X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל היא מדינה קטנה, ששטחה קטן משטחה של מדינת ניו ג'רסי בארה"ב ישראל נאבקת מזה למעלה מ-60 שנה על הישרדותה כמדינה יהודית באזור ערבי עם רוב מוסלמי
▪  ▪  ▪
מפקירים את ארצם [צילום: AP]

סוריה זקוקה לתנועת שחרור שתשחרר את העם הסורי משלטון העריצים. הסורים הבורחים מארצם אינם פליטים. הם המשכילים ובעלי האמצעים המשלמים אלפי דולרים למבריחים כדי להימלט במקום להילחם לשינוי. סוריה מאבדת את המעמד הבינוני שלה, את אלה המסוגלים להנהיג את השינוי. בדרך כלל בורחים אלה שיש להם אלפי דולרים לשלם למבריחים. זוהי עילית הבוגדת בבני עמה.
א. אין כל דמיון בין ה"פליטים" הסורים לפליטים היהודים
ההבדל העיקרי שלפליטים היהודים לא הייתה ארץ/מדינה בה הם היו אזרחים שווי זכויות לשאר האזרחים. היהודים היו חסרי מולדת ונחשבו לזרים בכל מקומות מגוריהם גם אם הם חיו שם מאות שנים. בספרד, למשל, חיו יהודים למעלה מ-1,000 שנים וגורשו ללא כל הצדקה, משום שסירבו להתנצר, ולא הורשו לקחת את רכושם. היהודים גורשו גם מכל שאר מדינות אירופה המערבית-מרכזית בין המאה ה-13 למאה ה-16 למרות שחיו שם מאות שנים, ובהעדר מדינה משלהם נדדו מזרחה למזרח אירופה. אבל, גם במזרח אירופה לא שפר גורלם.
היהודים הופלו לרעה, בארצות בהם נחשבו לזרים בכל התחומים בשל מוצאם ודתם. הם נכלאו בגיטאות והוגבלו בכל תחומי החיים. ברוסיה הצארית, למשל, כלאו את היהודים ב"תחום מושב" והטילו עליהם הגבלות מבחינת המגורים, התעסוקה, ההשכלה ובשאר תחומי החיים. הם היו נתינים סוג ד'. הם סבלו מהתנכלויות של התושבים ולא זכו להגנת השלטון. יתר על כן, השלטון עצמו התנכל להם. הם היו קורבן לעלילות דם ולפוגרומים. ברוסיה הצארית השלטון יזם בימי שלטונו של אלכסנדר ה- 3, פוגרומים נגד היהודים. מטרת הפוגרומים הייתה לחסל את "הבעיה היהודית" בסיסמה ש"שליש ירצחו בפוגרומים, שליש יהגרו והשאר ימירו את דתם או יגוועו ברעב. זה היה מצבם של היהודים לאורך ימי הביניים וראשית העת החדשה.
במאה ה-20 נוצרה בעיית הפליטים כתוצאה מהניסיון של גרמניה הנאצית לחסל פיזית את האוכלוסייה היהודית באירופה. 6 מיליון יהודים נרצחו על-ידי הנאצים רק משום שהיו יהודים ורק חלק קטן מהאוכלוסייה היהודית באירופה שרד. עוד לפני שהחלה השמדתם הפיזית של היהודים, סרבו מדינות "נאורות" לקלוט יהודים שהצליחו להימלט מגרמניה בעקבות חוקי נירנברג וליל הבדולח, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בוועידת אווין, ביולי 1938. רק הרפובליקה הדומיניקאנית הסכימה לקוט 100,000 פליטים יהודים.
ב. ה"פליטים" הסורים הם אופורטוניסטים הבוגדים בבני עמם.
ה"פליטים" הסורים אינם חסרי מולדת. הם לא נחשבו לזרים בארצם ולא הופלו לרעה, בשונה משאר האזרחים. הבעיה שלהם איננה העדר מולדת בה הם אזרחים חסרי זכויות, אלא קיומו של משטר דיקטטורי בו האינטרסים של השליט הם הקריטריון לניהול המדינה. אם אינם שבעי רצון מהמשטר, מתנאי החיים תחת דיקטטורה ומשטר מדכא. חובתם האזרחית היא להיאבק למען שינוי המשטר - לא להסתלק כדי לשפר את מצבם האישי. הבורחים לא נרדפו בשל מוצאם או דתם. הם בחלו במשטר הדיכוי ובמקום להיאבק נגדו החליטו לברוח. בדרך כלל בורחים אלה שיש להם אלפי דולרים לשלם למבריחים. זוהי עילית הבוגדת בבני עמה.
הפרופיל ההשכלתי והמעמדי של ה"פליטים" הסורים מוכיח שהם נמנים על השכבות העליונות של האוכלוסייה בארצותיהם. עובדה היא שיש בידם אלפי דולרים לשלם למבריחים מטורקיה כדי שיבריחו אותם לאירופה. המשכילים הם אלה החייבים לתת לבני עמם מנהיגים שיאבקו למען עתיד טוב יותר. הם, על כן, אינם פליטים אלא מהגרי עבודה המחפשים שיפור ברמת חייהם ומפקירים את בני עמם לגורלם.
