X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עצם העלאת זכאותם של הכורדים למדינה היה מוריד קצת לחץ מהנושא הפלשתיני ומעביר את נקודת הכובד לנושא אחר שיאפשר לנו להרים קצת את הראש. אני מניח שניתן למצוא מיעוטים נוספים כמו הכורדים ולהעלות אותם על סדר היום העולמי.
▪  ▪  ▪
תומכי הכורדים בבחירות בטורקיה. העולם ממשיך להיות צבוע [צילום: Emrah Gurel / AP]

מזה כמאה שנה יש לנו סכסוך מתמשך עם הפלשתינים קודם במסגרת המנדט הבריטי עובר לתוכנית החלוקה שבעקבותיה פרצה מלחמת השחרור ולאחריה נקבע הקו הירוק. שהביא אין ספור פעולות עוינות מצד הפלשתינים ובסיומו של יום מלחמת ששת הימים שהעלתה לשיא את החיכוך עם הפלשתינים.
חוסר היכולת להגיע לפתרון הולם משני הצדדים עם הניסוי הבלתי מוצלח של הסכם אוסלו הביא לכך שאנו נמצאים ברחוב ללא מוצא כאשר גם למדינות ערב וגם למעצמות נמאס להתעסק בנושא זה. אנחנו מדברים על מיעוט של כ 2.5 עד 3 מיליון נפש. הדורשים לעצמם זכות הגדרה עצמית.
מאידך יש עם כורדי הפרוס במזרח התיכון הן בטורקיה הן בעירק ובסוריה ובארצות נוספות הוא מונה כ 35 מיליון נפש עד 40 מיליון אולם אף אחד אינו פוצה פה ומצפצף. לכולם ברור שהם מיעוט והמקסימום שהיו מוכנים לתת להם זה אוטונומיה במסגרת עירק. בניגוד לפלשתינים שאין להם כל בסיס כלכלי ואין כל זכות קיום כמדינה, לכורדים יש אוצרות נפט יש להם חיי מסחר ערים ויש להם מסורת צבאית ארוכת טווח.
אלא שגם נסיונם להשתלב בארצות בהן הם פרוסים לדוגמה בטורקיה הם ניתקלים במחסומים רבים. האחד מהם הוא הצבת אחוז החסימה בבחירות על כ-10% דבר שהפריע עד לבחירות האחרונות להכנס לפרלמנט הטורקי. בנוסף לכך ארדואן העריץ ראה שהם זוכים לאהדה, והחליט להפציץ אותם בטענה שזה כנגד דאעש. צחוק הגורלך הוא שמי שנלחם בדעוש במלוא העוצמה הם דוקא הכורדים בעוד ארדואן מדשדש בדעתו עם מי להתעסק, והכורדים הם מטרה נוחה.
ארצות הברית כמו ארצות הברית שוגה הלוך ושגה בבחירת שותפיה. דווקא ארדואן הבוגדני זוכה אצלה להדרת כבוד, והם מאפשרים לו לפגוע בכורדים ללא שום סיבה רק משום שהם בצר להם מפעילים מחתרת להשגת העצמאות המיוחלת. הם לא קיבלו מעמד של משקיף שלא לדבר על חברות באו"ם כמו שקבלו הפלשתינים.
צביעותו של העולם הנאור חוזרת ועולה כל פעם מחדש. האינטרסים המידיים ללא מחשבה ארוכת טווח הם שקובעים את דרכי הפעולה, כמו שקורה עכשיו בנושא האירני. הם רצים לעשות איתה עסקים ומתחננים על ארבע שהאירנים יתנו להם פלח בעוגת הכלכלה שלהם, בעוד שעמים אחרים יכולים להמתין עד בוש.
לא ניתן לשחרר את ישראל מהגישה הצרה שלה בהתייחס לבעיה הכורדית. עצם העלאת הנושא היה מוריד קצת לחץ מהנושא הפלשתיני ומעביר את נקודת הכובד לנושא אחר שיאפשר לנו להרים קצת את הראש. אני מניח שניתן למצוא מיעוטים נוספים כמו הכורדים ולהעלות אותם על סדר היום העולמי.

תאריך:  24/08/2015   |   עודכן:  24/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכורדים גם זכאים למדינה עצמאית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אל תבלבל את הנאורים
אהרון שחר  |  24/08/15 14:12
2
ישראל-הכורדים והעולם הנאור.
חי בלילה  |  24/08/15 17:49
3
כל העולם כולו קשר
אקמול פורטה  |  24/08/15 21:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
הקרבה הרעיונית בין ארגון דאעש לתנועת "האחים המוסלמים" גדולה ומשותפת בנושאים שונים    גורמי הביטחון במצרים טוענים כי שיתוף הפעולה ביניהם כולל פעולות טרור נגד משטר א-סיסי וחלוקת תפקידים
מנשה שאול
הסופר הסעודי מוסעד אלעוציימי: "לא שמענו אף פעם מנהיג ישראלי המאיים לתקוף את אחת ממדינות המפרץ. זאת, אף על-פי שמדינות אלו נטלו 3 פעמים חלק במאמץ המלחמתי נגדה. עלינו לדעת מי מסוכן יותר לקיומנו - אירן או ישראל? עלינו לדעת את האמת ולומר אותה, למרות שזה ירגיז מעטים מבינינו"
יוני בן-מנחם
שלטונות כווית לכדו רשת טרור הקשורה לארגון חיזבאללה ולאירן. ממשל אובמה מתעלם מפעילות הטרור של אירן כדי להעביר בכל מחיר את הסכם הגרעין בקונגרס
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מתכנן להחליף את הנהגת אש"ף ואת הנהגת תנועת פתח לפני שיפרוש מתפקידו. המהלך נועד לחזק את אש"ף מול חמאס ולחסל חשבון עם מתנגדיו הפוליטיים של אבו מאזן
חאלד אבו-טועמה
ערבי הרוצח או מענה ערבי אינו אייטם הראוי לפרסום בעיתונים המרכזיים בארצות-הברית, קנדה או בריטניה. אבל כשפלשתיני ביהודה ושומרון מתלונן נגד הרשויות הישראליות או נגד מתיישבים יהודיים, עיתונאים מערביים רבים אצים לזירה כדי לסקר את התפתחות "חשובה" זו
רשימות נוספות
בכירים בפתח רוצים סגן ליו"ר הרש"פ  /  יוני בן-מנחם
חמאס שבה וקוראת תיגר על עבאס  /  יוני בן-מנחם
מדוע טורקיה שינתה דעתה  /  יוני בן-מנחם
בין הפרת לחידקל  /  מרדכי קידר
חרושת מזימות  /  מנשה שאול
והרי החדשות משוודיה  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il