X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מתנגדי משטר בשאר אסד מתכננים להפוך את שהיית הכוחות הרוסיים בסוריה לגיהנום היה וילחמו באופוזיציה הסורית. ירדן חוששת מבריחת טרוריסטים איסלאמיים מסוריה לשטחה
▪  ▪  ▪
פליטים סורים בלבנון [צילום: בילאל חוסיין/AP]

מתנגדיו של בשאר אסד - האופוזיציה הסורית, טורקיה, סעודיה וקטר - עוקבים בדאגה אחר החלטתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לתגבר את הפעילות הצבאית הרוסית בסוריה כדי להציל את המשטר הנוכחי. רוסיה אישרה ב-9 בספטמבר את הימצאותם של יועצים צבאיים מטעמה בסוריה שהגיעו "כדי לסייע בציוד ובנשק לצבא הסורי", אולם איש לא קונה את ההסברים הרשמיים של משרד החוץ הרוסי.
ברור כי הקרמלין קיבל החלטה אסטרטגית להציל את משטרו הנאמן של אסד מקריסה והוא מוכן להטיל למערכה גם כוחות צבאיים רוסים תחת הכותרת של "המלחמה בטרור של דאעש", לאחר שטורקיה וסעודיה דחו את יוזמתו של הנשיא פוטין מלפני כחודש על הקמת ברית מרובעת שתילחם בדאעש ותורכב מסוריה-טורקיה-סעודיה וירדן.
ממשל אובמה חושש כי רוסיה מתכננת להציב בקרוב בסוריה כוחות בסדר גודל של דיוויזיה, והיא עושה כעת את ההכנות הלוגיסטיות בשטח לקליטת הכוחות האלה, שאם אכן יגיעו הם עשויים לשנות את מאזן הכוחות לטובתו של אסד. המעורבות הצבאית הרוסית הגוברת בסוריה מהווה זריקת עידוד רצינית למשטרו של בשאר אסד ונראה שהיא תסייע לו להישאר על כס השלטון עוד זמן רב.
התגבור המשמעותי של הנוכחות הרוסית בסוריה נעשה בהתאם להסכמי ההגנה בין שתי המדינות והוא יסייע לאסד להילחם בארגון דאעש ובקואליציית המורדים המכונה "ג'יש פתח" המבוססת בעיקר על ארגון ג'בהת אלנוסרה והנתמכת בכסף ובנשק על-ידי סעודיה, קטר וטורקיה.
מתנגדיו של המשטר הסורי הנוכחי אינם מתכוונים להקל עליו או על יחידות הצבא הרוסי שיגיעו לסוריה. להפך, הם נחושים להמשיך בכל הכוח במלחמתם באסד. המגמה המסתמנת היא כי בטווח הקרוב לא יימצא שום פתרון מדיני למשבר בסוריה למרות מאמציו של שליח האו"ם סטפן דה מיסטורה, וייתכן כי בסוריה ייפתח מרחץ דמים חדש שקורבנותיו החדשים יהיו חיילים מצבא רוסיה.
אחד התרחישים הוא שהצבא הרוסי יסתבך בסוריה כפי שהסתבך באפגניסטן וכי הארגונים האיסלאמיים הג'יהאדיסטים, ובראשם ארגון דאעש, מתכננים להפוך את זירת הלחימה בסוריה לביצה טובענית שבה הצבא הרוסי ישקע עד צוואר בדיוק כפי שקרה לו באפגניסטן.
אולם יש גם דעות אחרות כי הארגונים האיסלאמים הקיצונים לא יוכלו להתמודד בהצלחה עם צבא סוריה שיתוגבר בכוחות של הצבא הרוסי החזק שצבר ניסיון קרבי באפגניסטן ובצ'צ'ניה.
נראה כי לכל שינוי מהותי בלחימה בסוריה יש גלי הדף היכולים להשפיע על האזור כולו. אחת ההערכות בעולם הערבי היא שתבוסה של הארגונים האיסלאמים הג'יהאדיסטים בקרבות מול כוחותיו של אסד הנתמכים על-ידי הצבא של רוסיה, במיוחד בדרום סוריה, עלולה להביא לגל של טרוריסטים איסלאמיים שיימלטו מסוריה לירדן דבר שעלול לערער את היציבות בה.
ירדן מתמודדת, מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, עם גל של מאות אלפי פליטים שהגיעו מסוריה לשטחה - דבר שמשפיע על הכלכלה שלה ועל המצב החברתי והביטחוני בירדן. העלות השנתית של הטיפול בפליטים שהגיעו מסוריה מגיעה ל-2.8 מילארד דולר והארגונים הבינלאומיים משתתפים רק ב-38 אחוזים של ההוצאות. העול העיקרי נופל על כתפיה של ירדן.
המלך עבדאללה החל להערך לאפשרות הזו ומנסה לגייס לצידו את השבטים הבדואים הסונים בדרום סוריה ושוקל גם את האפשרות לציידם בנשק כדי לנסות ולהקים "אזור חיץ" שיגן על צפון ירדן מפני חדירת טרוריסטים משטח סוריה לתחומי הממלכה ההאשמית. אולם הקמת אזור חיץ כזה בדרום סוריה היא מורכבת ומחייבת גם את הסכמת האו"ם.
ההצלחות של ארגון דאעש בסוריה ובעירק, כיבושן של הערים רמאדי העירקית ותדמור הסורית, מאפשרות לארגון לאיים על ביטחונה של ירדן. ארגון דאעש השתלט על ציוד צבאי רב של צבאות עירק וסוריה לאחר שכבש את רמאדי ואת תדמור דבר שיכול לסייע לו בעימות עם הצבא הירדני.
צבא ירדן הוא צבא קטן וחזק היכול להתמודד עם ארגון דאעש, אך חדירה אפשרית של דאעש לירדן עלולה לזעזע את היציבות בממלכה ולהשפיע על הנעשה בשטחי הגדה המערבית ובחצי האי סיני, שם קיימת כבר שלוחה של הארגון המבוססת על ארגון "אנסאר בית אלמקדס".

