X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צילום מהעליה לקברו של משה בבית העלמין הארעי בבארי אחרי המלחמה
החולצה שנשארה בסל הצריח
עוד הספקת להגיד לי "אל תדאג החולצה אצלי בסל צריח" לפני שנפרדנו איש איש לטנקו. איש איש לדרכו. הדרך שממנה אני חזרתי הביתה ואתה נשארת בסיני

הי משה,
לפני כמה ימים שלח אלי דני קריאף (מי שהיה מ"מ 2 אצלנו בפלוגה א') מייל שבו הוא קובל על קצין שריון ראשי ששלח להתכה את טנק 817832 מגדס"ר 87 שדני מצא שלם בבית הקברות לטנקים. טנק שכל אנשי הצוות שלו נהרגו ליד טנק הצוערים במלחמת יום הכיפורים וזאת תמורת 30 אלף שקלים.
42 שנים חלפו ממלחמת יום הכיפורים. 42 שנים מאז נשארת שם בצומת טרטור לקסיקון. 42 שנים ופתאום עלה וצפה בזיכרוני חולצה. ממש תופעה מוזרה. חולצה משובצת שהיה בה קצת אדום קצת כחול וכמובן לבן. חולצה עם שרוולים ארוכים. שתי חולצות קניתי ערב ראש השנה 1973 (ליתר דיוק כפי שאתה יודע כבר אז בתיה בחרה את בגדיי) - האחת משובצת בגוון ירוק והשנייה באדום ורוד.
כשאביך לקח אותנו במכוניתו למרכז הגיוס כדי להתייצב למילואים ביום הכיפורים התחיל להיות קריר. אתה שמשום מה מיהרת ופחדת להפסיד את המלחמה ויתרת על מעבר בביתך וביקשת מבתיה וממני שנשאיל לך חולצה למקרה שיהיה קר. אז נתנו לך את החולצה החדשה המשובצת אדומה.
נפגשנו שוב בימ"ח, בשדה תימן. אתה בפלוגה ב' של חטיבה 600 ואני בפלוגה א'. שם בימ"ח עמדנו שנינו כשפרצו את הנשקייה כי האפסנאי התורן סירב לפתחה. היו חסרות לו חתימות וטפסים (הרגולציה הייתה בעייתית כבר לפני 40 שנים ויותר). טוב, אז פרצנו נכנסנו פנימה וגילינו שהנשקייה...ריקה. אין עוזים לאנשי הצוות, אין תחמושת קלה. כך עמדנו לנו שנינו עם החולצות המשובצות תוהים לאן נעלם הנשק. אז עדיין לא חשבנו שזה הקטן במחדלים. זו הייתה הפעם האחרונה שראיתיך בלבוש אזרחי, כעוס ומתוסכל על הנשקייה הריקה.
הטנקים שלך לפחות היו בימ"ח עם רוב הציוד עליהם. שלנו, של פלוגה א' לא היו שם ורק אחרי בירורים התברר שהם באמצע דיגום (שדרוג מערכות הנשק) במחנה "נתן" בצידה השני של באר שבע. אמרנו שלום זה לזה והספקת להגיד לי, בין היתר: "אחזיר לכם את החולצה כשנסיים".
אני הגעתי למחנה "נתן" שם קיבלנו טנקים עם כנות למקלעים מתוצרת אחת אבל עם מקלעים מתוצרת אחרת. כאלו שלא התאימו למתקנים עליהם היי מונחים. כל צוות אלתר משהו אחר כדי שיהיה בטנק נשק כלשהו נגד חי"ר.
