X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג. לא להיכנע ללחצי הבנקים [צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]
ההרים גבוהים יותר בדרך חזרה
בעתיד הלא רחוק יחל גם בנק ישראל להעלות ריבית. רצוי שהוא יעלה אותה בהדרגה ובקצב של עשיריות האחוז ואף פחות מכך. צריך לתת לכלכלה להתרגל לשינוי. הוא ייווכח שההרים גבוהים יותר בדרך חזרה
בנק ישראל לא גילה יכולת ייחודית, והגיע מהר מאוד לרבית של 0.1%. אנו במציאות של לחצים דפלציוניים ובנק ישראל איבד את כלי הנשק החשוב והוא רבית. אין לאן להוריד אותה. רבית שלילית היא כלי לא רצוי.

דייר בניין רב קומתי עבד, במשמרות לילה בבית חרושת. כל לילה בהגיעו לדירתו בשעה 2 היה חולץ את נעליו ומטיח אותן, אחת לאחר השנייה, ברצפה דבר שהעיר את השכן מתחתיו שזיכה אותו בלבו בברכות חמות. יום אחד פנה אליו השכן והעיר לו על מנהגו.
האחרון התנצל ואמר שלא היה מודע לכך. באותו לילה הוא הטיח את הנעל הראשונה על הרצפה ואז נזכר בבקשת השכן והניח את הנעל השנייה בזהירות ונרדם. בשעה 4 מצלצל השכן בדירתו של עובד המשמרות ובזעזוע שואל את זורק הנעליים מתי כבר יזרוק את הנעל השנייה.
לפני מספר ימים עמד ה"פד", הבנק המרכזי האמריקני, בפני דילמת מטיח הנעליים. שוק המניות ציפה שה"פד" יעלה את הריבית דבר שאמור לגרום לירידת מחירי המניות. הפד לא זרק את הנעל השנייה, כלומר לא העלה את הריבית מסיבות שונות. שוק המניות מוכה תסמונת השכן מלמטה הגיב בירידת מניות. הוא במתח. מתי ה"פד" יזרוק את הנעל השנייה?.
הכלכלה שונאת אי-ודאות. שוק מניות בריא הוא שוק עם תנודות מזעריות ובמגמה חיובית. יודעים שהריבית עומדת לשנות כיוון וה"פד" אינו מגלה רגישות עסקית.
רב אם לא כל הבנקים המרכזיים בעולם משנים את הריביות ברבעי אחוזים או כפולותיהם. הדבר מעיד על חוסר תחושת שוק. אם ה"פד" היה מעלה את הריבית ב-0.05% - 0.1% השוק היה מבין שיש שינוי הפעם מינורי והיה מניח שאולי זאת ההעלאה היחידה השנה, והיה מגיב בירידות מינוריות אם בכלל. אחרי הכל העלאה מריבית אפסית ברבע אחוז היא אדירה.
כל הבנקים עשו את הטעות שבעת ירידת הריביות בצעו הורדות מהירות של רבע אחוז או בכפולותיו. כך הגיעו די מהר לריבית אפסית. במילים אחרות, הם בזבזו תחמושת ונשארו ללא יכולת להמשיך בקרב הבלימה.
בנק ישראל לא גילה יכולת ייחודית, והגיע מהר מאוד לריבית של 0.1%. אנו במציאות של לחצים דפלציוניים ובנק ישראל איבד את כלי הנשק החשוב והוא ריבית. אין לאן להוריד אותה. ריבית שלילית היא כלי לא רצוי.
בעתיד הלא רחוק יחל גם בנק ישראל להעלות ריבית. רצוי שהוא יעלה אותה בהדרגה ובקצב של עשיריות האחוז ואף פחות מכך. צריך לתת לכלכלה להתרגל לשינוי. הוא ייווכח שההרים גבוהים יותר בדרך חזרה. אל לו להיכנע ללחצים שיבואו מהבנקים להעלות הריבית בצורה אגרסיבית יותר. הוא הוריד את הריביות במורדות תלולים אך כדאי שיטפס חזרה בשבילים פחות תלולים.

תאריך:  24/09/2015   |   עודכן:  24/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההרים גבוהים יותר בדרך חזרה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בכדי שנבין כראוי מי ומה זה הפד
מסעודה משדרות  |  25/09/15 13:20
 
- אתה כזה מומחה לכלכלה
שוחר-שלום  |  27/09/15 20:23
 
- אני בור ואדיוט, עכשיו צפה בקטע
מסעודה משדרות  |  28/09/15 08:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
היא החלה ב-1970 במצרים, אחר כך ב-1983 בסוריה (אחרי מלחמת לבנון הראשונה) והפעם שוב בסוריה. אלא שהפעם היא שונה לחלוטין מקודמותיה. אז היא הייתה הגנתית והאויב היה חיל-האוויר הישראלי, ועכשיו היא התקפית וחיל-האוויר הישראלי אינו האויב. דאעש הוא האויב ועמו כל ארגוני הטרור האיסלאמי הקיצוניים
אברהם בן-עזרא
הדירה אמורה להימסר כשהיא נטולת ליקויים וממילא אין לקבלן שום סיבה ואמתלה להגיע אליה, אך אם הוא מעד ומסר דירה הטעונה בעבודות תיקונים, תיקוניו יהיו אך ורק ברשות הדיירים, ותוך הימנעות מניסויים
עליס בליטנטל
במקום שראש הממשלה יבצע את החלטתו, וייתן לשר ארדן אור ירוק למינוי גל הירש - ראינו שהתמהמהותו התמוהה בלשון המעטה של היועץ המשפטי וינשטיין, מבטלת את כוח המשילות של הממשלה והופכת את וינשטיין לשליט יחיד. הוא המחליט והוא הקובע. ולא רק בנושא מינוי מפכ"ל המשטרה
עו"ד יוסף ויצמן
פסק דין בתביעה שגרתית מגלה, כי שמאים מטעם חברות ביטוח פוסקים ירידת ערך נמוכה במיוחד למכוניות שניזוקו, מפחד שלא יועסקו אם יקבעו את ירידת הערך האמיתית
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
פסק דין חדשני של בית הדין לעבודה מרחיב את זכותן של נשים לגימלת שמירת הריון - גם כאשר מתברר בדיעבד שלא היה צורך בצעד זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il