X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בואו ונחזיק טובה לגדולי ומאורי הדור: יהודה וינשטיין, בנימין נתניהו ומשה גפני, על עזרתם בהבנת העקמימות שבמציאות
▪  ▪  ▪
"עשו לנו טובה". וינשטיין ונתניהו [צילום: פלאש 90]
מצחיק...
עליונות החוק? קדושת פסקי הדין? שלטון החוק? ושאר הפטפטת החלולה שבה פיטמו את מוחנו כשהרסו את בתי דריינוף, וכשיהרסו את בית הכנסת בגבעת זאב? הצחקתם את וינשטיין

1. בואו ונחזיק טובה ליועץ המשפטי וינשטיין, שהואיל בטובו לפקוח עינינו ולגלות סוד כמוס בהחלט: יש פסקי דין שחובה לקיימם, מטעמים של שלטון החוק ועליונות המשפט ועוד כל מיני בלה-בלה; ויש פסקי דין שמותר לבטל אותם בהינף קולמוס, כנראה מטעמי 'שלטון הצחוק' ועליונותו של הרועץ המשפטי על פני החוק ופסיקות בית המשפט.
פסקי דין שאותם יש לקיים בכל מחיר, בבחינת ייקוב הדין את ההר, הם מסוג פסק הדין שציווה להרוס את בתי דריינוף. למרות שהייתה כאן חריגה ברורה מסמכות הבג"ץ, לדעת משפטנים, שמעולם לא הוסמך לחרוץ דין בסכסוכים נדל"ניים. אבל הבג"ץ, במקום למסור את התיק לבית משפט מחוזי או שלום, קבע כי מדובר ב'קרקע פרטית' ושהקרקע שייכת לפלשתיני 'הטוען לבעלות' עליה.
ואז הסבירו לנו שבמדינה דמוקרטית חייבת המדינה להכפיף ראשה בפני בית המשפט. שפסקי דין יש לקיים. גם אם הם מעוותים בעליל ואולי נגועים בבלתי חוקיות משוועת.
הוא הדין לגבי החלטת הבג"ץ למחוק מעל פני האדמה את בית הכנסת בגבעת זאב, שניצב על תילו 15 שנה. גם זאת בהחלטה מפוקפקת, שהתבססה על טענת בעלות רופפת של ערבי. בית הכנסת יימחק בלהבי הדחפורים אחרי החג, כי פסק דין יש לקיים. נקודה. ויש עוד דוגמאות בשפע לעריצות המשפט.
אבל כאשר בית משפט בישראל מחליט, בהתאם לחוק, שמשחקי הכדורגל בשבת הינם בלתי חוקיים ומנוגדים לחוק – בא היועץ המשפטי והופך את הקערה על פיה. לא שהוא טוען שההחלטה אינה חוקית. גם לדידו ההחלטה חוקית. אבל פתאום מסביר לנו הרועץ המשפטי, שלא כל פסק דין מוכרחים לקיים.
עליונות החוק? קדושת פסקי הדין? שלטון החוק? ושאר הפטפטת החלולה שבה פיטמו את מוחנו כשהרסו את בתי דריינוף, וכשיהרסו את בית הכנסת בגבעת זאב? הצחקתם את וינשטיין.
תודה ליועץ המשפטי שגילה לנו, כי בניגוד למה שחשבנו, יש פסקי דין ויש פסקי דין. יש משפט ויש משפח. לתשומת לבם של כל קשקשני המנטרות החלולות כמו שלטון החוק והשוויון בפני החוק ושאר דברי להג ופטפטת, שלא נועדו אלא לחפות על מדיניות של אֵיפָה ואֵיפָה.

