X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני האתיאיסט מתחבר למסע הזה ולאווירה, ששורה בין כסה לעשור התחברותי אינה לגינונים הרליגיוזיים, זו התחברות עטויה בתכנים ערכיים, אותם אני תובע מעצמי
▪  ▪  ▪
בין כסה לעשור [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

אנחנו במשעול שבין ראש השנה ויום הכיפורים. אנו מהלכים במשעולי הימים הנוראים, ימים שנעים בין כסה לעשור, בין ראש השנה ליום הכיפורים. כשביניהם התחברו ימי התשובה, המציבים את האדם בעמדת פתיחה לקראת השנה החדשה.
הם מהווים את ההתבוננות והמבט של כל אחד מאיתנו לאחור, אל המעשה בעבר, ואת ההתבוננות והמבט לעבר העתיד, לעבר ההכרעות והמעשים שלנו בעתיד.
בין כסה לעשור מגיע הפרט אל הסיום בסימנם של התשובה והסליחה, של הכפרה והמחילה של תחושת קרבה להוויה שמימית. בפניה התוודה הפרט ביודעו "שאם עוונות תשמור - מי יעמוד".
זהו מעמד של פתיחת שער - פתיחת השער הגדולה - בסיומה אנחנו ניצבים, למרות חטאינו ולמרות קוצר ידינו, נקיים וזכים לקראת מסע שמזמנת לנו שנה חדשה.
ראשיתו של המסע הוא בסימן של "כל באי עולם" נידונים על מעשיהם (משנה, ראש השנה א', ב'). פתיחה מאופיינת במידת הדין ורק לאחריה מופיעה מידת הרחמים.
אני האתיאיסט מתחבר למסע הזה ולאווירה, ששורה בין כסה לעשור. התחברותי אינה לגינונים הרליגיוזיים, זו התחברות עטויה בתכנים ערכיים, אותם אני תובע מעצמי.
אין זה משנה לי שלידי ניצב בבית הכנסת אדם עטוף בטלית, שמקפיד בכל דיני התפילה ותביעתו חצובה מתוך להט רלגיוזי עמוק, ואצלי היא חצובה רק מתוך אני אידאי ערכי, מוסרי וחברתי, שאותם אני מנסה להשתדל ככל שאני יכול לאמץ לעצמי, למשפחתי האהובה עליי ולסביבתי הקרובה.
אני פועל מתוך הכרה, שכך גם יוטב לחברה, לקהילה ולעם שאני חלק מהם. כמובן שיש לי הערכה רבה למי שעושה את המסע הזה לא בדרכי שלי, אלא תוך כדי הקפדה על כל תרי"ג מצוות בימי הסליחות, שקדמו בחודש אלול ובין כסה לעשור בחודש תשרי. אני בדעה שלשנינו יש מקום. אני מכבד את דרכו וכך אני מקווה, שהאחר יכבד את דרכי.
יחד - אני ערום מאמונה בכוחה של אלוהות לנווט מהלכי חיים ולצידי חברי, שהשריש בתוכו את ההכרה במלכות שמים - לשנינו שמור המקום לפעול שכם אל שכם ולתבוע מעצמנו לבחור בחיים ובטוב, להתוודות על כך שכשלנו - משום שאנו בני אדם - ולבטוח בכך שייסלח לנו. בין כסה לעשור. בקשנו כל אחד בדרכו לחדש מבערים רוחניים ערכיים ונקיים.
נתפנה יחדיו לחיים שלאחר בין כסה לעשור, להשתית מציאות חיים של חברה, שאדניה הם אדני צדק חברתי ושוויון חברתי. נתפנה יחדיו לשם מתן מעמד בכורה להון האנושי, ולא להון כערך הגמוני המעלה על שרטון את חייו של ההון האנושי היקר לנו מכל.
לאחר ימי חשבון הנפש שבין כסה לעשור, נחתור להשתית מציאות חיים מכבדת ומוקירה כל אדם באשר הוא אדם, ולא לערוך מסע דמוני כלפי אדם, שהוא בן עם אחר, השכן לנו או שחי איתנו בתוכנו.
ביום הכיפורים כשנצום, נשנן גם היום את זעקת הנביא ישעיהו לעבר השואל בפרק נ"ח - "לָמָּה צַמְנוּ וְלֹא רָאִיתָ?" תשובת הנביא חייבת להנחות אותנו - "הֲכַזֶּה יִהְיֶה צוֹם אַבְחָרֶהוּ, יוֹם עֲנוֹת אָדָם נַפְשׁוֹ, הֲתָּכֹף כָּאַגְמוֹן רֹאשׁוֹ, שַׁק וָאֵפֶר יַצִּיעַ, הֲלָּזֶה תִּקְרָא צוּם, וְיוֹם רָצוֹן ל-ה'."
תשובת הנביא היא, כי שמורה מנה גדושה של בוז לצום שלא קדמה לו עשיה בחתירה לכינון חברה מושתתת על ערכי צדק ושוויון חברתי - "זֶה צוֹם אַבְחָרֵהוּ: פַּתֵּחַ חַרְצֻבּוֹת רֶשַע ... שְׁלַח רְצוּצִים לַחָפְשִׁי... פָּרוֹס לָרָעֵב לַחֲמֵךָ... וּמִבְּשָׁרְךָ לֹא תִּתְעַלָּם..."
כשנשב אחר יום הכיפורים במבנה הארעי - בסוכה, במהלך השבוע של ישיבה בסוכות יזכור כל אחד מאיתנו את הארעיות שלנו, וחשוב שלאותה ארעיות ניצוק לתוכה את החתירה לחברה שוויונית, לחברה בה ההגמון הוא ההון האנושי ולא ההון. נאחל לעצמנו חיים בחברה שחותרת אך ורק למציאות של שלום.

