X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה שהחל ביידוי אבנים ועבר לבקבוקי תבערה, הגיע אתמול לפיגוע ירי נגד רכב ישראלי ביו"ש מאיר דגן מציע כיצד לחסל את מנהיגי דאעש; האימונים של גדוד קרקל מול איום דאעש מסיני כנראה יישארו ללא מימוש
▪  ▪  ▪
לחסל את הבכירים

הכישלון הפלשתיני

אתמול בבוקר (יום ד', 9.9.15) בוצע ירי לעבר רכב ביהודה ושומרון. נוסעות הרכב לא נפצעו באירוע, אם כי אחת מהן הוגדרה נפגעת חרדה. ניתן להגדיר אירוע זה כעליית מדרגה באירועי הטרור האחרונים ביהודה ושומרון, כאשר מה שהחל בזריקת אבנים ועבר לבקבוקי תבערה, הגיע כעת לירי חי.
המשך פעילות הטרור ביהודה ושומרון מצביע על פעילות לא מספקת של הרשות הפלשתינית לעצירתו. חולשת הרשות מאפשרת ליחידים ולהתארגנויות ביהודה ושומרון להמשיך באין מפריע בפעילות הטרור. הדבר דורש חיזוק שיתוף הפעולה בין צה"ל ומנגנוני הביטחון של הרשות, לצורך עצירת הידרדרות זו. זהו אינטרס של שני הצדדים, מאחר שהמשך פעילות הטרור לא פוגע רק בישראל, אלא מציג את הרשות באור שלילי בעולם ומדגיש את חוסר יכולתה לשלוט באוכלוסייה הפלשתינית.

עורף חשוף

מבקר המדינה פרסם (יום ד', 9.9.15) מקבץ דוחות על אודות מוכנות העורף הישראלי. יוסף שפירא חשף הזנחה מתמשכת של הרשויות בטיפול בעורף האזרחי בשגרה ובלחימה, כאשר הליקוי המרכזי הוא העדר חקיקה בנושא שמביאה לחוסר תיאום. המבקר התייחס בדוח לכשלים שנמצאו במלחמת לבנון השנייה, והשתמש בדוגמה זו כדי לזרז את הטיפול בבעיות העורף.
בנושא זה עולות שתי שאלות. הראשונה: האם בנימין נתניהו ומשה יעלון לא מודעים לבעיות אלו? התשובה היא שהם כנראה מודעים לכך, אבל בראש מעיינם יש נושאים אחרים כמו הטרור מעזה והתחמשות חיזבאללה. השאלה השנייה היא: למה הם מחכים? האם יש צורך במלחמת לבנון שלישית כדי להוציא לפועל את המלצות מבקר המדינה? התקווה היא שלא. יותר מכך, התקווה היא שראש הממשלה ושר הביטחון יתאימו את סדר העדיפויות שלהם לכשלים החמורים שמצא מבקר המדינה. עד כמה יועילו חימושו וחיזוקו של צה"ל, כאשר העורף משותק? הצורך בהתאמת סדר העדיפויות הוא בעל חשיבות עליונה לצורך המשך קיום חיים תקינים במדינה.

לא בטוח

אחד הדוברים בכינוס של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי בהרצליה שהתקיים השבוע, היה השר למודיעין ותחבורה, ישראל כ"ץ. הוא דיבר על הצורך של ישראל באסטרטגיה נגד שלוחותיה של אירן ועל הצורך להיערך נגד האיום של דאעש.
לפני כחודשיים דיבר כ"ץ בכנס מודיעין ויחידות מיוחדות של ישראל דיפנס. באותו זמן עלתה תחושה לא נעימה, כי דבריו נאמרו בצורה רדודה ושטחית. כאשר החל כ"ץ לדבר בכנס הנוכחי, עלתה שוב תחושה זו, שהתמתנה רק לאחר דקות ארוכות. דומה שכ"ץ עדיין לא נכנס בצורה אופטימלית לתפקידו כשר המודיעין. יכולותיו הרטוריות של כ"ץ אינן מן המרשימות, וניתן לקוות שחוסר הביטחון בדבריו לא יפגע בעבודת משרדו.