הכל בזכותכם, אידיוטים שימושיים

2. בואו ונחזיק טובה לבנימין נתניהו, שהואיל בטובו להזכיר לאידיוטים השימושיים שבציונות הדתית, שמכרו את קולותיהם בלא מחיר בבחירות האחרונות לליכוד, את אידיוטיותם, הנוגסת בנו בכל פה.
זה קרה בבחירת הדיינים החדשים בישראל. בין המועמדים השונים, הוצגה גם מועמדותם של שלושה רבנים מטובי בניה של הציונות הדתית, הרבנים בניהו ברונר, דוד בס וניר ורגון. שלושתם תלמידי חכמים מובהקים, בעלי מזג שיפוטי, יראי שמיים שגם מעורבים בדעת עם הבריות ואינם מנותקים מהמציאות; בקיצור, ראויים בהחלט.
אבל נמצא בהם גם מום בלתי עובר: היותם מומלצי ארגון רבני צוהר. די היה במום קשה זה, על-מנת שהעסקונה החרדית תפסול אותם. וכאן הבן שואל, היאך השתפנו ראשי הבית היהודי והסכימו לנוהג פסול זה של העסקונה החרדית, לבחוש בענייני הבית היהודי; כיצד נמנעו לפחות על בסיס 'תשובת המשקל' ועיקרון מידה כנגד מידה, מפסילת מועמדים מקרב החרדים? עד כדי כך השתופפתם בפני עסקונת החרדים?
אבל לא זו הפואנטה. הפואנטה היא, שבוועדה למינוי דיינים נחלקו הקולות בעניינם, בדיוק מחצה על מחצה. מחציתם צידדו בבחירת הרבנים ברונר, בס וּורגון, ומחציתם התנגדו. ההכרעה הועברה אפוא ליושב-ראש הוועדה.
והיושב-ראש אומנם הכריע על חודו של קול נגד הרבנים ברונר, בס וּורגון. היה זה השר יובל שטייניץ, שמשחק זה שנים במגרש הליכודי על תקן מריונטה של בנימין נתניהו. במצוות נתניהו התעלם שטייניץ מכל זכויותיהם של הרבנים ברונר, בס וּורגון, כפי שהוצגו בפניו, רק על-מנת להיענות לגחמותיו של אריה דרעי. דרעי מְצוֶוה, נתניהו מיישר קו.
כל הפארסה העגומה הזו הייתה נחסכת, אילו בבחירות האחרונות לא העבירו האידיוטים השימושיים, ברגע האחרון, ארבעה מנדטים חשובים, מהבית היהודי לליכוד. אבל הם לא חשבו פעמיים. רק פימפם להם נתניהו, שאילו יקבל פחות קולות מהרצוג, יאבד הליכוד את השלטון, והם הזדרזו לקנות את הלוקש, ונשכבו על הגדר למענו, כדי שיעביר באלגנטיות את קולות המצביע הציוני-דתי לעסקנים האנטי ציונים.
כאילו שבמקרה שנתניהו היה מקבל רק 26 מנדטים, ואילו הבית היהודי 12, היה הליכוד מאבד את השלטון. איפֹה! הרי בתום הבחירות לכנסת ה-18, הקים נתניהו קואליציה, למרות שציפי לבני בראש קדימה, קיבלה יותר מנדטים מנתניהו. אז איך קרה שלא חשבתם מראש שאתם יורים לעצמכם ברגל? איך ציפיתם שנתניהו, שלֶחם חוקו היא בגידה בנאמניו, אבי שיטת 'השתמש וזרוק', לא יעביר את קולותיכם לאריה דרעי?

להוציא את הגלות מהיהודי
מגנה. גפני [צילום: פלאש 90]

מונופול בלעדי?
יואיל גפני לנהוג על-פי רבותיו, אבל מי הסמיכו לגנות יהודים אחרים העולים להר-הבית בקדושה ובטהרה, על-פי פסיקת רבותיהם-הם? מאימתי יש לגפני ולחבריו מונופול בלעדי על ההלכה? מי אמר שההלכה שייכת לאוסרים בלבד?

