תופת, חודש לאחר מכן אירע פיצוץ מכונית תופת מול הקונסוליה האיטלקית בקהיר.
לארגון דאעש יש תשתית עניפה בצפון סיני אולם נראה שהצליח גם להקים רשת חבלה מתוחכמת בעיר הבירה קהיר. דאעש הודיע כי הפיגוע בבניין מנגנון הביטחון הלאומי הוא נקמה על הוצאתם להורג של שישה מפעיליו שהורשעו בבית משפט מצרי בפיצוץ של מטעני חבלה ורצח כמה קציני משטרה.
אולם, גורמי ביטחון במצרים מסרו לעיתון המצרי "אליום אל-סאבע" ב-20 באוגוסט כי תנועת "האחים המוסלמים" היא האחראית לפיגוע וכי יש תיאום בינה לבין דאעש באופן שהאחרון לוקח על עצמו את האחריות לפיגועים כדי להפחית את הלחץ על תנועת "האחים המוסלמים" ולשמור על תדמיתה הבינלאומית.
שיתוף הפעולה בין דאעש לתנועת "האחים המוסלמים" החל מאז ההפיכה הצבאית נגד הנשיא מחמד מורסי והדחתו מהשלטון ביוני 2013 והוא מתמקד בפגיעה באנשי צבא ומשטרה מצרים.
משחקי התפקידים בין דאעש לתנועת "האחים המוסלמים" משרתים את האינטרסים של התנועה אשר רוצה לזעזע את היציבות הפנימית במצרים ולזרוע פחד, הרס וחורבן בדיוק כמו דאעש.

מה הרקע בעיתוי הנוכחי?

נראה כי הקריאה באה על-רקע ניסיונו של הארגון לגייס את בני הדור הצעיר במצרים לשורותיו על-רקע המצב הכלכלי והחברתי במצרים בדיוק כפי שהוא עושה בסעודיה.
מייד לאחר הדחתו של הנשיא מורסי מתפקידו לפני שנתיים יצאו צעירים רבים מתנועת "האחים המוסלמים" ממצרים לסוריה כדי להצטרף לשורות הארגון. השלוחה של דאעש במצרים לא הצליחה להרחיב את אחיזתה בצפון סיני, בעיקר באזור שיח זוויד, לחלקים נוספים של מצרים, הנשיא א-סיסי הכניס כוחות צבא רבים לסיני והצליח למנוע את התפשטותה ולבודדה בצפון חצי האי.
עכשיו מבקש דאעש להתרחב לאזורים נוספים במצרים ועל הרקע הזה הוא פונה לתומכי תנועת "האחים המוסלמים" שכאמור היא תנועה חברתית ופוליטית גדולה במצרים.
הקרבה הרעיונית בין תנועת "האחים המוסלמים" לארגון דאעש הינה גדולה, גם התנועה תומכת ברעיון הקמת "הח'ליפות האיסלאמית" ובדרך של ג'יהאד.
בכמה הפגנות של "האחים המוסלמים" במצרים בשנתיים האחרונות הונפו גם דגלי דאעש והושמעו קריאות תמיכה בארגון. השיח' יוסף קרדאווי, ראש האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים, הנחשב לאב הרוחני של תנועת האחים המוסלמים והגולה בקטאר, אמר בינואר 2015 בקלטת שהפיץ כי מנהיג דאעש אבו בכר אלבגדדי משתייך לתנועת "האחים המוסלמים".
לכן, אין להתפלא על הקשר ההדוק בין ארגון דאעש לתנועת "האחים המוסלמים", במיוחד במצרים, שם יש להם אויב חזק ומשותף בדמות נשיא מצרים א-סיסי, הרודף אותם עד חורמה ומוציא להורג את פעיליהם.
העיתונות המצרית הרשמית מרבה לפרסם בחודשים האחרונים ראיונות ופרשנויות של אנשי אקדמיה המתמחים בתנועות האיסלאמיות המסבירים כי תנועת "האחים המוסלמים" היא הכר הרעיוני הפורה שממנו צמחו ארגוני הטרור הקיצוני כמו דאעש, אל-קאעדה, "ג'בהת אלנוצרה", "אנצאר אלשריעה", "אל-תווחיד" ועוד, המגמה היא להבליט את תנועת "האחים המוסלמים" כתנועת טרור ולהצדיק את הוצאתה מחוץ לחוק, נכון שמדובר במסע תעמולה של השלטונות אולם במקרה הזו בהחלט יש בסיס עובדתי מוצק למרבית הטענות של שלטונות מצרים כלפני תנועת "האחים המוסלמים" ובמיוחד לתמיכתה בטרור ובאלימות.

תאריך:  23/08/2015   |   עודכן:  23/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשר בין דאעש לאחים המוסלמים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דעאש והאחים המוסלמים אחד הם ל"ת
שמעון אמסלם  |  23/08/15 23:37
2
סקופ
אהרון שחר  |  24/08/15 00:26
3
הקשר: שניהם מומרצים ע"י ארה"ב
חשדנית  |  26/08/15 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מנשה שאול
הסופר הסעודי מוסעד אלעוציימי: "לא שמענו אף פעם מנהיג ישראלי המאיים לתקוף את אחת ממדינות המפרץ. זאת, אף על-פי שמדינות אלו נטלו 3 פעמים חלק במאמץ המלחמתי נגדה. עלינו לדעת מי מסוכן יותר לקיומנו - אירן או ישראל? עלינו לדעת את האמת ולומר אותה, למרות שזה ירגיז מעטים מבינינו"
יוני בן-מנחם
שלטונות כווית לכדו רשת טרור הקשורה לארגון חיזבאללה ולאירן. ממשל אובמה מתעלם מפעילות הטרור של אירן כדי להעביר בכל מחיר את הסכם הגרעין בקונגרס
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מתכנן להחליף את הנהגת אש"ף ואת הנהגת תנועת פתח לפני שיפרוש מתפקידו. המהלך נועד לחזק את אש"ף מול חמאס ולחסל חשבון עם מתנגדיו הפוליטיים של אבו מאזן
חאלד אבו-טועמה
ערבי הרוצח או מענה ערבי אינו אייטם הראוי לפרסום בעיתונים המרכזיים בארצות-הברית, קנדה או בריטניה. אבל כשפלשתיני ביהודה ושומרון מתלונן נגד הרשויות הישראליות או נגד מתיישבים יהודיים, עיתונאים מערביים רבים אצים לזירה כדי לסקר את התפתחות "חשובה" זו
מרדכי קידר
על כל פתרון לבעיית המיעוטים של עירק להתבסס על ההכרה שמדינת עירק כיום אינה מסוגלת להגן על שטחה ועל תושביה, רבע ממנה נכבש בידי "מדינת האיסלאם", ועוד חמישית ממנה הוא חבל כורדי אוטונומי במידה רבה שאינו סר למשמעתה
רשימות נוספות
בכירים בפתח רוצים סגן ליו"ר הרש"פ  /  יוני בן-מנחם
חמאס שבה וקוראת תיגר על עבאס  /  יוני בן-מנחם
מדוע טורקיה שינתה דעתה  /  יוני בן-מנחם
חרושת מזימות  /  מנשה שאול
והרי החדשות משוודיה  /  יובל ברנדשטטר
טורקיה פועלת להקמת רצועת ביטחון בצפון סוריה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il