בלי היסוס

דובר נוסף בכנס היה ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן. הוא דיבר על הקואליציה האווירית נגד דאעש, כאשר לדבריו קואליציה זו לא יכולה להביס את הארגון. לדידו, האסטרטגיה המתאימה ביותר ללחימה בטרור בכלל היא אגרסיביות. News1 שאל את דגן כיצד יש לחסל את מנהיגי דאעש, לאור התפרסותם של שטחים נרחבים בעירק ובסוריה ולאור טענתו שלא ניתן לפעול נגד הארגון מן האוויר. תשובתו הייתה שכדי לחסל את מנהיגי דאעש, יש צורך בשני דברים: מודיעין ממוקד וניצול הזדמנויות. המודיעין יביא למציאת מיקום הבכירים, דבר שיחייב את המנהיגים השונים לנקוט בפעולה ללא פחד מההשלכות האפשריות של חיסול הבכירים. כאשר עולה הזדמנות מעין זו, יש לנצל אותה ללא היסוס.

הקרב - לא בקרוב

גדוד קרקל החל לעבור הכשרה ללוחמה בשטח בנוי, לאור החשש ששלוחת דאעש בסיני תתקוף את ישראל. החשש הוא שהארגון יבצע התקפה שתכלול עשרות מחבלים, בדומה להתקפה שבוצעה על בסיסים של הצבא המצרי בשנה האחרונה.
ההיערכות של קרקל היא חשובה וטובה, למרות שהגדוד לא יישם אותה בקרוב נגד שלוחת דאעש בסיני. אל-קאעידה האמין שיש לתקוף את האויבים הרחוקים (ישראל ושאר מדינות המערב), ואז להתמקד באויבים הקרובים. דאעש מאמין להפך - שיש קודם לתקוף את האויבים הקרובים, בדגש על ממשלות ערב החילוניות והמושחתות. לאור זאת, ישנה סבירות גבוהה יותר שתבוצע מתקפה של שלוחת דאעש בסיני נגד הצבא המצרי מאשר נגד צה"ל. מאחר שאידיאולוגיית הארגון אומרת שאין לתקוף את האויבים הרחוקים לפני שתוקפים את האויבים הקרובים, דאעש יצטרך קודם לנצח את ממשלות ערב השונות לפני שיפנה את רוביו לעבר ישראל.

תאריך:  10/09/2015   |   עודכן:  10/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוברים לאש חיה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מסע מטורף
אוונגארד  |  10/09/15 10:03
2
מאיר דגן כמשל
ל.ר.  |  10/09/15 11:40
3
לא צריך סדר עדיפויות
אהרון שחר  |  10/09/15 12:11
4
הנעשה על הכבישים בציר 60 פשע
בר דרור דוד  |  10/09/15 19:46
5
ערבי מוסלמי זה אסון למוסלמים
יוסי ארגואן  |  15/09/15 06:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
מזהיר שבמקרה של מלחמה עם הארגון, ישראל תחזיר את לבנון שנים רבות לאחור    דגן: הקואליציה המערבית לא יכולה לנצח את דאעש בלי הכנסת כוחות קרקעיים
אביתר בן-צדף
אם סרטי הווידאו, שהוצגו בטוויטר, אותנטיים, זו הוכחה, שרוסיה נכנסה ללחימה נגד דאעש, כדי להציל את משטר בשאר אסד בדמשק    בינתיים מכחישה מוסקבה כל ידיעה על מעורבות מטוסיה בתקיפת מטרות דאעש בסוריה
יוני בן-מנחם
מנהיג הג'יהאד האיסלאמי מתווך בין מצרים לתנועת חמאס כדי למנוע מעשי אלימות בסיני, סגירת מעבר רפיח וירי רקטות לעבר ישראל    מצרים וחמאס אינן מעוניינות בהסלמת היחסים ביניהן
חיים שטנגר
ארגון דאעש בנה באירופה ח'ליפות איסלאמית - מעשה של קביעת עובדות בשטח - תחת עיניהן של מדינות אירופה שהיו פקוחות למחצה ולא חזו, בבוא מועד, סכנה דמוגרפית ותרבותית זו
אביתר בן-צדף
בני המשפחות של המשרתים בבסיס אינצ'רליק ובקונסוליה האמריקנית באדאנה יעזבו, לפי בחירתם, וממשלת ארצות-הברית תכסה את הוצאות פינוי בני המשפחות, שירצו לעזוב    בבסיס אינצ'רליק מוצבים כ-5,000 חיילים אמריקניים, ומטוסים אמריקניים פועלים ממנו נגד מטרות דאעש בסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il