תאריך:  11/09/2015   |   עודכן:  11/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צבא רוסיה עלול להיקלע למרחץ דמים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חדשות טובות לעם ישראל
מקס פאואר  |  11/09/15 13:50
2
הרוסים בשטח
הגוי..  |  11/09/15 15:12
3
גיוס המהגרים מסוריה למאבק
קורא  |  12/09/15 09:28
 
- למד היסטוריה
ארי כספי  |  15/09/15 11:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
צבי מגן, שרה פיינברג
לאחרונה מתרבים הדיווחים על כך שרוסיה מתכוונת להגביר מעורבותה במתרחש בסוריה, בהמשך לתמיכתה בשלטון אסד וגם כדי לבלום את סכנת ההתפשטות של 'המדינה האיסלאמית'. במקביל, עלו שמועות כי רוסיה רוקמת הבנות רחבות עם מספר שחקנים מעורבים, במסגרתן תהא מוכנה "לשלם" בכיסאו של אסד (אולי אף לארח אותו בקביעות במוסקבה), אך לא תסכים להפלת המשטר הקיים ולדומיננטיות העלאווית במערכת השלטונית בסוריה
יוני בן-מנחם
הנשיא פוטין הגביר את התמיכה הצבאית והמדינית בסוריה כדי לשמר את המשך השלטון העלאווי    המעורבות הצבאית הגוברת של רוסיה בסוריה מדאיגה ויש לה גם השלכות על ישראל
איציק וולף
ראש הממשלה דחה את קריאת ראש האופוזיציה לאפשר כניסת פליטים סורים לשטח מדינת ישראל    "אין לנו עומק דמוגרפי ואין לנו עומק גאוגרפי"
אביתר בן-צדף
אם סרטי הווידאו, שהוצגו בטוויטר, אותנטיים, זו הוכחה, שרוסיה נכנסה ללחימה נגד דאעש, כדי להציל את משטר בשאר אסד בדמשק    בינתיים מכחישה מוסקבה כל ידיעה על מעורבות מטוסיה בתקיפת מטרות דאעש בסוריה
עידן יוסף
מציע להקים קואליציה בינ"ל למאבק בטרור ובקיצוניים    פעולות מחאה בעיר סווידא שבדרום סוריה    מפגינים דרוזים ניפצו את פסלו של חאפז אסד    הרצוג וגלאון: לקלוט פליטים מהלחימה בסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il