ג. ישראל הקטנה הנאבקת על הישרדותה אינה מסוגלת לפתור את בעיותיה של סוריה
יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג השווה בין ה"פליטים" הסורים לפליטים היהודים. זוהי השוואה מופרכת. כתוצאה מההצהרה שלו קיימת סכנה שסורים יתנפלו על הגדר בצפון ואם ישראל לא תקלוט אותם היא תותקף על-ידי "כל חסידי אומות העולם".
המצב המדיני
ישראל היא מדינה קטנה, ששטחה קטן משטחה של מדינת ניו ג'רסי בארה"ב. ישראל נאבקת מזה למעלה מ-60 שנה על הישרדותה כמדינה יהודית באזור ערבי עם רוב מוסלמי. ישראל נתונה להסתה מאורגנת מצד מדינות ערביות, מוסלמיות והרשות הפלשתינית, הפועלים להביא לחיסולה באמצעות תעמולה שיקרית. הם פועלים לדמוניזציה ודה- לגיטימציה של ישראל. ישראל עומדת בפני תקופה קשה בתולדותיה כאשר עליה להיאבק במערכת ההסתה המתנהלת נגדה.
המצב הביטחוני
כמו-כן, בשל הקונפליקט הישראלי- פלשתיני נאלצת ישראל להקדיש חלק ניכר מתקציבה לביטחון . הירי הבלתי פוסק של ראקטות וטילים מעזה מאלץ את ישראל להשקיע סכומי כסף גדולים בפיתוח אמצעי הגנה נגד טילים, במיגון הטנקים מפני האמצעים בידי החמאס ובמציאת טכנולוגיות לחשיפת מנהרות. נוסף לכך, ישראל מאויימת מצפון ע"י סוריה, חיזבאללה ואירן הזוממים להשמידה. הצורך להתגונן בפני היכולת הצבאית של אירן ובנות בריתה מחייב את ישראל להוצאות גבוהות על תקציב הביטחון.כתוצאה מכך המדינה מתקשה לטפל בשכבות החלשות.
המצב בשכונות דרום תל אביב ואילת
תושבי השכונות בדרום תל אביב ובאילת מוצפים במסתננים מאפריקה. ישראל צריכה להפנות משאבים לטיפול בתושבי שכונות אלה ואין לה האמצעים הכספיים הדרושים לקליטת אלפי מהגרים סורים נוסף על 45,000 מסתננים המעיקים על תקציביה.
המשמעות הפוליטית של קליטת סורים
הפלשתינים מסרבים להגיע להסדר עם ישראל אשר לא יכלול יישוב הפליטים הפלשתינים בישראל. יישובם בישראל יהפוך את הערבים לרוב במדינת ישראל וכך יוכלו הערבים-הפלשתינים לחסל את מדינת היהודים באמצעים דמוקרטיים.
איזו הצדקה תהיה לישראל לסרב לקבל פליטים פלשתינים אם היא תקלוט פליטים סורים. האם יצחק הרצוג חשב על ההשלכות של הכרזתו?
יש מדינה יהודית אחת קטנה בעולם שנועדה מעצם הקמתה לשמש מקלט לעם נרדף. האנטישמיות בעולם נמצאת בקו עלייה וישראל חייבת לשמור על עצמה כמדינת מקלט לבני העם היהודי בעולם. האם יש הצדקה לערער את הרכבה הדמוגרפי ולחסל את יעודה כעיר מקלט ליהודים?

תאריך:  09/09/2015   |   עודכן:  09/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק הרצוג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פליטים" סורים: מעמד בינוני המפקיר את ארצו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]   
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
אסתר שניאורסון גרי
צחוק הגורל: אותה אירופה שהייתה בית הקברות של העם היהודי, הולכת לקבל במקום 6 מיליון, 60 מיליון ערבים מוסלמים ג'יהאדופשיסטים שיכו באירופה בטרור נוראי שעוד לא נראה כמוהו
מנחם רהט
כל מי שקורא בשם המוסר היהודי לפתוח גבולותינו בפני פליטי מדינות אויב, אינו יודע מהו מוסר יהודי
איתמר לוין
בית המשפט העליון דחה את בקשתם של מסתננים לחשוף את ההסכמים החסויים עם שתי מדינות אפריקניות שהסכימו לקלוט את המוחזקים במתקן חולות
רפי לאופרט
אירופה מתחילה להבין טוב יותר את בעיותיה של ישראל, שלה מיעוט ערבי גדול יחסית ואיום גדול בהסתננות זרים מבחוץ
עמנואל גרטל
ממוצע לידה של 1.3 ילדים לכל זוג במדינות אירופה ובחלק מהן אף נמוך יותר, מוביל לכך שבדור הבא תחיה באירופה, כולל בטורקיה, אוכלוסייה בשיעור של כחצי מהאוכלוסייה הנוכחית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il