כשנפגשנו שוב אחרי שבוע בהתרעננות ובשיחת מח"ט, אי-שם בסיני ליד טסה, כבר היית בלי החולצה המשובצת אלא במדים. לא הקשבנו למילה מדברי המח"ט, אלא עסקנו בספירת מלאי של חברים קרובים ששרתו לצידנו בסדיר כמדריכי תותחנות טנקים בבית הספר לשריון ושלחמו אתנו בחטיבה 600. הנושא המרכזי בשיחתנו לבד ציון העובדה שהמקלעים לא עובדים ושחסרה תחמושת מתאימה הייתה דווקא הכמיהה להתקלח, לראשונה, אחרי שבוע של לחימה. 24/7 קוראים לזה היום.
עוד הספקת להגיד לי "אל תדאג החולצה אצלי בסל צריח" לפני שנפרדנו איש איש לטנקו. איש איש לדרכו. הדרך שממנה אני חזרתי הביתה ואתה נשארת בסיני.
רק יומיים חלפו ונדפקת שם בצומת. הטנק שלך, אגב, נשאר שלם. ספג פגיעה אחת ובאופן מתמיה לא ספג שום פגיעה נוספת. רק עישן קצת ונשאר שלם. ואתו...החולצה, זו שצפה פתאום ועולה בזיכרוני, נשארה שם.
המייל של דני על הטנק שאותר הוא שהעלה בזיכרוני את החולצה. החולצה שנשארה בסל הצריח. אני משוכנע שגם את הטנק שלך התיכו בעבור חופן דולרים וכך הלך הטנק, הלכה החולצה ורק אתה נשארת לצידי עד היום. צעיר, חייכן וחבר קרוב.

הכותב שרת כתותחן טנק בחטיבה 600 במלחמת יום הכיפורים וכותב מדי שנה מכתב לחברו שנפל במלחמה.
תאריך:  21/09/2015   |   עודכן:  21/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החולצה שנשארה בסל הצריח
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
סיפור משמעותי
מאיר עוזיאל  |  21/09/15 14:15
2
מרגש
דודי מגני תקווה  |  21/09/15 17:02
3
סיפור מרגש בפשטותו. זכרון חי
שמוליק אלגרבלי  |  22/09/15 00:05
4
מדהים !
י שרעבי  |  26/09/15 06:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת יום הכיפורים
תרצה הכטר
ספרו של אביטל הוא אוצר של ממש הן לחוקרי הזיכרון הקולקטיבי בכלל והזיכרון הקולקטיבי של מלחמת יום הכיפורים בקרב הציבור הישראלי בפרט    גם חוקרי השפה והספרות העברית ימצאו בו אוצר בלום
איתן קלינסקי
ביום הכיפורים אשא בלבי תפילה, שבשנת תשע"ו לא יהיה תוקף לאמירה הצועקת של פרופסור י. ליבוביץ: "מדינת ישראל לא רצתה וגם כיום איננה רוצה בשלום, אלא בכיבושים"
איתן קלינסקי
לצערי, ממאנים להביא לנו את כל המסמכים, המעידים איך ברגל גסה רמסה הנהגה כל סיכוי לשלום. במיוחד אמורים הדברים כלפי ראש הממשלה גולדה מאיר, שלידה ניצב שר הביטחון משה דיין, שסחרר את דעת הקהל בישראל כבר מאותם ימי ההדחה של לוי אשכול
ד"ר אורי מילשטיין
530 צל"שים מכל הסוגים, שהוענקו לטוראים, לאלופי משנה ולכל מי שביניהם לאחר מלחמת יום הכיפורים שכנעו את הציבור שהצבא הוא צבא-גיבורים שביצע את הבלתי יאומן כשהפך את קערת המלחמה על פיה    את המחיר הכבד ששילם "בשר התותחים" הם השמיטו מהנרטיב
עידן יוסף
מחבר המחזה "אח יקר" המועלה בימים אלה בתיאטרון הקאמרי, שמחזהו מבוסס על האירוע שבו נהרג אחיו יאיר בקרבות המובלעת הסורית במלחמת יום הכיפורים מאשים את הצבא בסדרה של פאשלות    למשפחה סיפרו על קרב גבורה הרואי. מן החברים נודע שהאמת הייתה לגמרי אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il