3. בואו ונחזיק טובה לח"כ משה גפני מיהדות התורה, שטוען כי עליית יהודים להר-הבית, היא זו שמעוררת עלינו את זעם הערבים. תודה למר גפני שגילה רז זה, שרק עליית יהודים להר-הבית מהווה פרובוקציה, ואילו שלילת זכותם של יהודים לשאת תפילה בהר-הבית, נחשבת בעיניו, מן הסתם, מעשה מבורך; שעליית השר אריאל להר-הבית היא פרובוקציה, אך עליית ח"כים ערביים היא בעיניו, כך נראה, אפילו עניין ראוי. "כשיש לנו שר חקלאות שעולה להר-הבית אני חש שאני בגלות", הצהיר גפני.
אולי גם היה קובע שכשיש לנו 'רמב"ם כזה', שהעז לעלות בשמחה להר-הבית וקבע יום עלייתו ליום טוב לדורות במשפחתו, הוא חש עצמו בגלות. ואולי בכלל היה הרמב"ם עצמו 'פרובוקטור'? שהרי הנשר הגדול העיד בעצמו באחת מאיגרתיו על עלייתו בשמחה להר-הבית, בדיוק לפני 850 שנה: "וביום שלישי בשבת ארבעה ימים לירח מרחשוון, שנת ששה ועשרים ליצירה [ד'תתקכ"ו] יצאנו מעכו לעלות לירושלים תחת סכנה. ונכנסתי לבית הגדול והקדוש והתפללתי בו ביום ה' ו' ימים לירח מרחשון..." (אגרות הרמב"ם מהדורת הרב שילת עמ' רכ"ד).
לא נכניס ראשנו במחלוקת הרבנים כיום בסוגיית העלייה להר-הבית. יש מתירים, לפחות מדין כיבוש ומניעת הרפיון היהודי מול רמיסת קדושת הר-הבית בידי הפורעים המוסלמים השולטים בו; ויש אוסרים וטעמם עימם. במצב כזה צפוי שכל אחד ינהג על-פי רבותיו. יואיל גפני לנהוג על-פי רבותיו, אבל מי הסמיכו לגנות יהודים אחרים העולים להר-הבית בקדושה ובטהרה, על-פי פסיקת רבותיהם-הם? מאימתי יש לגפני ולחבריו מונופול בלעדי על ההלכה? מי אמר שההלכה שייכת לאוסרים בלבד?
אין זאת אלא שגפני מתאמץ לאושש את הטענה הכאובה, הישנה נושנה: יותר קל להוציא את היהודי מהגלות, מלהוציא את הגלות מהיהודי. גפני, שראה בעליית השר אריאל להר-הבית תופעה גלותית, נשאר עצמו בגלות; ולא נרצה להזכיר לו דווקא היום, בצאת יום הכיפורים, מה בדיוק אירע לחבריו שנשארו בגלות, בהוראת רבותיהם, בשנות העשרים והשלושים, ירחם ה'.
יפה הגיבו בבית היהודי לגינוייו של גפני: הכי טוב שמר גפני יתמקד במה שהוא באמת יודע לעשות הכי טוב: לשנורר. ממש כבגלות.

תאריך:  24/09/2015   |   עודכן:  24/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחזיק טובה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מזדהים עם כל שלושת הפרקים
השלטון מחזיר רעה  |  24/09/15 11:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הראלה ישי
עת ניצבים בפנינו אתגרים במערכת הזוגית, עלינו לדעת ולהאמין שהכל עובר ולזכור את כל הטוב והחסד אשר קיבלנו מבן או מבת הזוג שלנו
יעקב שטרכר
בעתיד הלא רחוק יחל גם בנק ישראל להעלות ריבית. רצוי שהוא יעלה אותה בהדרגה ובקצב של עשיריות האחוז ואף פחות מכך. צריך לתת לכלכלה להתרגל לשינוי. הוא ייווכח שההרים גבוהים יותר בדרך חזרה
עמוס גלבוע
היא החלה ב-1970 במצרים, אחר כך ב-1983 בסוריה (אחרי מלחמת לבנון הראשונה) והפעם שוב בסוריה. אלא שהפעם היא שונה לחלוטין מקודמותיה. אז היא הייתה הגנתית והאויב היה חיל-האוויר הישראלי, ועכשיו היא התקפית וחיל-האוויר הישראלי אינו האויב. דאעש הוא האויב ועמו כל ארגוני הטרור האיסלאמי הקיצוניים
אברהם בן-עזרא
הדירה אמורה להימסר כשהיא נטולת ליקויים וממילא אין לקבלן שום סיבה ואמתלה להגיע אליה, אך אם הוא מעד ומסר דירה הטעונה בעבודות תיקונים, תיקוניו יהיו אך ורק ברשות הדיירים, ותוך הימנעות מניסויים
עליס בליטנטל
במקום שראש הממשלה יבצע את החלטתו, וייתן לשר ארדן אור ירוק למינוי גל הירש - ראינו שהתמהמהותו התמוהה בלשון המעטה של היועץ המשפטי וינשטיין, מבטלת את כוח המשילות של הממשלה והופכת את וינשטיין לשליט יחיד. הוא המחליט והוא הקובע. ולא רק בנושא מינוי מפכ"ל המשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il