תאריך:  20/09/2015   |   עודכן:  20/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתח לנו שער
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
גמר חתימה טובה
אתאיסט........  |  20/09/15 12:58
2
ושירת חיה קדמון תקבל חיים
מי ייתן   |  20/09/15 13:19
 
- מאחל תחיה לשירת חיה קדמון
מ.מ  |  21/09/15 13:48
3
אינך אתאיסט....
נתן העזתי  |  20/09/15 17:37
 
- נתן העזתי תקרא את הקפיטאל
תקרא את הקפיטאל   |  22/09/15 06:23
 
- דרישה מוגזמת מנתן העזתי .
דרישה מוגזמת   |  22/09/15 09:38
4
שיפתח שער לשפה חדשה
מ.מ   |  21/09/15 13:40
5
פתח לנו שער לשלום ל"ת
פתח לנו שער   |  21/09/15 13:53
6
שנה טובה וגמר חתימה טובה  ל"ת
איצי  |  22/09/15 07:14
7
אין מאמין כפייתי באלוהיו יותר
יולו  |  22/09/15 10:03
 
- יולו איך זה להיות י.ש?
ליולו   |  24/09/15 19:34
8
חלוק עליך כמעט בהכל אבל לא בזה ל"ת
מפוקח- שנה טובה   |  22/09/15 13:06
9
שתהיה שנה נהדרת לכל בני אברהם ל"ת
שנת תשע"ו  |  24/09/15 10:11
 
- תודה למכיב אלמוני
איתן קלינסקי  |  26/09/15 17:48
10
שנת פתיחת שערים
שתהיה שנת תשע״ו   |  27/09/15 09:13
11
וכתתו טנקים למחרשות ל"ת
וכתבו חרבותם  |  27/09/15 10:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ליטל פיינגרץ
חג סוכות הוא אחד משלושת הרגלים, כינוי לשלושת החגים המקראיים בהם נצטווו עם ישראל לעלות לרגל לבית המקדש ולהביא תרומה מהתוצרת החקלאית שגידלו    כשנתיישב בסוכה המקושטת, בין האושפיזים וארבעת המינים, או נצא לטייל בחיק הטבע בליווי משב רוח סתווי, נקיים את המצווה הפופולרית ביותר לכל חגי ישראל, מצוות האכילה
איילת נדיב
הדרך אל בריאות טובה קשורה בניקוי פנימי    בכל התרבויות, בדתות השונות והתאוריות הפילוסופיות, עסקו בקשר שבין גוף ונפש, כאשר מניעת האוכל מהאדם, סימלה את הדיאלוג בין גוף ונפש
ד"ר יואל רפל
מנהג הכפרות, לו התנגדו בחריפות גדולי הפוסקים, הפך למרות זאת לחלק בלתי נפרד מהימים שלפני יום הכיפורים. בחינת מקורו מגלה שיש ממש בהתנגדות זאת
יאיר דקל
במהלך התפילה שרו וגם רקדו ולפעמים קצת עינטזו. לא הייתי בטוח אם אני בתפילת ראש השנה או במסיבת חתונה. לקראת צהריים מישהו נתן סימן וכל המתפללים השתטחו על הריצפה, רובם הגדול במצב של השתחוות. מימי לא ראיתי יהודים משתחווים בבית כנסת בשעת תפילה
ראובן לייב
הגיעה העת לחדול מהנוהג המגונה של דיווש ביום הנחשב במסורת היהודית לשבת-שבתון, ולהשבית כליל, בצד המכוניות, גם את הרכב הממונע הזה
רשימות נוספות
הדקלים של רון ארד ממשיכים לצמוח  /  איציק וולף
שטחי אימון של צה"ל ייפתחו למטיילים  /  איציק וולף
אובמה מפויס: בואו נכתוב דף חדש  /  איציק וולף
משבשב ברוח (7)  /  עילי צוף
אחריות אישית  /  הרב יהושע גרינשטיין
האדם הראשון חסיד היה  /  חניאל פרבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il